1

Temat: Przeróbka WR 250 R na WR 250 X

Witam

jestem posiadaczem WR 250 R. Ponieważ ostatnio sporo jeżdżę po mieście, pomyślałem, że fajnie byłoby ja wyposażyć w koła od Supermoto, bo jazda na kostce nie jest najfajniejszym rozwiązaniem na asfalt. Przy okazji pewnie wybrałbym się od czasu do czasu na jakiś tor kartingowy tym sprzętem. Na początek chciałbym się ograniczyć do drugiego zestawu kół, żeby móc je w miarę szybko zamienić. I tutaj pojawia się pytanie - jakie koła będą pasować bez przeróbek motocykla (oczywiście jakieś dystanse wchodzą w rachubę). Czy może np kupić obręcze 17 cali, szprychy i piasty (oryginalne ?) i dać koła do zaplecenia ? Co radzicie ? A może ktoś ma na sprzedaż pasujący zestaw (zależałoby mi na kołach szprychowych) ? Z góry dzięki za odpowiedzi.

2

Odp: Przeróbka WR 250 R na WR 250 X

Z tego co wiem to jest gotowy zestaw dużych kół ( np. warp 9) do wr250x ale w drugą stronę to już jest kłopot ponieważ koła 17'' są szersze i nie zmieścisz ich do wr250r.
Zostaje bigfoot - czyli założenie slicków na istniejące duże felgi.

dabljuer250x

3 Ostatnio edytowany przez Dziku (2015-08-28 12:49:46)

Odp: Przeróbka WR 250 R na WR 250 X

TomRS napisał/a:

jakie koła będą pasować bez przeróbek motocykla. Czy może np kupić obręcze 17 cali, szprychy i piasty (oryginalne ?) i dać koła do zaplecenia ?

Praktycznie każde, znajomy lata na kołach od KTM Duke, nawet fajnie to wygląda. Kupno piast, szprych i obręczy zazwyczaj wychodzi drożej. Wiem, że 250r ma inne średnice osiek niż chociażby wr450, na tył obręcz 5 cali raczej nie wejdzie.
Tanie koła: [url]http://olx.pl/oferta/kola-supermoto-nowa-opona-crf-sxf-exc-kx-rmz-wr-yz-CID5-IDb4GID.html#1af8fcc9ed[/url]
Tylko trzeba sprawdzić średnicę osadzenia łożysk, żeby nie wyszło, że się nie da dopasować.

EXC 525 in progress

4

Odp: Przeróbka WR 250 R na WR 250 X

superczesiu napisał/a:

Z tego co wiem to jest gotowy zestaw dużych kół ( np. warp 9) do wr250x ale w drugą stronę to już jest kłopot ponieważ koła 17'' są szersze i nie zmieścisz ich do wr250r.
Zostaje bigfoot - czyli założenie slicków na istniejące duże felgi.

Czyli wr250x ma szerszy rozstaw wahacza niż wr250r ? Tego się nie spodziewałem.

5

Odp: Przeróbka WR 250 R na WR 250 X

Fela 4.25 wchodzi bez problemu, łańcuch nie żre opony. Czego więcej trzeba?

EXC 525 in progress

6

Odp: Przeróbka WR 250 R na WR 250 X

Dziku napisał/a:

Fela 4.25 wchodzi bez problemu, łańcuch nie żre opony. Czego więcej trzeba?

Mi niczego :) generalnie chciałbym to zrobić po najmniejszej linii oporu i bez zbędnych kombinacji, bo za nimi nie przepadam. A jaki byłby orientacyjny koszt kupna odpowiednich obręczy piast, szprych i zaplecenia takich kół ? Macie może namiary na kogoś kto ogarnia temat i zrobiłby to od A do Z ?

7

Odp: Przeróbka WR 250 R na WR 250 X

Koszt nowych piast, obręczy i szprych to koszt 2-3 kompletów używanych kół :)
Nowe: [url]http://olx.pl/oferta/nowe-kola-supermoto-ktm-husaberg-husqvarna-talon-goldspeed-motomaste-CID5-IDaxgln.html#1af8fcc9ed[/url]
Z używanymi piastami raczej będzie ciężko, jak chcesz najmniejszą linię oporu, to zobacz średnicę osiek i szukaj kół używanych.

EXC 525 in progress