1 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2014-10-08 10:57:47)

Temat: Klasa amator- zmiany w regulaminie 2015

Witam,

Od razu piszę, że zmiany mnie na 90% nie będą dotyczyły, bo pewnie pójdę się uczyć do PP

Proszę o propozycje zmian na sezon 2015 dla klasy amator, jak już coś się ustali to zgłoszę do PZM to może to wprowadzą.

1) Możliwość startów więcej niż 1 sezon- teraz można tylko jeden sezon.

Dlaczego:

osoby co startowały w 1-2 rundach i tym samym zablokował sobie starty w amatorach na 2015.
A co by nie mówić do PP jeszcze za wcześnie, bo nie znają wszystkich torów (Koszalin jest bardzo wymagający)

kilku osobom po prostu brakuje jeszcze umiejętności/ sprzętu i nie chcą się pchać do PP

kilka osób woli atmosferę "bez ciśnień" w klasie amator

kilka osób po prostu oleje starty jak ma iść do PP

Zawsze to lepiej jak jest kilka szybszych osób bo jest za kim gonić, niż ścigać się w ekipie "powolniaków"

Ograniczenie np. do 2sezonów?

2) Opony- albo dowolne albo z homologacją (nie mylić z DOT)

Mi to jest obojętne.

Za slikami przemawia to, że ludzie co kupią "zrobione" supermoto, mogą jechać na zawody i nie trzeba słuchać gadki, o tym jak to nie mają na opony... ale na motocykl za 20tys+ było ;)

Przeciw to oczywiście mniejsze szanse osób na ulicznych oponach.

3) puchary a nie dyplomy dla pierwszej 3ki. W sumie tylko w Toruniu były dyplomy.

4) może osoby z PP nie robiące 130-140% czasu najlepszego mogą mieć wybór PP albo amator?
Kilka osób z PP co już tam kiedyś wpadło, miało by alternatywę.

Pozdrawiam,
Piotrek

2

Odp: Klasa amator- zmiany w regulaminie 2015

w ogóle klasa amator bardzo źle brzmi :-) ja bym ją zamienił np na beginers cup :-)

opony dowolne, byle bez kocy

No i wg mnie fajnie byłoby jakby klasa była tak samo traktowana jak PP, czyli ilość rozgrzewek i czas wyścigu.

Tyle ode mnie.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

3

Odp: Klasa amator- zmiany w regulaminie 2015

+1 do dowolnych opon. A jak będą się upierali to chociaż niech dopuszczą bez homo na przód.

Mogliby też zmniejszyć wymagania techniczne dla amatorów (drutowanie, zlewki itp.). Jak się boją upaćkania to toru to niech puszczają klasę na samym końcu dnia i po kłopocie. Taki zabieg powinien zwiększyć frekwencję.

4

Odp: Klasa amator- zmiany w regulaminie 2015

Opony dowolne, ale bez kocy brzmią rozsądnie.

2 sezony startów też jest ok. Jak będzie za dużo to nie będzie postępów. Zresztą nie każdy po sezonie jest w stanie zmienić moto na coś co nadaje się na tor bardziej niż drogowe kobyłki - przykład: JA :) .

Zapis o pucharach zamiast dyplomów mógłby się znaleźć w regulaminie to nie było takich rozbieżności czyli w Toruniu dyplomy, wszędzie indziej puchary.

Co do czasu wyścigu to bym zostawił w spokoju - będą problemy z kondycją u niektórych (np. u mnie na mojej pierwszej rundzie w Toruniu) a duże zmęczenie będzie wprowadzało coraz to więcej błędów = więcej zagrożeń. Ilość treningów przed wyścigiem przecież jest taka sama. Jedyna różnica to jedno kółko rozgrzewkowe przed wyścigiem.

Nazwę bym pozostawił - To jest Polska !!! a nie zagramanica :P

DR 650SE/SM - na torowej emeryturze,
RMZ 450 SMR - może będzie  szybsza ; -)

5

Odp: Klasa amator- zmiany w regulaminie 2015

z tego co pamiętam jest jedna runda kwalifikacyjna mniej, czy się mylę ?

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

6 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2014-10-08 18:25:28)

Odp: Klasa amator- zmiany w regulaminie 2015

Jest tyle samo treningów, czasówek.

Drutowanie, zlewki muszą być. To 30min roboty.

Pozdrawiam,
Piotrek

7

Odp: Klasa amator- zmiany w regulaminie 2015

aa, wiem - jest o jeden wyścig mniej :-) mogły być dwa :-)

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

8

Odp: Klasa amator- zmiany w regulaminie 2015

Tak, wyścigi mogły by być dwa.
Ale k***a, wybaczcie ale pisanie że zlewki kogoś odstraszą? To jest conajmniej głupie. Każdy może to zrobić, wymagania nie są kosmiczne. Z drutowaniem można sie wyrobić w 30 min. Wystarczy wiertarka i wiertło za 3 zł. A to bez sensu żeby jechali i niepotrzebnie brudzili tor. Kto będzie chciał wystartować jest w stanie poświecić 50 zł na drut, zbiorniczek i wiertło oraz 30 min czasu.
Uważam że "big foot" powinny być dopuszczne. Czasów dużo gorszych nie kręcą (na tym poziomie to raczej kwestia kierownika).
Pucharki-oczywiście.
Pamietajmy że to klasa puachru polski (bardzo słaby poziom ale jednak zawody na cały kraj) wiec dobrze by było żeby sprzęty były chociaż troche przygotowane. Cieszmy sie że można jeździć z światłami, licznikami itd :)
Dwa sezony to rozsądny pomysł albo np 6 rund. Mój kolega który został zdublowany prawie przez wszystkich w amatorach myśle że tylko by stwarzał zagrozenie w PP bo niektórzy by go dublowali kilka razy.
Co do ogólnych przepisów to myśle że powinni polepszyć poziom flagowych bo to są jaja :)
Co do slicków- nie przesadzajmy, komplet opon na którym można spokojnie startować to jakieś 300 zł (ja tyle wydałem i źle mi nie szło).
Nazwa powinna zostać, mnie np bardzo motywuje do przejścia do C2. Gdyby było zmienione na klase "A" to było by napewno fajniej dla amatorów ale już by nie było tej chęci do przechodzenia :) Jako że nie mamy kocyków to fajnie jak by dali dwa rozgrzewkowe kółka, moim zdaniem długość wyścigu jest ok. Po 15 minutach bym zszedł na zawał.

Husqy SMR-R 450

9 Ostatnio edytowany przez karol128 (2014-10-12 23:25:06)

Odp: Klasa amator- zmiany w regulaminie 2015

Co do slicków- nie przesadzajmy, komplet opon na którym można spokojnie startować to jakieś 300 zł (ja tyle wydałem i źle mi nie szło).

Jak masz felgę 16,5 cala tak jak ja to nie jest kwestia 300zł a 550zł za przednią oponę i przekładka co rundę (bo deszczówka). Dlatego dobrze aby przynajmniej na przodzie był slick dopuszczony. Poza tym patrzysz z punktu widzenia kogoś kto ma zarejestrowany sprzęt, tobie opony drogowe są niezbędnie potrzebne a dla mnie to tylko niepotrzebny wydatek i kupa roboty z ciągłymi przekładkami.


Zresztą czym takie precuty się różnią od niehomologowanych opon?

10

Odp: Klasa amator- zmiany w regulaminie 2015

kusloncu napisał/a:

Uważam że "big foot" powinny być dopuszczne. Czasów dużo gorszych nie kręcą (na tym poziomie to raczej kwestia kierownika).

O ile się nie mylę po przejrzeniu regulaminu wywnioskowałem że koła maks 17 cali są tylko obowiązkowe w Mistrzostwach (S2). Czyli teoretycznie na Big Foot'ach można jeździć w Pucharze i Amatorach. Dla kogoś kto ma duże koła lub okazje kupić moto na dużych kołach to byłaby dobra i tania opcja. Slicki takie też sporo tańsze od 17.

DR 650SE/SM - na torowej emeryturze,
RMZ 450 SMR - może będzie  szybsza ; -)

11

Odp: Klasa amator- zmiany w regulaminie 2015

kusloncu napisał/a:

Uważam że "big foot" powinny być dopuszczne. Czasów dużo gorszych nie kręcą (na tym poziomie to raczej kwestia kierownika).

Nie tylko na poziomie Amatorów i PP ale i też MP, w Polsce nie ma znaczenia na jakim rozmiarze jedziesz jak jesteś dobry to i na dużych wygrasz MP czy PP.
Nie ma przepisu zabrającego więc jedziesz na dużych, Ja jako drugi motocykl w PP miałem przygotowany na dużych kołach, Jędruś w debiucie w PP stanął na podium jadąc na dużych :)

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

12

Odp: Klasa amator- zmiany w regulaminie 2015

Tak, patrze jako amator i właśnie taki mam sprzęt. Jeżdze tylko po torach, w tym sezonie zrobiłem może 100 km po ulicach. Poza tym pamiętajmy że klasa amator jest dla takich właśnie ludzi. Jak ktoś ma sprzeta przygotowanego do startów (16,5 antyhoppingi i inne potrzebne rzeczy) to jedzie w c2 :) Trawer, słuchałem wypowiedzi kilku osób z których wywnioskowałem że nie może być, sam sie nie zagłębiałem w regulamin bo mam przepisowe kółka :)

Husqy SMR-R 450

13

Odp: Klasa amator- zmiany w regulaminie 2015

wg. regulaminu w PP można w MP nie

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

14

Odp: Klasa amator- zmiany w regulaminie 2015

Wiecie co? Tak się przyglądam trochę z boku, bo w tym roku deklarowałem chęć "amatorzenia" i z różnych względów nie wyszło, dlatego nie składam już żadnych deklaracji - jak będzie tak będzie. Jednak myślę że nie ma co dyskutować:
- jest regulamin?
- jest!
- chcesz startować?
- tak!
- DOSTOSUJ SIĘ I JUŻ!
Moim zdaniem druty muszą być a opony powinny być homologowane, tzn. z indeksem np. E4. To wyrównuje szanse i tyle. W innych działach ludzie chwalą różne opony, a tu już jęki żeby dopuścić slicki. Nie wypowiadam się na temat poziomu innych, ale jak potrafisz zapierdalać, to dasz radę na drogowych oponach.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

15

Odp: Klasa amator- zmiany w regulaminie 2015

gierwi napisał/a:

- DOSTOSUJ SIĘ I JUŻ!

+1

Husqy SMR-R 450