1

Temat: KTM SMC 690 problem

Witam, problem z motocyklem a dokładnie gaśnie mi on niekiedy podczas jazdy, nie mogę go uruchomić przez chwilę. Potrząsnę nim, chwilę odczekam zapali i jeździ jakby nie było żadnego problemu. W piątek pojechałem na uczelnię, gdy chciałem go uruchomić po 2 godzinach a więc na zimno, odpalał ale popracował z 30-40 sekund i gasł (malały mu obroty, zaczął się "dławić"), po kręceniu rozrusznikiem nie chciał zaskoczyć, dopiero po przekręceniu stacyjki i przetrząśnięciu motocyklem zapalił i znów 30-40 sekund pracował. Więc przepchnąłem go przez pół miasta i coś mnie natchnęło żeby jeszcze raz spróbować go odpalić, zapalił i zaczął jeździć normalnie, tak jak wcześniej. Oddałem go do serwisu, żadne błędy nie wyskakują, wszystkie filtry wymienione, nie wiedzą co to może być, powiedzieli tylko że mogą wymieniać wszystko po kolei.
Problem ten występował sporadycznie lecz teraz zaczyna się zdarzać to częściej.

Czy miał ktoś podobne objawy?
Słyszałem, że SMC mają słabej jakości pompy paliwa, czy to może być to?? Zastanawiam się jeszcze nad zaworem przelewowym w baku.

Z góry dziękuję za szybką odpowiedź.

Husqvarna sm 125 s ---> KTM SMC 690 - petarda!!!

2

Odp: KTM SMC 690 problem

Ja maiłe bardzo podobne objawy ( ale zupelnie inny motocykl) i sparawa tkwiła w elektryce. Elektryk motoryzacyjny do ktorego odałem sprzęt po 3 miechach walki naprawił w 2 dni i zaikasował 70 zł :O . nie chciał zradzić ocb. Ale wspomniał coś o jakims czujniku.
Dodam tylko że oczywiste oczywistosci sam posprawdzałe i nic.
Ale jak pisałem inny motocykl zupelnie wiec się nie sugeruj w 100 %.
Pozdro

3 Ostatnio edytowany przez gierwi (2014-07-06 14:06:15)

Odp: KTM SMC 690 problem

Gadałem w czwartek o Twoim problemie z mechanikiem w Rapidzie i nic podobnego nie spotkał, więc nie musiał z czymś podobnym walczyć. Jedyne co mu wpadło do głowy to możliwe problemy z przewodami paliwowymi przy pompie.
Problem z elektryką jest chyba najbardziej prawdopodobny na zasadzie: styka - jedzie, nie styka - nie jedzie.
Daj znać co dalej, może uda nam się stworzyć bazę chorób i lekarstw dla 690.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

4 Ostatnio edytowany przez szepiet (2014-07-06 19:03:07)

Odp: KTM SMC 690 problem

a może to czujnik odcinający zapłon w momencie kiedy moto jest przewrócone świruje, ja w swoim SMC 2008 mam tak ze jeśli moto się przewróci to po podniesieniu i postawieniu muszę odczekać jakieś 30 sekund, dopiero wtedy odpala

tzn żeby była pełna jasność, moto kręci rozrusznikiem zaraz po podniesieniu, ale nie ma opcji zapalenia, pozostawienie go na 30 sekund powoduje że odpala od strzała

jeśli w Twoim ten czujnik świruje i czasami stwierdza że motocykl leży to może to jest przyczyna

SMC 690

5

Odp: KTM SMC 690 problem

trochę offtop, ale może będzie to jakaś wskazówka

Dawno, dawno temu miałem GPZ 500 i kiedyś przy tzw glebie parkingowej położyłem moto, ale żeby zamortyzować upadek kładłem go "po nodze", po tamtym wydarzeniu od czasu do czasu zdarzało się że po daniu w palnik, motocykl na chwilę się dławił po czym zaczynał iść dobrze, wydawało mi się że to kwestia gaźników, ale ponieważ do przeglądu jeszcze trochę km zostało to nic z tym nie robiłem. Jakieś dwa miesiące później myłem motocykl myjką ciśnieniową i po wszystkim chcąc odjechać z myjni odpaliłem go, wbiłem jedynkę, puściłem sprzęgło i motocykl zdechł, typowy objaw nie zamkniętej stopki bocznej, jednak stopka była zamknięta.

Wtedy przypatrzyłem się bliżej czujnikowi i okazało się że wtyczka zsunęła się z czujnika, zapewne po potraktowaniu go myjką, zacisnąłem wsuwkę aby siedziała pewnie na czujniku, założyłem i problem dławienia zniknął na zawsze :), ot taka pierdółka, czas naprawy 3 minuty, koszt 0 PLN

Po tym wszystkim opowiadałem o tym człowiekowi który był mechanikiem motocyklowym i powiedział że chyba by na to nie wpadł jakbym przyjechał z objawami jakie miałem

SMC 690

6

Odp: KTM SMC 690 problem

gierwi napisał/a:

Daj znać co dalej, może uda nam się stworzyć bazę chorób i lekarstw dla 690.

nie ma tam nic o problemie autora, ale wiki o 690 jakieś jest, [url]http://ktm690.info/[/url]

SMC 690

7

Odp: KTM SMC 690 problem

szepiet napisał/a:

a może to czujnik odcinający zapłon w momencie kiedy moto jest przewrócone świruje, ja w swoim SMC 2008 mam tak ze jeśli moto się przewróci to po podniesieniu i postawieniu muszę odczekać jakieś 30 sekund, dopiero wtedy odpala

Twoje smc gaśnie jak się przewróci? :)

Green

8

Odp: KTM SMC 690 problem

gel3k napisał/a:
szepiet napisał/a:

a może to czujnik odcinający zapłon w momencie kiedy moto jest przewrócone świruje, ja w swoim SMC 2008 mam tak ze jeśli moto się przewróci to po podniesieniu i postawieniu muszę odczekać jakieś 30 sekund, dopiero wtedy odpala

Twoje smc gaśnie jak się przewróci? :)

tak, gdzieś tak po 5 sekundach lezenia

SMC 690

9

Odp: KTM SMC 690 problem

to ciekawe. w prawdzie nigdy się jakoś nie wylegiwałem specjalnie z motocyklem, ale też były momenty, że nie zawsze był pionowo. I nie przypominam sobie, żeby mi odcięło zapłon.

Green

10

Odp: KTM SMC 690 problem

Czyli sugerujecie sprawdzić wszystko z elektryką... no ok, mam spray do elektryki więc wszystko poczyszczę i zobaczymy co będzie.
Dzisiaj podczas wymiany świecy zauważyłem ze mam totalnie rozsypaną fajkę... zobaczymy co będzie po wymianie, oby to było to ;)
Choć jeśli to elektryka to teoretycznie rzecz jasna nie powinien mi gasnąć w sposób spadania obrotów i dławienia się... chyba :D

Husqvarna sm 125 s ---> KTM SMC 690 - petarda!!!

11

Odp: KTM SMC 690 problem

Cześć  sprawdź pompę paliwową
A najlepiej podjedź do mechanika który będzie miał manometr którym sprawdzi czy pompa trzyma odpowiednie ciśnienie.
Pozdrawiam

12 Ostatnio edytowany przez Kuchcik666 (2014-07-07 11:14:21)

Odp: KTM SMC 690 problem

Acha i jeszcze mam pytanie, czy wymieniał już ktoś z was tą pompę i czy macie może informację kto może sprzedawać takie pompy gdyż w ktm -ie krzyknęli mi coś koło tysiaka i jeszcze może bym to przeżył gdyby nie fakt że będzie to chińska pompa, a za chińszczyznę tyle nie dam, nie ma bata ;)
Z tego co się orientowałem to kat musi mieć ciśnienie 3,5 bara w układzie więc... pompa też musi mieć takie ciśnienie pracy.

Husqvarna sm 125 s ---> KTM SMC 690 - petarda!!!

13

Odp: KTM SMC 690 problem

odezwij się do BarteQ on może Ci załatwi w lepszej cenie ;)

KTM 690 SMC/Enduro + Akrapovic
Beast mode: ON

14

Odp: KTM SMC 690 problem

Ok, wielkie dzięki za info ;)

Husqvarna sm 125 s ---> KTM SMC 690 - petarda!!!

15

Odp: KTM SMC 690 problem

ja pompy nie mam, ale wiem że w Duke 690 (2008-2014) jest taka sama,

Braaaping!