1

Temat: Dziwne dźwięki pod czapką - KTM LC4 640

Witam!
Pisałem o tym w temacie gaźnika FCR, ale chyba wypada założyć nowy temat (założyłem również na LC4.pl, ale nie taki dokładny jak tutaj ;) )

Chodzi o te cykające dźwięki...
1. [url]https://www.youtube.com/watch?v=DYcCKA6CbYg[/url]
2. [url]https://www.youtube.com/watch?v=sDy9A-BzmYw[/url]

Zaraz po pojawieniu się tych dźwięków moto zostało rozebrane do gołego tłoka (jako, że nie dawno go zakupiłem wolę sprawdzić już głębiej wszystko).
Ktoś drutował pod czapką, nie powiem...

Cylinder, tłok, zawory i głowica wyglądają w porządku. Wałek również wygląda dobrze. Wymieniłem na nim wszystko co było do wymienienia (łożyska, pierścienie, sprężynkę od autodeco).
Wszystko wyczyściłem i czeka na złożenie - tzn. cylinder + głowica (może dzisiaj to zrobię) z czapką jeszcze poczekam...

Tak jak pisałem, gorzej sprawa wygląda z czapką a dokładnie z tym co w niej siedzi:

1. Zatarty trzpień (jakaś wyrwa na nim) na którym siedziała dźwigienka wydechowa (pierwsza na zdjęciu):
http://mateuszslusarz.pl/files/KTM/naprawa/5.JPG

Ogólnie, dźwigienka na tym trzpieniu porusza się gładko, nic nie blokuje, ale pewnie pasuje wymienić ten trzpień.

2. Czy aby rolka na dźwigience wydechowej nie była już zjechana i kłania się jej wymiana?
http://mateuszslusarz.pl/files/KTM/naprawa/3.JPG
http://mateuszslusarz.pl/files/KTM/naprawa/4.JPG

3. Dźwigienka ssąca, a w sumie jej rolka wyglądają w porządku, co nie?
http://mateuszslusarz.pl/files/KTM/naprawa/1.JPG
http://mateuszslusarz.pl/files/KTM/naprawa/2.JPG

Wiem, że jest to inna dźwigienka (chyba od starszej LC4 przed High Flow) i ma trochę grubsze te ramiona na których siedzą te "cycki" od regulacji. Została wymieniona przez poprzedniego właściciela bo okazało się, że stara miała zdrutowaną rolkę - kogoś poniosło...
http://mateuszslusarz.pl/files/KTM/naprawa/7.jpg

Porównanie obu dźwigienek:
http://mateuszslusarz.pl/files/KTM/naprawa/6.JPG

Może zostać ta dźwigienka, czy szukać takiej jak ma być fabrycznie?

Ogólnie rzecz biorąc, KAT przechodzi dość dokładny przegląd (wole chuchać na zimne). Korba była wymieniana jakieś 1000km temu także ją zostawiam w spokoju, zresztą nic tam nie widać, w oleju także, no i nic nie słychać.
Słychać było jedynie odgłosy z okolic sprzęgła, ale zdiagnozowałem przyczynę - wyjechane łożysko balansera i tłuk się balanser na wyższych obrotach.

Z góry dzięki za odzew.

Pozdrawiam!

2

Odp: Dziwne dźwięki pod czapką - KTM LC4 640

Rolki wymień, drogie nie są a będziesz mieć spokój. Zużywają się ich osie, luz promieniowy zwiększa się szybko po wytarciu cienkiej warstwy utwardzonej (więc luz zaworów też). Nie dowiesz się w jakim są stanie dokąd ich nie wyjmiesz (wyciśnij imadłem). U mnie przy 17000 km dolotowa wymagała wymiany. Nowe osie rolek dobrze zakuj, szkoda ryzykować ich wysunięcie (imadło i dwie nasadki wystarczą, zrób ślad taki jak w oryginale).

Michał