1

Temat: Supermoto 125 vs 50 (na kat. B)

Witam,

nie mogę znaleźć konkretnego porównania odnośnie pojemności 125 i 50. Mam tutaj na myśli np. standardową 50-tkę z silnikiem AM6 oraz jakieś supermoto do 15 KM (na kat. B). Proszę o konkretne wypowiedzi osób, które miały styczność z takimi sprzętami na początek. Chcę sprawić swojej dziewczynie moto na początek, musi być to supermoto, bo nie wyobrażam sobie wjazdu RS-ką w las :) Chodzi o to, czy w 125 4T moc jest bardzo odczuwalna w porównaniu z 50? Czy np. można już bez problemu stawiać to na koło, czy daje w miarę radę "zorać lekki piasek"? Dużo ludzi pisze, że 125 po prostu nie jedzie, ale zwykle są to porównania np. do 250/400, a ja chcę wiedzieć, czy lepiej to przyspiesza od 50. Nie ma to być odrzutowiec, v-max lekko ponad 100 wystarczy w zupełności, na miasto i okolice będzie ok.

Pozdrawiam

2

Odp: Supermoto 125 vs 50 (na kat. B)

Bez zastanowienia bierz 125 4t, jedzie porównywalnie do 50 2t, z tym że dużo przyjemniej i pali 2x mniej. No i oczywiście większość, to kuloodporne jednostki, gdzie martwisz się jedynie o wymianę oleju co sezon i tankowaniu :)

Kawasaki KX250F

3

Odp: Supermoto 125 vs 50 (na kat. B)

125 4t w serii jest dużo mocniejsze od 50 2t nie ma tu o czym dyskutować, przy tym mniej pali. 50 2t całkowita seria v-max koło 80, każda 125 4t przekracza 100, przy lepszym przyśpieszeniu. Żeby było co porównywać to 50 trzeba poddać sensownemu tuningowi, co w całokształcie sprawi że może wyjść drożej i w zakupie i w utrzymaniu niż zakup gotowej do jazdy 125 4t :)

DR 650SE/SM - na torowej emeryturze,
RMZ 450 SMR - może będzie  szybsza ; -)