1

Temat: Zmiana z zx6r na SM

Wiem że temat był pewnie przerabiany wiele razy już na forum, ale jednak każdy przypadek jest inny. Po kolei więc, na chwilę obecną jeżdżę zx6r 05r i jest to mój 4 lub 5 motocykl. Za sprawą użytkownika "Kusloncu" wpadłem na pomysł żeby spróbować swoich sił na SM, jednak nie mam zielonego pojęcia jakie modele powinienem brać pod uwagę.

Z lektury forum wywnioskowałem następujące rzeczy:

-KTM 640 lc4 - mułowaty silnik który jest w miarę trwały i ma większe interwały serwisowe, odżywa trochę po założeniu gaźnika FCR

-CRF 450 - mocy wystarczająco i generalnie dość niezawodny jednak drogi w serwisie i utrzymaniu

-XR650R  -  bardzo rzadki, podobno ciężki motocykl jednak najbardziej trwały i idiotoodporny silnik

Znajomy mechanik odradza mi wszelakie husqvarny, nie wiem ile jest w tym racji. Może ktoś się wypowie z doświadczenia.

Ponadto bardzo ważnym dla mnie aspektem jest aby SM posiadało rejestracje i dało się nim pojechać po bułki do sklepu oraz genialnie by było jakby dało się wyskoczyć te 30-40 km za miasto bez zarzynania silnika.

Tyle mi przychodzi na razie do głowy, ma ktoś jakieś rady/sugestie ?

Części silnikowe, odzież motocyklowa oraz akcesoria jeżeli czegoś potrzebujesz napisz do nas ! sklep@RRmoto.pl

4SR SIDI ALPINESTARS NOLAN LS2 X-LITE MOTUL IPONE SBS NISSIN AXO FLY PROGRIP

2

Odp: Zmiana z zx6r na SM

Jeszcze klasyk czyli drz 400 sprzęt też podobno przy którym mało trzeba grzebać .

Honda hm w planach crf 2007 replica :D

3

Odp: Zmiana z zx6r na SM

Xr jest chyba lżejszy od 640:) i to chyba najlepsza propozycja jak nie chcesz wyczyna.

4

Odp: Zmiana z zx6r na SM

I nie będzie dla Ciebie problemem odpalanie z kopki ;)

Litrowy Gixer

5

Odp: Zmiana z zx6r na SM

Wretched napisał/a:

Znajomy mechanik odradza mi wszelakie husqvarny

Pewnie żadnej nigdy nie widział.

6

Odp: Zmiana z zx6r na SM

Ja miałem i też odradzam:)

7

Odp: Zmiana z zx6r na SM

Wretched napisał/a:

i dało się nim pojechać po bułki do sklepu

idealny będzie simson sr 50....

wr 250x

www.bikersbook.pl

8

Odp: Zmiana z zx6r na SM

karol128 napisał/a:

Ja miałem i też odradzam:)

+1 ale jak komus nie padly rzeczy ktore zazwyczaj w 20letnim moto maja sie dobrze to nie dostrzeze problemu :)

9

Odp: Zmiana z zx6r na SM

xr650r->129kg
640 lc4-> 149kg
crf450x-> 122kg
Takie dane znalazłem w necie i wygląda na to, że xr'a to bardziej klasa wagowa 450 a nie lc4. Dodatkowo 61kucy xr'y vs 53 w kacie i 45 w crfie.

10

Odp: Zmiana z zx6r na SM

Kup se Lc4 ale 660 SMC. Lżejszy, mocniejszy, "kultowy", nie dla dziewczynek.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

11

Odp: Zmiana z zx6r na SM

SnowMoto napisał/a:

xr650r->129kg
640 lc4-> 149kg
crf450x-> 122kg
Takie dane znalazłem w necie i wygląda na to, że xr'a to bardziej klasa wagowa 450 a nie lc4. Dodatkowo 61kucy xr'y vs 53 w kacie i 45 w crfie.

kupic crf w wersji x to sie mija z celem po to sie kupuje crf zeby napierdalac a do pyrkania mozna se kupic jakies suzuki albo cos :D

Dwu rurka ●0●
https://www.facebook.com/Enduroodcinateam?notif_t=page_invite_accepted
https://www.youtube.com/channel/UCYV8bbKRwrZfIIc8wr4fhyA

12

Odp: Zmiana z zx6r na SM

Rozumiem że nie będzie tak kolorowo jak z plastikiem, albo SM na tor albo na ulice? A wynalazek taki jak suzuki RMX ?

Części silnikowe, odzież motocyklowa oraz akcesoria jeżeli czegoś potrzebujesz napisz do nas ! sklep@RRmoto.pl

4SR SIDI ALPINESTARS NOLAN LS2 X-LITE MOTUL IPONE SBS NISSIN AXO FLY PROGRIP

13

Odp: Zmiana z zx6r na SM

Jeździłeś wcześniej ZX6r także odpychało to się dość dobrze, także za pewno też byś też oczekiwał on SMa,  CRF 450 jest mega fajnym motocyklem o dużym potencjale, ale ciężej znaleźć godny i zarejestrowany egzemplarz , niż KTMa LC4 660. Co do 660tki to naprawdę fajny sprzęt nie dla początkującego, nie jest wyczynem tak jak CRF i na pewno nie będzie wymagał częstszego serwisowania niż Honda, zresztą jak sie postarasz to i w 2 dni zakatujesz każdy motocykl. Jak się dba tak jak należy to i serwisy można wydłuzyć. Nie wiem jak wygląda dostępność części do Hondy, ale do KTMa wszystko jest dostępne w przeciągu kilku dni, czego nie można powiedzieć np o Husqvarnie..... Gdybym był na Twoim miejscu, wybór byłby prosty i postawiłbym na KTMa LC4 640/660, eksploatacja i koszta miedzy 640 a 640 są niemal identyczne

640 - Pojemność skokowa 625 ccm, dwuosobowy, posiada wałek wyrównoważający, seryjny gaźnik podciśnieniowy, rozrusznik plus kopka waga 149kg, moc 54 km

625 - Pojemność skokowa 625 ccm, jednoosobowy brak podnóżek dla pasażera, gaźnik Keihin FCR41 , brak wałka wyrównoważającego, rozrusznik plus kopka, zbiornik paliwa 9 litrów, waga 146kg

660 - Pojemność skokowa 654 ccm, jednoosobowy brak podnóżek dla pasażera, gaźnik Keihin FCR41, bez wałka wyrównoważającego, brak rozrusznika, zbiornik paliwa 9 litrów,

14

Odp: Zmiana z zx6r na SM

625 po 2005 roku były już dwuosobowe gdzieś na forum kiedyś czytałem.

XT125X --> XT660X

15

Odp: Zmiana z zx6r na SM

Na "dwuosobowości" mi specjalnie nie zależy, czy pomiędzy 640 a 625/660 na prawdę nie ma takiej różnicy? Bo z obiegowej opinii 640  to muł i dopiero jakoś się tam odpycha po zmianie na gaźnik FCR.
Na razie najbardziej przekonuje mnie CRF z tym że przeglądając oferty na allegro to 90% takich motorków jest albo świeżo po remoncie za gruby hajs, albo ledwo parę MTH po remoncie za gruby hajs. Trochę mnie to martwi.

Części silnikowe, odzież motocyklowa oraz akcesoria jeżeli czegoś potrzebujesz napisz do nas ! sklep@RRmoto.pl

4SR SIDI ALPINESTARS NOLAN LS2 X-LITE MOTUL IPONE SBS NISSIN AXO FLY PROGRIP