1 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2016-05-22 09:44:44)

Temat: WR 450 F 2015 kierunek SM + info o rocznikach 2012-2015

Jak chciałem kupić moto, to nigdzie nie mogłem znaleźć informacji o WR 450 2012+
W temacie będę się starał podawać informacje jakie udało mi się znaleźć i opisać jak się użytkuje moto.

Tak wyglądała jak ją kupiłem, wstępnie odblokowana- wyjęta śruba blokująca gaz- z tą blokadą ma całe 15KM.
Oczywiście Panowie z ASO jak oddawali moto nie dolali płynu chłodniczego do zbiorniczka, filtr powietrza oczywiście zaolejony był tylko na dole, bo po tym jak moto przygotowali w Japonii, olej sobie radośnie spłyną na dół filtra...

https://lh3.googleusercontent.com/lzstmsdWQD-BuHRQfCtC5L4xcyoSwycvoQewnsz3og=w1144-h643-no

Kupiłem ją z wzmocnieniami chłodnic

https://lh3.googleusercontent.com/I2kt5aIpDSmRcI_83OMouDEmeAk0bOEKkxSBYm0WQg=s643-no
Wzmocnienia są ok ale lepiej kupić aftermarketowe- tańsze i lepiej chronią.

Potem wjechały osłony rąk UFO z rdzeniem  i plastiki racetech-a - dostępne w Olku  fajnej $$$

https://lh3.googleusercontent.com/vg4VYBLqieUCI2LAoNwbx7qsDmr0ESSjZwKdzeRP2g=w960-h541-no

Osłon nie ma co montować na sztywno... lepiej żeby przy upadku się przesuwały, bo inaczej gnie się kiera- swoją drogą w opisie miał być protaper a jest jakieś g...


Potem kupiłem koła SM z crf z myślą przełożenia piast.
https://lh3.googleusercontent.com/bTKz-cH-2Gc8j-HL0C3tMCmLremidVgXE2QjW8fAew=w384-h216-no

Co ciekawa piasty w yamaha są takie same dla yz/wr od 2002r... co ułatwia sprawę :) komplet kupiłem za 400zł + nowe uszczelniacze i łożyska koyo.

łożyska:
Front - 6904-2RS - 20mm ID x 37mm OD x 9mm
Right Rear - 60/22-2RS - 22mm ID x 44mm OD x 12mm
Left Rear - 62/22-2RS - 22mm ID x 50mm OD x 14mm
uszczelniacze
Rear wheel seals are 30x50x8tc sprocket side x one only
And 30x44x7tc

alternatywnie tył 30x44x5 i 30x50x7 przodu 28x38x7

https://lh3.googleusercontent.com/Lps-scquIWrWqLZwMtUgzQRd-puYwf8uP-pvgg9Pbw=w1141-h643-no

szprychy zaplatał Król. Niestety on nie powiedział, a ja nie wiedziałem, że trzeba podać offset. Koło poszło do poprawki żeby było na środku.
Między lagi bez problemu wchodzi opona 120 i slik 125.

Zrobiłem tublesy po taniości.
Wjechała tarcza 320 na przód
adapter od użytkownika Radzio pod seryjny zacisk

https://lh3.googleusercontent.com/5rY-UHcsqfONtD7D_CFgGlpPzDvxLOfx85YA7bNY6A=w960-h541-no

Potem od kikmana wjechały crashe
Od użytkownika daro1980 adapter od Beringera FTE- adapter jeszcze trzeba dociąć- bo jest za masywny
https://lh3.googleusercontent.com/ezOy6HpoX96Z-Sf3GejnLZnhyalaSuhS-x_qc2cosA=s643-no
https://lh3.googleusercontent.com/UBibHw2pBRpCCJ1SbHF7LhbvigrykDxYB-iHn03_lg=s643-no

niestety podnóżek starł się przed tym jak zamontowałem...
https://lh3.googleusercontent.com/5DU0v0TRiLy_XX3vws08qDuplL0ytOo3QmO2XxUZjA=s643-no

Potem wjechała stacyjka- trochę lipa na miasto moto bez stacyjki...
https://lh3.googleusercontent.com/uLtjh5lpUu2VYTiml7X2XtvQlJn-mzTzCkiP8RN_cw=s238-no

Okleina- kupiłem wzornik w USA- bo w PL nikt nie miał- tu dzięki za pomoc w zakupie rbsn i Benito za koncepcje i wskazanie gościa co to wydrukował :)

https://lh3.googleusercontent.com/xowSuuhehrt9pB_pbnsiuhhAZlmOcILkPy0uM8KOXA=s643-no
https://lh3.googleusercontent.com/6maVntpmrJNGStbwup-HlHQn0Tn2-m9rSkAzu1NO0g=s643-no
https://lh3.googleusercontent.com/pnWwRXfuRm5lVpgRs8urSdyAX3Vkup7m98kgolVjWg=s643-no

Kierunkowskazy których nie będzie żal

https://lh3.googleusercontent.com/00mUczr87cNPkLN3k8ltw-MHuNYA8mKK_On_Ry2csA=s643-no

Potem wjechał slajder na ramę z denka od 5litrowej bańki... bo łańcuch wyżera ramę...
Łańcuch jest w granicy luzu jaki powinien być. ma duże luzy na boki... może w serwisie ktoś podmienił ;)

https://lh3.googleusercontent.com/SCs5rYt5anuZzro4ItsLnLBjIiV_oEomjkckvvna9w=s643-no


Następnie była głupia akcja z ASO Yamaha... pojechałem na zmianę oleju, zmienili olej, na FV wpisali  2l oleju. Myślę sobie "zarobili" na mnie- mieści się 1litr... nie zraziłem się... życie ;) Potem chciałem się umówić na przegląd po 1000km... zapytałem ile to trwa, i na ile dni zostawić moto. Pan stwierdził za coś koło 500zł, no zajmie to godzinę czy dwie, można przyjechać na kołach. To przeważyło szalę, bo przecież w książce serwisowej jest sprawdzenie zaworów po 1000km... a na rozgrzanym tego nie zrobią. Pan stwierdził, że na tym przeglądzie w sumie to zmieniają olej i dokręcają śrubki :D

To stwierdziłem, że gwarancja właśnie się skończyła. zmieniłem olej sam... ku mojemu zaskoczeniu zlałem z silnika 2 litry oleju!!! W instrukcji jak byk jest napisane 1l... Co ciekawe na bagnecie zawsze było ok. Wlałem 1litr i jest ok.

Sprawdziłem luzy zaworowe po 1tys km i są w normie. Szybko i sprawnie wszystko się rozkręca, do zaworów dobry dostęp. Jedynie trudno zdejmuje się wtyczkę od przewodu paliwowego.

Moto było na homologowanym wydechu, kręciło się do 8tys obrotów i wpadało w odcinkę.
Miało mniej mocy niż 250- tak wychodzi z fabryki- jakieś 30KM... no i strasznie krótkie biegi.

Na szczęście kupiłem zestaw "torowy"
https://lh3.googleusercontent.com/SFb5NU7FOB-amaIvisLUOdkUyrOqIJi5e6Ixv4OFTw=s643-no

Wyjechał seryjny kolektor i wydech. Wjechał ten z kitu bez sondy lambda
https://lh3.googleusercontent.com/SVK9L0PIq00Kx-aAS1DBjifVklRC0dHb1rF0R6LlBg=s643-no

Co ciekawe wydech z kitu i seria to tłumiki komorowe... ten kitowy jest z alu, a nie stali i ma minimalnie większy otwór wylotowy. średnicę rury- nadal grubości środkowego palca :(

https://lh3.googleusercontent.com/tGT8pLEv7CFDLCOAM93D-ReuQgDO1OSTLclw1akvsw=s643-no

Z miłych spraw z kitu to są dwie takie ładne książki
https://lh3.googleusercontent.com/ZJop0MluZ9u2YE1IkLMoZzuOwhLUd2KVb3huEYiBIw=s643-no

Co ciekawe największą robotę zrobiło to
https://lh3.googleusercontent.com/1dTN60k0JCWsAwysVYVi9lJwjjGPxV1dsCw1ZYvTwQ=s643-no

Adapter. Przypuszczam, że w nim jest jakiś opornik czy coś i komp czyta inną mapę (zapłonu i wtrysku) niż na restrykcyjnym wydechu z sondą.

Nadal w wydechu jest co poprawić- przelotowa końcówka.

Z spraw denerwujących, to czasami nie odpala z rozrusznika. Na zimnym z reguły bez problemu, na ciepłym różnie.
Z kopa pali zawsze od pierwszego- na forach i w artykułach w stanach pisali, że ten typ tak ma.
W zimę postaram się poszukać przyczyny. Obstawiam, że gdzieś jakiś kabelek masowy powinien być grubszy ;)

No i bak jest mały 7l. Do rezerwy jest oko 4l, a że nie chce żeby pompa dostałą w d... to jak zapala się lampka jadę tankować. W zasadzie co około 100km może mniej...

Pozdrawiam,
Piotrek

2

Odp: WR 450 F 2015 kierunek SM + info o rocznikach 2012-2015

Bogacz z ciebie, brama z drzwiami i optyką w garażu.
co ten komentarz wnosi do tematu?

HUSQVARNA TE 449 2013
BMW E65 2005

3

Odp: WR 450 F 2015 kierunek SM + info o rocznikach 2012-2015

LogiHUŚ napisał/a:

Bogacz z ciebie, brama z drzwiami i optyką w garażu.

niestety to nie moja brama :(

Pozdrawiam,
Piotrek

4

Odp: WR 450 F 2015 kierunek SM + info o rocznikach 2012-2015

Młody przeciera ścieżki - na pewno komuś się kiedyś to przyda :)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

5

Odp: WR 450 F 2015 kierunek SM + info o rocznikach 2012-2015

A myslałes o wałkach od yzf 450

WR 450 2009r błotodoktor
"Praca to tylko inna forma wypoczynku"

6 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2015-09-02 07:53:24)

Odp: WR 450 F 2015 kierunek SM + info o rocznikach 2012-2015

Nowe YZ450 są na 4 zaworach a w wr na 5ciu, więc jedynie od starszych YZ można szukać.

Wałek dolotowy jest taki sam w wr450 od 2009 do 2015, więc z YZ-a (tego na 5ciu zaworach) powinien podejść
Wydechowy wałek ma już inny numer katalogowy- nie wiem czy różni się jedynie wzniosami czy może czymś więcej.

Mocy jak dla mnie chwilowo jest wystarczająco, jedynie co to może kiedyś zmienię wydech na przelot, ale to jedynie ze względów "dzwiękowych" .

Pozdrawiam,
Piotrek

7

Odp: WR 450 F 2015 kierunek SM + info o rocznikach 2012-2015

A tak z ciekawości i dla porównania: Ile taki Competition Kit kosztuje? (Jeśli to nie tajemnica?)

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

8 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2015-09-02 08:07:27)

Odp: WR 450 F 2015 kierunek SM + info o rocznikach 2012-2015

Cennikowo to jest 4500+zł i taką kwotę mi zaproponowali w innym salonie- kwota kosmos za te "drobiazgi" .
Tam gdzie kupiłem wyszło koło 1800- niestety zawartość kit-u to była tajemnica, nikt nic nie wie, nikt nic nie słyszał, kupowałem w ciemno, myśląc, że będzie tam przelot ;)

Z kit-u tak naprawdę przydatny jest:
Kolektor wydechowy
Tłumik- ale nadal nie jest to docelowe rozwiązanie (jak dla mnie)
Czip rezystor do uwolnienia mocy- nie wiem czy do innych zestawów wydechowych go dokładają, a osobno nie da się go kupić...
Instrukcja napraw- to chyba najlepsza rzecz- nie trzeba będzie walczyć i szukać w necie

Być może kiedyś użyję tego przełożenia co jest w zestawie, no i jakieś przełączniku itp co chwilowo nie potrzebuję.

Teraz już wiem, że lepiej byłoby po prostu tego nie kupować, a kupić sobie wydech FMF-a w USA...

Pozdrawiam,
Piotrek

9

Odp: WR 450 F 2015 kierunek SM + info o rocznikach 2012-2015

mam wałki z małym przebiegiem od YZF 450 2008

sprzedam części
EXC 520 /  LC4 620 - całe na części - koła enduro - koła KTM DUKE SM
DRZ 400 - części zawieszanie, elektryka, air box, sprzęgła, elementy silnika
gg 6777220            tel 698 - 672 - sto jeden

10

Odp: WR 450 F 2015 kierunek SM + info o rocznikach 2012-2015

bagins1983 napisał/a:

mam wałki z małym przebiegiem od YZF 450 2008

Czego ty tam nie masz :D

Pozdrawiam,
Piotrek

11

Odp: WR 450 F 2015 kierunek SM + info o rocznikach 2012-2015

Piotrek, wrzuć linka gdzie zamawiałeś szablony do okleiny jeśli to nie tajemnica

12

Odp: WR 450 F 2015 kierunek SM + info o rocznikach 2012-2015

[url]http://www.motosportstemplates.com/wr454502012.html.[/url] tu kupilem

Pozdrawiam,
Piotrek

13

Odp: WR 450 F 2015 kierunek SM + info o rocznikach 2012-2015

Udało się upolować używkę :) niestety powercore4 a nie Q4. Może za głośno nie będzie :)

https://lh3.googleusercontent.com/b2YsYMHZ5uLXF34V8MPEYFyeoleeDeyNdYdsazKoONK-REaEar3PK_ay4wAtKONXDJkmiZ81sHlR6Gk-I1rMeT2deVHXETKz4AMu7RF9qFnF3RwaWgmkfnNMgh2BhI-UpvW6jQ4_bVhfnji7jz8w6OMM7_PXyrAi_GZQBg47HUFVVmAjxM0Kulgx7QLW9gh8tXYtgmYj353-gAcHCprxg4mXfeQyKp1t3k_x7Yv9otgdqDyZa7AgI-v6XYx7LBTgUdtliPFUEC5s51U4mY0tvLEbR82EHSnmZ_YFMalb54gnfSUezoX88NfmyiTMLdy18Ka7TFjSOvONvy8DxPUUOwBWnwU5uSmwplUU8ntsqHK2UrLe7RyLZN8L5bjmL-VIyx1hZ81z_2_ZQal-E3xHvM5PabSPUe-3tRDxZQgtVIBnBzzfQYcjO56Yp9hQ-ox4gNGfp7U04W18TLqWqOgfGpZy3w5sppXayCSu1ji4-8wbRrQGf3R4b9elY9iY5OxWcWt0DuYHtenQd609lxhTcvYccl-iQTNuNGqb97-lATIeNn-KZfEthA8hANYpaCs=w858-h643-no

Pozdrawiam,
Piotrek

14

Odp: WR 450 F 2015 kierunek SM + info o rocznikach 2012-2015

tylko po założeniu przejedź się z AFR, żeby za ubogo nie było :-]

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

15 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2016-03-19 12:09:42)

Odp: WR 450 F 2015 kierunek SM + info o rocznikach 2012-2015

Wgram mapę co podają, dla FMF-a.
A potem umówię się na hamownie z afr.

Mapy dla wydechów (fmf i akrapa jest taka sama):

Paliwo     zapłon
Akrap
+2 +3 +3 / / +2 +2 +1

+2 +4 +4 / / +3 +2 +2

+2 +4 +4 / / +3 +3 +3

FMF
+2 +3 3          2 2 1
2  4  4           3 2 2
2  4  4      3 3  3
Co ciekawe pod wydech z YZ450 paliwa leje się więcej na dole
Yz450 wydech
3 3 3         2 2 2
4 4 3         3 3 2
4 4 3         3 3 2

1 wartość to 3% długości wtrysku paliwa  czyli 4 to 12% dłuższy wtrysk paliwa

Pozdrawiam,
Piotrek