Odp: KTM EXC 360 2T Supermoto
Orientuje się ktoś jaki (ile mm) siedzi gaźnik w rmz 450, yzf 450, crf450 ? Potrzebuje do projektu min 42 mm a najlepiej 43-44 mm orientuje się ktoś ewentualnie w jakich modelach siedziały gaźniki o danym wymiarze ???
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » KTM EXC 360 2T Supermoto
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Orientuje się ktoś jaki (ile mm) siedzi gaźnik w rmz 450, yzf 450, crf450 ? Potrzebuje do projektu min 42 mm a najlepiej 43-44 mm orientuje się ktoś ewentualnie w jakich modelach siedziały gaźniki o danym wymiarze ???
Keihin nie robi gaźników o gardzieli większej niż 41mm i raczej mało która firma ma coś większego. Wiem, że dellorto ma VHSG 42mm, ale czy to szło gdzieś fabrycznie nie mam pojęcia.
Mikuni TM były 45mm
Wydaje mi się że 45 to już przesada do 380 ... będzie to chlało hektolitry ... najprawdopodobniej wpadnie z crf keihin 41 (rozwiercony na 43-44)
Gaźnik z 4t wyda w 2t?
Jak dasz za duży gaźnik to motocykl bardzo straci dół.
PWK 39 od 125SX to już max optimum.
Możesz go zwiększyć od 40 do chyba 42 ale tylko poprzez owalne frezowanie a nie okrągłe.
Te silniki bardzo lubią zmiany dyfuzorów i tutaj można mocno namieszać z mocą silnika i z oddawaniem mocy.
Trochę od ostatniego postu mineło :)
A tu już z prac nad cylindrem :)
Po lewej okno wydechowe już powiększone po prawej jeszcze oryginał , takie małe porównanie :)
Gaźnik z 4t wyda w 2t?
Na jednym z forum znalazłem wątek w którym supermotojunkie andyracing wstawił do swojej 380 gaźnik z wr250 i był to właśnie chyba keihin 41 (z tego co pamiętam) i to działało kwestia zatkania dyszy która w 4t przy maxymalnym otwarciu przepustnicy dotryskuje do kolektora dodatkowe paliwo)
w wr 250 jest albo 37 albo 39 z przewaga tego 37. 41 raczej tam nie ma.
Jak dasz za duży gaźnik to motocykl bardzo straci dół.
PWK 39 od 125SX to już max optimum.
Możesz go zwiększyć od 40 do chyba 42 ale tylko poprzez owalne frezowanie a nie okrągłe.Te silniki bardzo lubią zmiany dyfuzorów i tutaj można mocno namieszać z mocą silnika i z oddawaniem mocy.
Oczywiście tak dużego gaźnika nie założył by do seryjnego silnika ,
Wstępnie silniczek zgrany zgrany na 70 kucy (na kole oczywiście)
Głowica wyliczona ,
właściwy stopień sprężania 6,5:1
teoretyczny 11:1
gozior coś koło 43-44 mm (tyle wyszło z wyliczeń)
płuki mniej więcej 3 mm wyżej niż w oryginale
Do tego porting i flow skrzyni korbowej
Wał z wypełnieniami dla zmniejszenia objętości skrzyni korbowej
Spawak wyliczony pod silnik wykonywał będzie go dudi
Zapłon z 2 mapami , wyposarzony w rotor nie magneto (mniejsza masa = szybsze wkręcanie się na obroty)
(na stronie HPI są całe kompletne zapłonu + do tego moduł zapłony z możliwością progranowania i z 2 mapami zapłonu)
Jak już się tak bawić to może pomyśleć o wtrysku? ważne aby dobrze sterownik zrobić, czytałem też, że magicy robią ze sterowników LPG bo już mają gotową bazę pod to, a jak nie samemu to gdzieś widziałem gotowe kity do 2t w cenie ponad 200-300$ czy jakoś tak. Ja o wtrysku do KX-a myślałem bo temat ciekawy ale, że trzeba jeździć, a nie myśleć to zostawiłem to sobie na zimę i wtedy będę coś dziergał w tym kierunku.
Jak już się tak bawić to może pomyśleć o wtrysku? ważne aby dobrze sterownik zrobić, czytałem też, że magicy robią ze sterowników LPG bo już mają gotową bazę pod to, a jak nie samemu to gdzieś widziałem gotowe kity do 2t w cenie ponad 200-300$ czy jakoś tak. Ja o wtrysku do KX-a myślałem bo temat ciekawy ale, że trzeba jeździć, a nie myśleć to zostawiłem to sobie na zimę i wtedy będę coś dziergał w tym kierunku.
Temat wtrysku poruszłam na moim fanpage na FB (ktm exc 360 2t supermoto zapraszam do odwiedzenia) z paroma osobami , chętnie bym spróbował ale to jeszcze nie teraz , najpierw musiał bym znaleźć drugi cylinder z głowicą i wtedt mógł bym coś modzić :)
a czy przypadkiem kanał dolotowy w cylindrze nie jest dużo mniejszy średnicowo niż 41mm gaźnika ?
żeby sie nie okazało, że zwiększenie średnicy gaźnika nic nie da.
Ja bym zaczął od wpakowania większej dyszy i bogatszej iglicy z regulacją.
Ustawić na maksa bogato i potem zjeżdżać w dół, aż do uzyskania oczekiwanego rezultatu
Okna i kanały w cylindrze będą powiększane to raz a dwa obecny gaźnik (keihin 38) zostanie i ktm będzie testowany i regulowany na hamowni i na tym i na rozwierconej 41
YZ250 to 2T:)
A gość o którym piszesz wstawił gaźnik z YZ250 2T tylko dlatego ponieważ zmienił cały zapłon na taki tuningowy i potrzebował gaźnik z TPS. Stare PWK nie mają TPS, mają je nowe motocykle z nowszymi gaźnikami.
Ta zmiana nie była podyktowana wielkością gardzieli.
PS. jeszcze tak w ramach informacji, późniejsze jego modyfikacje miały na celu zmniejszyć moc silnika/złagodzić go ponieważ ciężko nim się jeździło - był zbyt dziki na wyjściu z zakrętów;)
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » KTM » KTM EXC 360 2T Supermoto
Wygenerowano w 0.052 sekund, wykonano 73 zapytań