1

Temat: SM tylko do torowania, wytrzymałość

Ostatnimi czasy trochę mi się znudziło latanie po ulicy na sporcie (600RR 2006) i myślę nad przerzuceniem się na SMa który używany byłby tylko na torze. Myślę nad Hondą CRF450 lub Yamahą YZF450. Jak wygląda sprawa z utrzymaniem ich na torze? Prowadzi ktoś dzienniczek kosztów i mógłby powiedzieć ile mniej więcej kosztuje utrzymanie takiego moto przez sezon? Jak często remonty? Których roczników szukać?

Myślałem nad tą sztuką:
[url]http://olx.pl/oferta/honda-crf-450r-450-r-homologacja-rejestracja-supermoto-sm-super-moto-CID5-IDbiWHW.html#9e3cf795f3[/url]

2

Odp: SM tylko do torowania, wytrzymałość

Ja prowadzę, mi wyszło 14 tys. zł za dwa sezony (niepełne). Z tym, że wliczam wszystko co kupiłem a nie kupiłbym gdybym nie miał motocykla (narzędzia, przyczepa, stojaki, jedzenie, dojazd, wstępy, uszkodziłem zawieszenie itp.).  Za samą eksploatację bez opon to wydaje mi się, że około 3 tys. na sezon minimum.

Dobrze sobie prowadzić taki dzienniczek bo tu stówka, tam stówka i z takich małych kwot zbiera się duża suma.

3

Odp: SM tylko do torowania, wytrzymałość

te motocykle wymagają troski. Jak kupisz dojebany, to koszty ogromne i mało jazdy. Jak będziesz chciał zdrową sztukę, przygotowaną jak trza to się odezwij, a wydasz na sezon tyle co paliwo/smary i opony

rmz 250
gas gas txt 250

4

Odp: SM tylko do torowania, wytrzymałość

ta sztuka, którą wpisałeś to od Samsona z grube moto - pewnie będzie mógł powiedzieć coś o niej trochę więcej.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

5

Odp: SM tylko do torowania, wytrzymałość

Moto wizualnie nie jest złe lecz najważniejsze w moto to silnik jaki przebieg co i kiedy było robione i czy faktycznie tak było. ( korba, tłok, zawory to elementy które nie wymienione na czas są powodem rozwalania się silników a wtedy koszt naprawy czasem przekracza wartość takiego motocykla)
Wymienione uszczelniacze i łożyska w silniku- powód naprawy- długi postój jakoś dziwnie brzmi.
Koszt łożysk i robocizny jest o wiele wyższy niż np. korba ( około 600 zł ) , którą to ja bym wymienił jeżeli silnik byłby rozebrany.

https://www.facebook.com/tsunamiagataipiotr?ref=hl
# 86 Wuju - Tsunami SM

6

Odp: SM tylko do torowania, wytrzymałość

karol128 napisał/a:

Ja prowadzę, mi wyszło 14 tys. zł za dwa sezony (niepełne). Z tym, że wliczam wszystko co kupiłem a nie kupiłbym gdybym nie miał motocykla (narzędzia, przyczepa, stojaki, jedzenie, dojazd, wstępy, uszkodziłem zawieszenie itp.).  Za samą eksploatację bez opon to wydaje mi się, że około 3 tys. na sezon minimum.

Dobrze sobie prowadzić taki dzienniczek bo tu stówka, tam stówka i z takich małych kwot zbiera się duża suma.

I właśnie o taką odpowiedź mi chodziło! Dzięki!
A jak to jest ze zjadaniem opon na torze. Wiem, że wszystko zależy od osoby, ale na jakie koszta się przygotować?

metys napisał/a:

te motocykle wymagają troski. Jak kupisz dojebany, to koszty ogromne i mało jazdy. Jak będziesz chciał zdrową sztukę, przygotowaną jak trza to się odezwij, a wydasz na sezon tyle co paliwo/smary i opony

A ile kosztuje taka sztuka?

7 Ostatnio edytowany przez levis (2015-08-25 14:20:56)

Odp: SM tylko do torowania, wytrzymałość

możesz kupić furę za 8-9k i taką samą, tylko przygotowaną w dobrym stanie za 12-15k. Jak źle trafisz to na remont możesz wydać i 10k.

Poszukaj tutaj na forum, czasem ktoś sprzedaje spoko sprzęty za rozsądne pieniądze. Np Wojtys sprzedawał swojego KTMa SMR 450.

Z kosztów utrzymania - to da się przeżyć, ja staram się uprawiać sport najbardziej budżetowo jak można - modyfikacje po słowiańsku, używane gumy, koce, przyczepka po taniości itd itd.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

8

Odp: SM tylko do torowania, wytrzymałość

Dlatego kupując taki motocykl warto odżałować na rozbiórkę silnika i oględziny, wtedy na 100% wiesz co masz, a tak to rosyjska ruletka.

https://www.bikepics.com/members/81

9

Odp: SM tylko do torowania, wytrzymałość

oprócz regularnych kosztów dochodzą jeszcze tzw. kwachy niespodzianki które najczęściej zjadają najwięcej pieniędzy

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10

Odp: SM tylko do torowania, wytrzymałość

klasyka: urwane zawory, korby, tłoki, zatarte wałki, zesrane ładowanie, wycieki, wyskakujące biegi, luzy w zawieszeniu itp itd - co nie zmienia faktu, że dalej jest to jeden z najtańszych sportów motorowych :-]

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

11

Odp: SM tylko do torowania, wytrzymałość

I kup DRZ te będzie taniej :-)

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

12

Odp: SM tylko do torowania, wytrzymałość

skoro tylko na tor to bym szukał motocykla bez homologacji , z reguły są  tańsze

Simson s51 -> Suzuki GN250 -> Suzuki DRZ 400

13

Odp: SM tylko do torowania, wytrzymałość

A często już nieźle przygotowane - zawias, hamulce itp. Co do kwachów - przykład rycha z tego sezonu, walnął zawór i w tydzień trzeba było ogarnąć nowy tłok, cylinder, zawory i robociznę. Ile to kosztowało chyba każdy wie.

EXC 525 in progress