16 Ostatnio edytowany przez wyrzyk969 (2014-10-16 00:14:29)

Odp: Regeneracja amortyzatora centralnego

Witam, ja do swej wierchowiny lałem ipona ms tak mi znajomy mechanik polecił i było ok (teraz też jestem w trakcie reanimacji swojej kawy i amorek też robię hehe) co do gazu to różnica jest między azotem, a zwykłym powietrzem (nie wiem jak na asfalcie to czuć bo kawa w teren jeździ, a jak była sm to amor był git). Kiedyś na cross country w Siemiatyczach dzień przed startem jak trenowaliśmy w amorku "pękła mi gumka" hehe dziurka nie była duża, więc na szybkości dwie łatki do dętek i powietrze zwykłe. Oczywiście idealnie ciężko było trafić z ciśnieniem zwykłym pistoletem do pompowania, ale się udało. W efekcie na tych samych ustawieniach inna jazda i ciężko było trafić w ten odpowiedni punkt (a może byłem już przewrażliwiony i dlatego czułem różnicę, hmm...). Pozdrawiam.

#969
VOR 530 SM-R   &   KAWASAKI KX 250 SM STUNT
CA Technology

17 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2014-10-16 08:34:39)

Odp: Regeneracja amortyzatora centralnego

Mogę zaproponować regenerację w cenie 315 zł.

Przy nabijaniu sprężonego powietrza największym problemem jest zawartość w nim wody.
Jak wiadomo gaz się spręża. Woda już nie. Dlatego najlepiej użyć najtańszego z gazów (azotu), ale czystego. Instalacja azotu nie jest jakaś skandalicznie droga. Do 700 zł można się z tym zmieścić, także raczej każdy warsztat podejmujący się regeneracji powinien się w takową zaopatrzyć.
Drugim problemem jest takie nabicie zbiornika, żeby przy zdejmowaniu końcówki nie uszedł gaz. Jeśli coś "psyknie" przy tak małej objętości to mamy automatycznie 2 bary mniej i szybciej dochodzi do kawitacji oleju.
Trzeci to odpowietrzenie amora. Bez pompy próżniowej nierealne zrobić to dobrze. Sam olej w sobie jest bardzo zapowietrzony. Poddając go podciśnieniu dopiero można usunąć z niego powietrze. Uwierzcie, jest go sporo.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

18

Odp: Regeneracja amortyzatora centralnego

Majster - a jak poddać amortyzator podciśnieniu, żeby nie wyssać z niego oleju :> ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

19

Odp: Regeneracja amortyzatora centralnego

Do tego służy pompa próżniowa do amortyzatorów. Jej koszt ok 2000$

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

20

Odp: Regeneracja amortyzatora centralnego

Taką pompę można zrobić we własnym zakresie za kilkaset złotych.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

21

Odp: Regeneracja amortyzatora centralnego

A nie można użyć takiej pompy do odpowietrzania układu hamulcowego :P mam taką, którą podłącza się pod kompresor i ładnie zasysa :-]

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

22 Ostatnio edytowany przez CHAW (2014-10-16 10:45:07)

Odp: Regeneracja amortyzatora centralnego

maniek-rr312 napisał/a:

Bzdura!! Jak nabijesz powietrze amor bedzie zmienial swoja harakterystyke pracy jak temperatura wzrosnie od pracy.

Nie tak do końca bzdura. Nabijając powietrzem nabijasz w 78 % azotem. Nie jest prawdą że czysty azot nie zmienia swojego ciśnienia wraz ze wzrostem temperatury, a można prosto to sobie przeliczyć z równania Clapeyrona. Stała gazowa powietrza wynosi 287 a czystego azotu 296,75 cobyście szukać nie musieli :)

Ten sam mit jest propagowany przez wulkanizatorów :)

Inną sprawą jest wpływ czystego azotu na niszczenie gumy czy korozję elementów amora (możliwe że znacznie je spowalnia), lub też zmniejsza skłonność do spieniania się oleju podczas pracy amora.

Kolejną sprawą jest wilgoć w powietrzu o czym Majster wspomniał.

DR 650SE/SM - na torowej emeryturze,
RMZ 450 SMR - może będzie  szybsza ; -)

23

Odp: Regeneracja amortyzatora centralnego

levis napisał/a:

A nie można użyć takiej pompy do odpowietrzania układu hamulcowego :P mam taką, którą podłącza się pod kompresor i ładnie zasysa :-]

Tak to wygląda na żywo.
[url]http://www.youtube.com/watch?v=cofv6vcud8g[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

24

Odp: Regeneracja amortyzatora centralnego

No dobra.

Sprawdziłem i w amortyzatorze mam wejście na wentyl samochodowy.

Padł pomysł, żeby zrobić próżnię i nabić azotem poprzez maszynę do nabijania klimatyzacji...

Kwestia dorobienia przejściówki szybkozłączka od urządzenia do nabijania klimy -> wentyl samochodowy.

Można gdzieś coś takiego kupić.

Generalnie wg mnie powinno być to coś nakręcanego, tak, żeby od razu otwierało wentyl...

Co o tym myślicie ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

25

Odp: Regeneracja amortyzatora centralnego

Zrobiłem fotki zestawu regeneracyjnego AllBalls:

https://lh3.googleusercontent.com/-IqPCeLkXvQA/VEN2VUJYLII/AAAAAAAAG_U/5gbJ9BMadW0/w1566-h881-no/DSC_0424.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-kwT_zIajwsE/VEN2b2Npm6I/AAAAAAAAG_8/Sf4G72E9X24/w1566-h881-no/DSC_0429.jpg

Dodatkowo staram się zrozumieć jak mogę odpowietrzyć ten amortyzator. Z tego co widzę jest tam "kartridź" na azot, oraz odpowietrznik po drugiej stronie.

https://lh4.googleusercontent.com/-RyMPIJZPLdQ/VEN2gKXiInI/AAAAAAAAHAU/KHLJ3rswkyU/w1566-h881-no/DSC_0432.jpg

Na samą próżnię i nabicie azotem mam pomysł.

serwisówka podaje, że w komorze kartridża należy wlać olej, tak, żeby poziom był 60-70mm od krawędzi.

Następnie należy zamontować kartridż i wlać do drugiej komory do poziomu 45mm od górnej krawędzi.

Zamontować główne tłoczysko wraz z zabezpieczeniami.

Ruszać pompować tłoczyskiem w górę i w dół kilka raz.

Odstawić amortyzator na 3 min odpowietrznikiem skierowanym ku górze i zostawić w pozycji pełnego wyciągnięcia.

Po 3 min odkręcić odpowietrznik:

- jeżeli olej będzie się sączyć - należy odczekać aż przestanie się sączyć
- jeżeli olej nie wyleci - należy przed odpowietrznik dolać olej aż zacznie wylatywać, poczekać aż przestanie się sączyć

zakręcamy odpowietrznik.

następnie trzeba nabić amortyzator wartością 7psi i sprawdzić czy nie ma wycieków.

Jeżeli jest ok, to należy napompować wartością od 142 - 213 psi (domyślnie jest 170).


Także cały temat z urządzeniami za 2000$ jest może nie zbędna, ale akurat nie do mojego amortyzatora KYB

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

26

Odp: Regeneracja amortyzatora centralnego

Ale po co kombinować, dorabiać coś, meczyć sie i tracić czas jak mozna za 50-70 zł nabić to w profesjonalnym warsztacie??? I to odpowiednim gazem z odpowiednim ciśnieniem. Ale  próbuj... moze sie uda.

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

27

Odp: Regeneracja amortyzatora centralnego

bo nic tak nie cieszy jak zrobić coś samemu

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

28

Odp: Regeneracja amortyzatora centralnego

akurat u mnie z dorabianiem to nie będzie zbyt wiele - po prostu użyję końcówki od pistoleta do pompowania kół.

Zrobię sobie podciśnienie i szybko odłączę od zaworku, tak, że powietrza w kartridżu zostanie minimalna ilość.

Potem po prostu na wulkanizacji dobiję azotem, podłączając już z lecącym, żeby nie wdmuchiwać powietrza :-]

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450