1 Ostatnio edytowany przez spec85 (2015-08-11 12:48:50)

Temat: Ktm 690 smc 2009 2 problemy

Hey,

kupilem 3 dni temu Smc 2009r i poki co mecze sie z dwowa problemami. Pierwszy to metaliczne stuki z lewej strony w okolicach napinacza lancucha rozrzadu odglos sie nasila gdy lekko odkrecam manetke na wyzszych obrotach tego nie slychac dodam rowniez ze czasem te stuki sa czasem nie ale zwlaszcza nasilaja sie gdy motocykl sie nagrzeje po jezdzie. Zamowilem manualny napinacz rozrzadu z Rally raid. Drugi temat to kwestia, ktora wydaje mi sie ze byla juz przerabiana mianowicie problem z falujacymi obrotami i przerywaniem wraz z gasnieciem motocykla podczas ruszania. Zmienilem wydech na FMF sam slip-on (wydaje mi sie ze na orginalnym bylo tak samo), mam zalozony silencer bo jak go wyjalem to nie dalo sie jezdzic. Wiem ze bylo pisane na temat wgrania map/remap itp itd natomiast wydaje mi sie moj przypadek troszke sie rozni poniewaz gdy moto jest zimne mam wrazenie ze problem jest znikomy natomiast jak juz porzadnie sie nagrzeje to problem mocno sie nawarstwia tzn mocniejsze falowanie obrotow plus czestsze gasniecie motocykla. Probowalem Kalibracji gazu oraz 15min resetu jednak nic to nie dalo. Dodam, ze jestem w Australii i kazda wizyta u mechanika kosztuje fortune tak wiec poki co probuje sam ogarnac temat. Dodam ze moto ma 15 tys przebiegu olej lany motorex 10w60 filt powietrza czysty raczej poprzedni wlasciciel serwisowal poprawnie mimo ze moto nosi znaki uzytkowania.

Przy przebiegu 10 tys km byly sprawdzane zawory i mam taka adnotacje do ktorej niekoniecznie wiem jak sie odniesc moze pomozecie mi to zinterpretowac :

Left exhaust -0.08T
Right exhaust- 0.10L
Left Intake-0.09T
Right intake-0.09T

Current shims:

Left exhaust -2.40
Right exhaust- 2.37
Left Intake-2.65
Right intake-2.69

po tygodniu:
Shim replacements


Left exhaust -2.35
Right exhaust- 2.37 (not replaced)
Left Intake-2.60
Right intake-2.65

New clearences:

Left exhaust -0.10L
Right exhaust- 0.10L
Left Intake-0.13T
Right intake-0.12L

Wiem ze sie rozpisalem a do tego nie posiadam polskich znakow jednak gdybyscie byli tak uprzejmi rzucic dobra rada beda ogromnie wdzieczny.

Dzieki i pozdrawiam serdecznie

2 Ostatnio edytowany przez dZag (2015-08-11 15:08:47)

Odp: Ktm 690 smc 2009 2 problemy

ja bym sprawdzał jeszcze na starym tłumiku czy jest tak samo żeby definitywnie wykluczyć tłumik i problem mapy. Ja na stockowym mam problemy jak sie rozgrzeje. Gaśnie, jak juz jest mega ciepły to potrafi i sie dlawic i szarpie. Czasami ciężej go odpalić. Jak sie schłodzi to wszystkie problemy znikają. To co ja jeszcze robiłem to sprawdzałem czy sa poprawnie skalibrowana czujniki przepustnicy. U mnie sa. Doczytałem ze problem moze byc po stronie wadliwej pompy paliwa. Moto podobno ma takie objawy ze na gorącym może świrować. Tego jeszcze nie sprawdziłem ale w ciagu  dwóch tygodni pewnie ja wymienię i podzielę sie spostrzezeniami.

Sprawdzałeś airboxa czy nie jest nawalone oleju. Podobno tez to moze byc przyczyna problemow.

KTM SMC 09

3 Ostatnio edytowany przez spec85 (2015-08-12 08:36:26)

Odp: Ktm 690 smc 2009 2 problemy

Wrzucilem na szybko krotki filmik jak moto pracuje. Nie przejmujcie sie moim pierdol...em w tle po prostu wrzucalem video tez na australijskie forum.

[url]https://www.youtube.com/watch?v=CJrRFSPF_Xo[/url]

4

Odp: Ktm 690 smc 2009 2 problemy

Luz zawarowy wg serwisówki powinien mieć od 0,07-0,13mm więc u Ciebie miesci sie w przedziale. Stuki najprawdopodobniej beda spowodowane napinaczem rozrządu, czasem wyrobione sa rolki na dzwigienkach zaworowych ale najczesciej to wina napinacza.  Co do gaśnięcia, zamów kabelek i sam sobie wgrasz mape, ja teraz mam sprzet na oryginlnych wydechach i seryjnej mapie, potrafi zgasnac jak sie nagrzeje. Na przelotach i na mapie akrapa ani razu nie zgasl!

5

Odp: Ktm 690 smc 2009 2 problemy

Pierwszy problem wygląda na napinacz, looknij tu [url]http://forum.supermoto.pl/topic32587-smc-690-stuki-w-silniku.html[/url]

Suzuki Bandit 600 -> SMC 690

6

Odp: Ktm 690 smc 2009 2 problemy

Dzisiaj sciagnolem wydech by przekonac sie czy faktycznie to problem nowej puszki... Jest lepiej po zamianie reakcja na gaz jest szybsza i zwawsza oraz nie ma efektu motyla przy spadajacej wskazowce z obrotow. Moto wciaz delikatnie faluje na luzie ale nie jest juz to tak irytujace jak przy przelocie. Jutro sprawdze czy moto przygasa podczas ruszania przy wolniejszych obrotach a ponizej film dla porowania pracy silnika i wskazowki juz po zmianie

[url]https://www.youtube.com/watch?v=QvUs6sPdgPQ[/url]