1

Temat: EXC 200 niebieskie chrmury- brak pomysłu.

Cześć

Mam problem z exc 200 moto po kompletnym remoncie. Wymienione wszystkie łożyska w silniku, korbowód+ tłok, uszczelnienia i kosz sprzęgłowy.

Od remontu kat zaczął strasznie kopcić po odpaleniu i po nagrzaniu nie ustaje za bardzo. Aż na mieście mnie opieprzają bo generuję chmury. Po dłuższej jeździe na wydechu i w okolicach łączenia kiszki z cylindrem zostają gluty oleju.

Jak do tej pory sprawdziłem:
-2 razy wymieniony olej w skrzyni, pomierzone oleju nie ubywa. Więc simeringi są ok;
- poziom cieczy w chłodnicy jest ok;
- gaźnik ustawiony książkowo, nowa iglica, zaworek iglicowy i nowe dysze wolnych i główna + ignica -1 rowek w stosunku do zalecanego.
- nowe listki membrany - boysen (jedyna nieoryginalna rzecz).

Dalej dupa już nie mam pomysłów co może jeszcze mieć na to wpływ.

Nie mam spadków mocy itd. Moto jeżdżone na oleju motul 800. Stosunek oleju do wachy 1:60. Jedyne co mnie zastanawia to to że olej jest stary. Stoi u mnie już 2 lata a oprócz tego stał pewnie jeszcze w magazynie bo zakurzony przyjechał.

Jeżdżę raczej trialowo.

Macie jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić aby znaleźć przyczynę. Nie mam już weny...

pozdrawiam
Kordzik

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

2 Ostatnio edytowany przez juraas (2015-04-04 18:36:16)

Odp: EXC 200 niebieskie chrmury- brak pomysłu.

Benzynę polecam może zatankować gdzieś indziej. Niedawno miałem podobnie jak ty (tylko kopcic bardziej na biało ) zatankowalem na takiej wiejskiej stacji i wtedy zaczął mi tak kopcic, że szok!  Po zlaniu paliwa z baku i porównaniu z paliwem ze stacji orlen byłem w ogólnym szoku...  Dwa różne kolory, paliwo musiało być z jakimś gównem zmieszane ;/

Tylko u cb kopci na niebiesko, ale może warto sprawdzić ;)

evolution09x, dnia 27 Maj 2013 - 17:20, napisał:
Nie wiem nawet co to tłok.

Stań przed dużym lustrem, rozepnij rozpór, odchyl nieco nachy i patrz uważnie... to jest tłok... cylinder wygląda inaczej i bywa przeważnie noszony pod spódnicami... :)

3

Odp: EXC 200 niebieskie chrmury- brak pomysłu.

Wacha też odpada, lałem z kilku stacji i wciąż kopci gnojek. Może membrana nieoryginalna albo stary olej mieć na to wpłym? Bo jeszcze to zostaje...

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

4

Odp: EXC 200 niebieskie chrmury- brak pomysłu.

Silnik już dotarty?
Pluje olejem z tłumika?

Jak jeździsz bardziej trialowo to daruj sobie Motula 800 bo to jest olej dla tych co im obrotów wciąż mało a nie dla pyrkaczy.
Kup sobie Motula 710 i na nim pyrkaj.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5 Ostatnio edytowany przez Kordzik (2015-04-05 01:16:46)

Odp: EXC 200 niebieskie chrmury- brak pomysłu.

hacker33 napisał/a:

Silnik już dotarty?
Pluje olejem z tłumika?

Jak jeździsz bardziej trialowo to daruj sobie Motula 800 bo to jest olej dla tych co im obrotów wciąż mało a nie dla pyrkaczy.
Kup sobie Motula 710 i na nim pyrkaj.

Pluje z wydechu. Silnik już przelatał z15 h po remoncie. Wciąż dymi jak z parowozu. Niby mocy nie brakuje ale zbiornik wciąga na 70 km. Hacker nawet jak przejdę na tańszy olej to nie rozwiąże problemu. Nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny silnik niby po remoncie, tłok wymieniony ale cylinder nie ruszany. I teraz nie wiem czy inwestować w nowy nihasil czy też wywalić membrane boysena i wrzucić ori. Nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyn kopcenia?

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

6

Odp: EXC 200 niebieskie chrmury- brak pomysłu.

a cylinder byl mierzony ???

DragStar 650-> CBR600RR-> VFR800FI->XL1000V->TE510->WR250F->R1150R

7

Odp: EXC 200 niebieskie chrmury- brak pomysłu.

Co do oleju to chodzi o to, że aby spalić 800 musisz grzać jak pojebany bo ten olej spala się w bardzo wysokiej temp. której pyrkając nie osiągniesz.
Olej 710 przeznaczony jest właśnie do takiego endurowania i ma niższą temp. spalania aby móc go spalić właśnie na niższych obrotach gdzie jest niższa temp. spalania.

Jak już masz tak zajebany wydech to warto wymienić watę w tłumiku.

Warto abyś na nowo sprawdził niektóre elementy jak membrana która zużywa się bardzo szybko, sprawdzić stan i ustawienia gaźnika.
Jak wygląda twoja świeca po takim dniu jazdy?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: EXC 200 niebieskie chrmury- brak pomysłu.

Ok. W takim razie zmienie olej. Świeca okopcona. Generalnie nie jestem w stanie obniżyć dawki paliwa. Nie chcę też przegiąć aby nie zatrzeć. Hacker gaźnik praktycznie odbudowałem jest ustawiony jak w instrukcji. Reszta też jak pisałem nowa tylko cylinder stary i ma już kilka rys. Jeśli membrana może na to wpływać to rozbiorę i sprawdzę. Poprzednie listki były połamane a i tak mniej kopcił. Zużycie cylindra może dawać takie objawy tj. Spalanie za dużej ilości wachy i przy okazji przelewanie i kopcenie nadmiarem oleju?

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

9

Odp: EXC 200 niebieskie chrmury- brak pomysłu.

Oringi zaworu wydechowego wymieniłeś sprawdziłeś zawór wydechowy.

Hero Majestic Ankur--->Derbi Senda Xtreme R--->Lifan Cross 125--->Mz Etz 250--->Ktm Egs 360--->Kawasaki Zr7--->Gas Gas EC 300  2006 & Kawasaki Zr7s 2004

10

Odp: EXC 200 niebieskie chrmury- brak pomysłu.

Ja to bym się specjalnie nie martwił. Jeśli świeca ma dobry kolor, mocy nie traci, to najprawdopodobniej może to być wina oleju. Mi na 710 przy trialowym jeżdżeniu też trochę zaczyna kopcić, ale jedno przeciągnięcie na kilku biegach i wszystko wraca do normy. 800 nie próbowałem, ale tak jak Hacker mówi, to jest olej na tor, gdzie non stop pałujesz do końca.

Kawasaki KX250F

11

Odp: EXC 200 niebieskie chrmury- brak pomysłu.

Warto też wypalić dobrze ten dyfuzor. W środku pewnie jest niezła smoła po takim prykaniu na 800.
Wypal go dobrze albo odpowiednią jazdą albo opalarką jeśli nie pałujesz moto. Warto też wymienić watę tak jak pisze hacker. A co do 710 to rownież polecam. Wyjeździłem kilka litrów 710 jak miałem husky i bardzo miło go wspominam. Zero nagaru w silniku, ładnie się spalał, mało dymił i przyjemnie pachniał :)

KXF 250 '14

12 Ostatnio edytowany przez Kordzik (2015-04-05 20:24:45)

Odp: EXC 200 niebieskie chrmury- brak pomysłu.

daniel91x napisał/a:

Oringi zaworu wydechowego wymieniłeś sprawdziłeś zawór wydechowy.

Właśnie z zaworem wydechowym nic nie dłubałem. W sumie to nie mam ogarniętego tematu. Jak możesz napisz mi co i jak sprawdzić i co wymienić i co może być powodem takiego kurzenia. Nie wiem też czy chłopaki podczas remontu coś tam grzebali. Także warto sprawdzić.

Generalnie nie podejrzewałem zaworu wydechowego, kat na pierwszych dwóch biegach opornie wchodzi na najwyższe obroty ale na wyższych na szybkich odcinkach dostaje kopa porządnego więc myślałem że zawór działa jak należy.

Co do oleju przesiadam się na 710 chociaż wcześniej też latałem na 800 i nie było dramatu. Co jakiś czas moto porządnie rozgrzewam aby wypalić gluty z wydechu ale to nie jest rozwiązanie bo i tak później dalej kopci.

Listki membrany dolotowej i podkładki mam przerobione  tz. zamówiłem z ebaya i nie pasowały na otwory montażowe więc przesunąłem otwory pod śruby i dociąłem podkładkę pod listek  zgodnie z tą która była pierwotnie zamontowana. Te podkładki które dostałem  były tak wycięte że przesłaniały 1/2 otworu dolotowego a te które zdjąłem były zrobione pod otwór. Więc możliwe że mam model membrany od innego kata bo listki zamówiłem do Exc 200.

pzdr
Kordzik

Ps. Membranę dolotową sprawdziłem jest oryginalna Boysena także listki musiały być trefne. Dalej nie wiem co i jak w tej wydechowej sprawdzić??

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

13

Odp: EXC 200 niebieskie chrmury- brak pomysłu.

daro1980 napisał/a:

a cylinder byl mierzony ???

Pewnie przed założeniem nowego tłoka sprawdzali. Ja oglądałem go wizualnie i już są płytkie rysy na nikasilu ale zapewnili mnie że jeszcze nie ma dramatu i można przelatać trochę.

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

14

Odp: EXC 200 niebieskie chrmury- brak pomysłu.

Dzisiaj rozebrałem cały dolot w ktm i gaźnik.
Do gaźnika wsadziłem starą dyszę wolnych obrotów.
Obecne ustawienia:
- dysza wolnych 42- zamiast zalecanej 48.
-dysza główna 165 (jak w instrukcji);
- iglica NOFZ na 3 rowku (zamiast zalecany 4);

Rozebrałem również membranę dolotową okazało się że listek (na zdjęciu z prawej) był wygięty jak banan(tz. nie dolegał do podkładki przy końcu. Listek został odwrócony na mocowaniu tak aby wyprostował się i dociskał do podkładki. Po złożeniu kat chodzi znacznie lepiej. Szybciej się wkręca. Nie wywala oleju z wydechu i łączenia gruszki z cylindrem. Znacznie mniej kopci. Chociaż przy mocnym otwarciu gazu jeszcze daje ale myślę że to stary niedopalony olej. Przegonię go i zmienię na 710 i zobaczymy.

Jak myślicie ta niedomknięta membrana mogła mieć wpływ na pobieranie zbyt dużej dawki paliwa??

https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/p235x350/11096686_486096154877880_8630945312965248158_n.jpg?oh=7da74fcddf89fd82322204a3006165e4&oe=55B7DCEB

Dzięki i pozdrawiam
Kordzik

KTM 690 Enduro,   KTM EXC 200 :)

15

Odp: EXC 200 niebieskie chrmury- brak pomysłu.

Membrana ma duży wpływ.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD