1 Ostatnio edytowany przez Belzebub (2015-09-16 21:10:06)

Temat: Wymiana kierownicy

Hey,

mam banalne pytanie, ale zielony jestem : chce w końcu wymienić kierownicę w DRZ SM -mam wersję starą 05-08 z poprzeczką -22mm :

a) jak wygląda sprawa wymiany na szerszą 28mm -> wiem, że zmieniam mocowanie z 22>>28, ale czy muszę wymienić mocowania klamek oraz oprzyrządowanie (switche kierunków/świateł, zapłon) -czy jednak da się je zostawić (switche?) , tj:
-kierownice 28mm mają jednakową średnice na całej długości, czy zwężają się ku końcom na uniwersalny rozm (22?) i jak powyżej nic nie trzeba wymieniać , tylko przełożyć ??

b) widzę, że na Alle pełno jest dziwnych marek z jeszcze dziwniejszymi cenami (79PLN ?? wtf??) -> czego szukać -FatBar? Renthal, Pro-taper ? Cena ma znaczenie, ale widzę skoki : 145~250~350pln

c) na co zwrócić uwagę przeglądając oferty -wygięcie, wysokość ? Jak się to dobiera? Myśląc o zmianie mocowania 22->28 mogę wybrać risery, więc jest tu jakaś logika dobierania ?
Wiem, że do SM ma być szeroka i prosta - right ??

Jestem noobem w tych sprawach, więc wolę zapytać zanim coś kupie i potem będe sie z tym bujać...

Tu przykładowe - na razie tylko zerkam :

[url]http://allegro.pl/kierownica-protaper-alu-75cm-22mm-i5640972062.html[/url]

[url]http://allegro.pl/kierownica-accel-28mm-fat-bar-stunt-zlota-i5618436190.html[/url]

[url]http://allegro.pl/kierownica-pro-taper-720-mm-7075-renthal-fat-bar-i5228766460.html[/url]

Mocowanie/risery (tylko przykład):

[url]http://allegro.pl/accel-mocowanie-kierownicy-28-6mm-srebrne-wys-34mm-i5353132464.html[/url]

[url]http://allegro.pl/podwyzszenie-kierownicy-cross-enduro-22-mm-podwyzk-i5161862237.html[/url]

Jakieś wady zalety 22 vs 28 lub brać z poprzeczką czy bez ?

Hardcore - it's more than music...

2 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2015-09-16 21:07:34)

Odp: Wymiana kierownicy

Nic nie bedziesz musiał zmieniać bo zwężają sie na końcu tak jak napisałeś w pkt a
Pierwsza aukcja to "cienka" kiera 22mm, dwie pozostałe sa typu fatbar.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

3

Odp: Wymiana kierownicy

To jakiś plus
Co do wysokości -jak dobrać do SM

-> "płaska" vs lekko wyższa
[url]http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5628641710&ars_source=ars&ars_socket_id=9&ars_rule_id=201[/url]

[url]http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5640513963&ars_source=ars&ars_socket_id=9&ars_rule_id=201[/url]

Hardcore - it's more than music...

4

Odp: Wymiana kierownicy

Najlepiej to wymierz swoją starą, i wg tego dobierz sobie wzniosy nowej. Bo inaczej to ciezko stwierdzić jaka ci bedzie najlepiej pasować.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

5

Odp: Wymiana kierownicy

Te podróbki Renthal'a za 79zł sobie odpuść, bo przypuszczam, że to właśnie o te Ci chodzi.

Kolega założył z ciekawości jedną taką, to w czasie testowania wyszło, że można ją dosłownie w rękach skrzywić, nie mówiąc o jakości poprzeczki, która odpada po dotknięciu.

Husqvarna TE/SM 610i.e

6

Odp: Wymiana kierownicy

Ja jak swoją połamałem to kupiłem renthala z KTM-a ~320zł nr czesci 5900210120017

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

7

Odp: Wymiana kierownicy

Dzięki, taniość odpada, zmierzę obecną i poszukam czegoś o podobnej geometrii...

Widzę , że FatBar rozwiązałby wszystkie za i przeciw + pozbyłbym się poprzeczki , za 22 przemawia ,że nie musiałbym kupować mocowań, tylko przełożyć + niższa wytrzymałość, a FatBar=raz a dobrze

Hardcore - it's more than music...

8 Ostatnio edytowany przez Belzebub (2016-01-11 11:29:04)

Odp: Wymiana kierownicy

Hey, 2 rzeczy :

gdyby ktoś decydował się na zmianę kierownicy na ZETY -> poniżej tabelka jak dobrać kierownicę do maszyny oraz "symulator" gięć względem ori  :

[url]http://www.zeta-racing.com/handlebar/sx3_bar/application.html[/url]

Wizualizacja:
[url]http://www.zeta-racing.com/handlebar/players/sim3.html[/url]


Od razu pytanie :

Znalazłem adaptery na kierownicę 22 na 28 -> do przejścia wystarczy (+podnosi o 20mm) ,ale... czy lepszym pomysłem jest wymiana całych mocowań (pyt: czy śruba mocująca do półki M12 to jakiś standard - przekładam mocowania i tyle?)

Lepiej kupić adapter czy całe mocowanie ? Ma to jakieś znaczenie ?

[url]http://allegro.pl/podwyzszenie-kierownicy-scar-adapter-z-22-na-28-6-i5596924362.html[/url]

vs

[url]http://allegro.pl/mc-podwyzszenie-podwyzki-mocowanie-kierownicy-28-6-i5865717073.html[/url]

[url]http://allegro.pl/accel-mocowanie-kierownicy-risery-28-6mm-sruba-m12-i5674326717.html[/url]

Dzięki za szybką odpowiedz!

Hardcore - it's more than music...

9

Odp: Wymiana kierownicy

ja bym kupywał całe mocowanie ale to już jak kto woli .Niby niektórzy kupują adaptery żeby przy glebie im nie wyrwało giwntu w półce ale nie wiem jak kto woli

Honda hm w planach crf 2007 replica :D

10 Ostatnio edytowany przez Belzebub (2016-01-14 18:52:50)

Odp: Wymiana kierownicy

Dzięki, zestaw już znalazłem , teraz krótkie pytanie :  czy będe w stanie samemu przełożyć manetkę gazu/rolgaz ? (powiedzmy, że technicznie coś tam ogarniam) - mogą być jakieś problemy, czy taka akcja to 15-30min bez specjalistycznych narzędzi i nie ma tam czego zepsuć ??

Chcę przełożyć wszystko ze starej kiery na nową + nowe gripy

Hardcore - it's more than music...

11

Odp: Wymiana kierownicy

Belzebub napisał/a:

Dzięki, zestaw już znalazłem , teraz krótkie pytanie :  czy będe w stanie samemu przełożyć manetkę gazu/rolgaz ? (powiedzmy, że technicznie coś tam ogarniam) - mogą być jakieś problemy, czy taka akcja to 15-30min bez specjalistycznych narzędzi i nie ma tam czego zepsuć ??

Chcę przełożyć wszystko ze starej kiery na nową + nowe gripy

5min. Zdejmij rolgaz jak juz bedziesz mial luzna kiere to go tylko wysuniesz. Jak nie to nawet z odpieciem linek ogarniesz w moment. Zaznacz sobie tylko/zrob foto ktora linka jak w rolgazie jak bedziesz to robil pierwszy raz

12 Ostatnio edytowany przez Belzebub (2016-01-15 10:34:15)

Odp: Wymiana kierownicy

Thnx! i już motywacja wzrosła +10 ;)

PS. Co do całego mocowania : u mnie mocowanie ma przekrój walca, markowe mocowania w przystępnej cenie (ok.150zł) mają przekrój prostokątny, stąd styczność powierzchni będzie niewielki (wręcz całe mocowanie opierałoby się jedynie na krawędziach otworów w półce) - znalazłem inne mocowanie znanej firmy o przekroju walca , ale cena od razu wzrosła o 100% (299) -stąd wybieram bramkę nr1 : chcę kupić adapter + kiere (całość ZETY) (ada=140, kiera 310), w innym wypadku cena wzrastała do 650zł (moco + kiera).

Szukam oszczędności, stąd mój wybór. Piszę tak dla potomnych.

Hardcore - it's more than music...

13

Odp: Wymiana kierownicy

Odświeżam temat bo i mi przyszło zmieniać kierę.
Stalowa kiera w SM 2005 po kilku glebach wygięła się na dobre, więc kupiłem D22 aluminiową.
Ta natomiast już lekko się wygięła się przy zwykłej glebie postojowej - po prostu można by rzec, że położyłem moto :)
Chcę zmienić na ZETA fatbar D28 i żeby było lepsze trzymanie wolałbym z mocowaniami nie adapterem (chyba że z doświadczenia wiecie że adapter spoko zdaje egzamin przy glebie).
Nie chcę ze względu na wzrost podnosić kiery no ale może przy 20mm adaptera to nie jest dużo.
Jakie macie doświadczenia co do rodzaju mocowania?

Najlepsze MOTO to SUPERMOTO

14 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2016-07-01 12:04:27)

Odp: Wymiana kierownicy

Pamiętaj aby nie dokręcać za mocno bo zawsze będzie się gięła, przykręć lżej półki i kierę to się przestawi na mocowaniach. Ja w KXie używam adapterów ACCELa z 22,2 na 28,6 i leżał w MX nie raz i teraz w stuncie z 12 kierą centralnie na asfalt spadał kilka razy, potem tylko trzeba było poluzować śruby aby półki się ustawiły i kierę przesunąć na swoje miejsce.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

15 Ostatnio edytowany przez Ayahuasca (2016-07-01 13:23:11)

Odp: Wymiana kierownicy

ja akurat mam fatbar od ZETA, do tego wziąłem [url]http://www.protaper.com/default/controls/handlebars/bar-mounts/universal-rubber-mounts.html#product-tabs1[/url] + [url]http://zeta-racing.com/clamps/rubber_killer/[/url]

niestety, chyba coś pomyliłem bo wydaję mi się że powinienem zamówić Renthal - chyba miał cieńsze śruby. No ale, do protapera wsadziłem oryginalne śruby od Suzuki + dorobiłem dwie tulejki żeby śruba trzymała się w rubber killerach od ZETA. Jak nie będziesz zmieniał oryginalnych rubber killerów to chyba będzie ok.

RMX 450Z