1

Temat: Koło na przód 16.5 cala vs 17 cali na tor

Siem, o przewadze na torze tylnej obręczy 5'' nad 4.25 wiedzą wszyscy, ale jak to właściwie jest z 16.5" vs 17"? Co daje mniejsza średnica z przodu?

EXC 525 in progress

2

Odp: Koło na przód 16.5 cala vs 17 cali na tor

do 16.5 po zawodach często możesz znaleźć jeszcze dobre slicki :P

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

3

Odp: Koło na przód 16.5 cala vs 17 cali na tor

Wyższy profil opony/można bardziej się składać, a podczas złożenia opona ma mniejszą średnicę/koło zatacza mniejszy krąg czyli ciaśniej skręca.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: Koło na przód 16.5 cala vs 17 cali na tor

Można jeszcze spytać jak wygląda porównanie 16 vs 16,5 vs 17

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

5

Odp: Koło na przód 16.5 cala vs 17 cali na tor

maniek-rr312 napisał/a:

Można jeszcze spytać jak wygląda porównanie 16 vs 16,5 vs 17

Maniek to odpowiedz odrazu bo masz porównianie

https://www.bikepics.com/members/81

6

Odp: Koło na przód 16.5 cala vs 17 cali na tor

hacker33 napisał/a:

Wyższy profil opony/można bardziej się składać, a podczas złożenia opona ma mniejszą średnicę/koło zatacza mniejszy krąg czyli ciaśniej skręca.

Dodatkowo odczuwalnie zmniejsza lub eliminuje trzęsienie przodem motocykla w złożeniu na niezbyt równej nawierzchni (tzw. chattering)

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

7

Odp: Koło na przód 16.5 cala vs 17 cali na tor

Odświeżam, czy jest odczuwalna wyraźna różnica między 16.5 cala a 17? Chodzi mi głównie o miasto, jeszcze nie mam zaplecionego koła, a tu gdzie mieszkam jest mnóstwo zakrętów, więc jak, opłaca się 16.5?

EXC 525 in progress

8

Odp: Koło na przód 16.5 cala vs 17 cali na tor

17 tylko!! Ja mam 16,5 i chętnie się zamienie za 17 jak cos...
16,5 ma podstawową wadę, nie ma do tego dziadostwa opon;) Dodatkowo jak jest opona to bez homo.
Ja różnicy nie czuje.

9

Odp: Koło na przód 16.5 cala vs 17 cali na tor

Heh, dziwnym trafem nie mam jeszcze felgi, ale oponę Goldspeed'a z homo mam :) Ok, jest jedna osoba, która nie czuje różnicy, jaka masz tą felę? Mogę się zamienić.

EXC 525 in progress

10

Odp: Koło na przód 16.5 cala vs 17 cali na tor

z tego co słyszałem jak nie jesteś wymiataczem z czuba PP lub MP, to raczej nie poczujesz różnicy

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

11

Odp: Koło na przód 16.5 cala vs 17 cali na tor

jak tylko na ulice to bez sensu 16,5

https://www.bikepics.com/members/81

12

Odp: Koło na przód 16.5 cala vs 17 cali na tor

Na ulicę może bez sensu bo jest mały wybór opon.
Różnica jest odczuwalna między 16,5 a 17.
Przynajmniej ja czułem a jest zwykłym januszem.
Oponę z homo ma Goldspeed. Miałem i polecam.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

13 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2016-11-25 11:17:02)

Odp: Koło na przód 16.5 cala vs 17 cali na tor

Ja mam Behra srebrnego na piaście talona ale mam pod nosem Króla bo z Bielska jestem możemy dać mu koła na podmiankę i nikt nic nie płaci jeśli masz tą felgę w dobrym stanie. Jaki kolor?
BTW. ten goldspeed to chyba jedyna guma z homo i nie kosztuje mało a po drodze lubie latać na nowych oponach. Komplet zajebistych opon na drogę z homo przy 17 można mieć za 500-600zł a za tyle to kupujesz tego goldspeeda na przód.

14

Odp: Koło na przód 16.5 cala vs 17 cali na tor

MAĆKO napisał/a:

Komplet zajebistych opon na drogę z homo przy 17 można mieć za 500-600zł a za tyle to kupujesz tego goldspeeda na przód.

No tak, ale ten komplet zajebistych opon jest przeznaczony do motocykli które ważą 200 kg i potrzebują stabilności przy 250 km/h a Goldspęęd jest dedykowany motocyklom o wadze 120 kg i potrzebują przyczepności na zakrętach przy prędkości 40 km/h. Spróbuj to poczujesz różnicę.
Nie ma złotego środka. Jednak z tą trwałością nie jest tak tragicznie. U mnie w 690 Goldspęęd Street Sport Ultra ze średnią mieszanką wyścigową przejechał 6 tys. km i był w dobrym stanie, a prowadzenie poprawiło się jakby motór stracił nagle 30 kg. Zapytaj Cienkiego, on ma w Bergu deszczówkę z homo i lata na niej po drodze.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

15

Odp: Koło na przód 16.5 cala vs 17 cali na tor

Ok, spróbuje na początku sezonu i zdam relacje;)
Tylko cholera mi strasznie szybko opony w CRF schodzą aż szkoda wydawać na coś lepszego.