1

Temat: Swap ramy LC4

Siema. Jako że mojej ramy nie da się zarejestrować ze względu na brak niektórych papierów postanowiłem zrobić swapa ramy no i tak znalazłem ramkę z LC4 z 1994 z (chyba) małym obiegiem ramy. Niewiem czy to się tak fachowo nazywa. Rama jest taka:
http://ktmsklep.pl/userfiles/file/schematy/94583031.gif

Jak widać bez filtra w ramie itp. Chcę przełożyć do niej silnik z mojego Duka II 2003r i jak wiadomo ramy się "lekko" różnią tym obiegiem oleju.
Wszystko inne podpasuje bez najmniejszego problemu bo już sprawdzałem i mierzyłem. Co robić z tym obiegiem? Ma ktoś jakieś pomysły bądź literaturę zza oceanu od śmiałków którzy tego dokonali?
Wszelkie opinie i uwagi mile widziane.
pzdr

WSK 125 (odrestauruje się) - Honda CB450S - Suzuki GS500E - Suzuki SV650S - KTM LC4 Duke II - KTM LC4 640SM - KLX300R - enduro zajawka

2

Odp: Swap ramy LC4

Zamiast obiegu, zamontuj jakąś mała chlodnicę oleju.

3 Ostatnio edytowany przez Signe (2014-09-30 00:05:26)

Odp: Swap ramy LC4

hmm... Dzięki :) A co z ewentualnie większymi oporami przepływu oleju przez chłodnicę? Wypadałoby zastosować jakiś filtr tak jak jest w ramie.  W tej chłodnicy będzie pewnie mniejsza ilość oleju niż w ramie więc pewnie i pojemność cieplna też mniejsza. Z drugiej strony taka chłodniczka by pewnie lepiej odprowadzała ciepło niż ta rama... Hmm Jeszcze jakieś pomysły?

edit:
przeglądając neta natknąłem się na coś takiego:

[url]http://allegro.pl/relokator-przeniesienie-adapter-filtra-oleju-mocal-i4612414734.html[/url]

Jak widać na pierwszej fiszce w moim poście nie ma miejsca pod korkiem spustowym żeby tam jakoś doczepić filtr. Gdybym zastosował coś takiego

http://www.cskperformance.com/majesty/01EGA/01EGA004ABK-7.jpg

mógłbym wyciągnąć filtr oleju w inne miejsce w moto nie ryzykując że się urwie na krawężniku. Dodatkowo taka pierdoła ma możliwość zainstalowania dwóch czujników (niewiem jakie). Wiadomym by było że wtedy zwiększyła by się nam trochę pojemność układu pytanie o ile i jak bardzo by to wpłynęło na ciśnienie w układzie. Dodatkowo można gdzieś po drodze zainstalować tą chłodnicę oleju.

WSK 125 (odrestauruje się) - Honda CB450S - Suzuki GS500E - Suzuki SV650S - KTM LC4 Duke II - KTM LC4 640SM - KLX300R - enduro zajawka