Temat: ktm gs 620 duke - problem z cisnieniem oleju
Kupilem ktm gs620 duke z 96r. z przebiegiem prawie 50tys., zadnego kopcenia z ukladu wydechowego i mam kilka pytan odnosnie cisnienia oleju i jego kontrolki.
Po rozgrzaniu silnika i jego ponownym rozruchu kontrolka cisnienia oleju gasnie dopiero po 4-5 sek. Zdarzylo mi sie ze pociagnolem od 0 do 140 z max przyspieszeniem, pozniej szybkie hamowanie i znowu max przyspieszenie w okolce 140 i zapalila sie kontrolka oleju. Wylaczylem silnik poczekalem 15sek odpalilem i kontrolka gasnie tak jak wczesniej, czyli po 4-5sek. Powtorzylem sytuacje i sprawa sie powtarza.
Przy odpalaniu zimnego moto kontrolka oleju gasnie szybciej 2-3sek za pierwszym razem. 1-2sek przy ponownym rozruchu.
Sprzedajacy twierdzi ze mial podobne sytuacje i niekoniecznie przy ostrych przyspieszaniach i nie wylaczal silnika a kontrolka gasnie po jakims czasie i ze jest to spowodowane zamontowaniem czujnika cisnienia od innego modelu przez poprzedniego wlasciciela i ze on tak jezdzil 3 lata jakies 10tys.
i teraz kilka pytan.
1. oddac go odrazu jak najszybciej?
2. czujnik w ramie (zbiorniku oleju) to czujnik cisnienia czy poziomu, kontrolka czerwona w zegarach to kontrolka cisnienia czy poziomu (jak dla mnie to zachowuje sie jak kontrolka cisnienia)
3. jak sprawdzic poziom oleju ? (mi powiedzieli i gdzies tez wyczytalem: praca silnik 5min wylaczamy na 3-4 i odkrecamy mala srobke w gornej czesci ramy/zbiornika i ma tam wyciekac olej)