Temat: WR 450 F 2015 kierunek SM + info o rocznikach 2012-2015
Jak chciałem kupić moto, to nigdzie nie mogłem znaleźć informacji o WR 450 2012+
W temacie będę się starał podawać informacje jakie udało mi się znaleźć i opisać jak się użytkuje moto.
Tak wyglądała jak ją kupiłem, wstępnie odblokowana- wyjęta śruba blokująca gaz- z tą blokadą ma całe 15KM.
Oczywiście Panowie z ASO jak oddawali moto nie dolali płynu chłodniczego do zbiorniczka, filtr powietrza oczywiście zaolejony był tylko na dole, bo po tym jak moto przygotowali w Japonii, olej sobie radośnie spłyną na dół filtra...
Kupiłem ją z wzmocnieniami chłodnic
Wzmocnienia są ok ale lepiej kupić aftermarketowe- tańsze i lepiej chronią.
Potem wjechały osłony rąk UFO z rdzeniem i plastiki racetech-a - dostępne w Olku fajnej $$$
Osłon nie ma co montować na sztywno... lepiej żeby przy upadku się przesuwały, bo inaczej gnie się kiera- swoją drogą w opisie miał być protaper a jest jakieś g...
Potem kupiłem koła SM z crf z myślą przełożenia piast.
Co ciekawa piasty w yamaha są takie same dla yz/wr od 2002r... co ułatwia sprawę :) komplet kupiłem za 400zł + nowe uszczelniacze i łożyska koyo.
łożyska:
Front - 6904-2RS - 20mm ID x 37mm OD x 9mm
Right Rear - 60/22-2RS - 22mm ID x 44mm OD x 12mm
Left Rear - 62/22-2RS - 22mm ID x 50mm OD x 14mm
uszczelniacze
Rear wheel seals are 30x50x8tc sprocket side x one only
And 30x44x7tc
alternatywnie tył 30x44x5 i 30x50x7 przodu 28x38x7
szprychy zaplatał Król. Niestety on nie powiedział, a ja nie wiedziałem, że trzeba podać offset. Koło poszło do poprawki żeby było na środku.
Między lagi bez problemu wchodzi opona 120 i slik 125.
Zrobiłem tublesy po taniości.
Wjechała tarcza 320 na przód
adapter od użytkownika Radzio pod seryjny zacisk
Potem od kikmana wjechały crashe
Od użytkownika daro1980 adapter od Beringera FTE- adapter jeszcze trzeba dociąć- bo jest za masywny
niestety podnóżek starł się przed tym jak zamontowałem...
Potem wjechała stacyjka- trochę lipa na miasto moto bez stacyjki...
Okleina- kupiłem wzornik w USA- bo w PL nikt nie miał- tu dzięki za pomoc w zakupie rbsn i Benito za koncepcje i wskazanie gościa co to wydrukował :)
Kierunkowskazy których nie będzie żal
Potem wjechał slajder na ramę z denka od 5litrowej bańki... bo łańcuch wyżera ramę...
Łańcuch jest w granicy luzu jaki powinien być. ma duże luzy na boki... może w serwisie ktoś podmienił ;)
Następnie była głupia akcja z ASO Yamaha... pojechałem na zmianę oleju, zmienili olej, na FV wpisali 2l oleju. Myślę sobie "zarobili" na mnie- mieści się 1litr... nie zraziłem się... życie ;) Potem chciałem się umówić na przegląd po 1000km... zapytałem ile to trwa, i na ile dni zostawić moto. Pan stwierdził za coś koło 500zł, no zajmie to godzinę czy dwie, można przyjechać na kołach. To przeważyło szalę, bo przecież w książce serwisowej jest sprawdzenie zaworów po 1000km... a na rozgrzanym tego nie zrobią. Pan stwierdził, że na tym przeglądzie w sumie to zmieniają olej i dokręcają śrubki :D
To stwierdziłem, że gwarancja właśnie się skończyła. zmieniłem olej sam... ku mojemu zaskoczeniu zlałem z silnika 2 litry oleju!!! W instrukcji jak byk jest napisane 1l... Co ciekawe na bagnecie zawsze było ok. Wlałem 1litr i jest ok.
Sprawdziłem luzy zaworowe po 1tys km i są w normie. Szybko i sprawnie wszystko się rozkręca, do zaworów dobry dostęp. Jedynie trudno zdejmuje się wtyczkę od przewodu paliwowego.
Moto było na homologowanym wydechu, kręciło się do 8tys obrotów i wpadało w odcinkę.
Miało mniej mocy niż 250- tak wychodzi z fabryki- jakieś 30KM... no i strasznie krótkie biegi.
Na szczęście kupiłem zestaw "torowy"
Wyjechał seryjny kolektor i wydech. Wjechał ten z kitu bez sondy lambda
Co ciekawe wydech z kitu i seria to tłumiki komorowe... ten kitowy jest z alu, a nie stali i ma minimalnie większy otwór wylotowy. średnicę rury- nadal grubości środkowego palca :(
Z miłych spraw z kitu to są dwie takie ładne książki
Co ciekawe największą robotę zrobiło to
Adapter. Przypuszczam, że w nim jest jakiś opornik czy coś i komp czyta inną mapę (zapłonu i wtrysku) niż na restrykcyjnym wydechu z sondą.
Nadal w wydechu jest co poprawić- przelotowa końcówka.
Z spraw denerwujących, to czasami nie odpala z rozrusznika. Na zimnym z reguły bez problemu, na ciepłym różnie.
Z kopa pali zawsze od pierwszego- na forach i w artykułach w stanach pisali, że ten typ tak ma.
W zimę postaram się poszukać przyczyny. Obstawiam, że gdzieś jakiś kabelek masowy powinien być grubszy ;)
No i bak jest mały 7l. Do rezerwy jest oko 4l, a że nie chce żeby pompa dostałą w d... to jak zapala się lampka jadę tankować. W zasadzie co około 100km może mniej...
Piotrek