1

Temat: Pare pytań DR-Z sm

Witam
Pare pytań mam odnoście drz
1. Czy różniący się kolor cylindra od głowicy świadczy o wymianie któregoś z podzespołów ?
2. Czy normalne jest jeżeli jadę np. na 3 biegu 40-50 utrzymując stałą prędkość to motocykl delikatnie faluje swoim pociągiem, to znaczy lekko szarpie(mało odczuwalne ale jednak, nie było tego w 2t ;)  )
3. Czy podniesienie tyłka po przez skręcenie sprężyny jest w porządku ? Czy lepiej bawić się kołyską?
4. Czy gdzieś znajdę ładną, tylną lampę do drz? Patrzyłem na allegro ale po dopisaniu "drz400" wybór jest bardzo skromny.
5. Jak się ma przerobienie silnika na wersję E do spalania ?

Pozdro !

Huska SM125s > DR-Z 400 sm ...

2

Odp: Pare pytań DR-Z sm

2. Zależy na jakich obrotach.
3. Poprzez to zmieniasz całkowicie charakterystykę pracy zawieszenia
Tutaj opisałem jak się go ustawia [url]http://forum.eterrymanow.pl/viewtopic.php?t=119[/url]

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

3

Odp: Pare pytań DR-Z sm

2. ja mam drz też mi czasami lekko szarpnie jak jade stałą prędkością. ale nie odczuwam tego :) polecam jazdę trybem zero jedynkowym :) gaz - hamulec - gaz :D

wr450f enduro, wiosną supermoto :)

4

Odp: Pare pytań DR-Z sm

1) Nie
2) Szarpanie może być wynikiem łańcucha. Sztywny, pozaginany szarpie motocyklem.
3) Nie jest w porządku. Nie do tego służy ta śruba.
4) Szukaj lampa cross enduro
5) DRZ S/SM w stosunku do E spala no nawet i z te 2-3 litry mniej

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: Pare pytań DR-Z sm

Napęd ogólnie był wymieniany w sierpniu. Sprawdzę czy się równo rozciąga.  A na jakiś obrotach? Średnich. Tak jak mówiłem - 3 bieg i prędkość 40-50.  albo 4 bieg i prędkość ok 55 km/h.
A jeszcze takie pytanie. Czy normalne jest jak na wyższych obrotach łapie wibracje? Na 6 biegu przy prędkości 95-97 tak nagle zaczynają się wibracje. Nie są jakieś super mocne ale odczuwalne na podnóżkach.

Huska SM125s > DR-Z 400 sm ...

6

Odp: Pare pytań DR-Z sm

Chyba na 5 biegu.

DR-Z 400 SM+RS2+fcr 39+Brudasy

7

Odp: Pare pytań DR-Z sm

u mnie na 6. Chyba że mamy inne przełożenia.

Huska SM125s > DR-Z 400 sm ...

8

Odp: Pare pytań DR-Z sm

nie wydaje mi się, aby nagłe wibracje przy wyższych obrotach były normalne.

9 Ostatnio edytowany przez Majster128 (2014-05-15 11:35:44)

Odp: Pare pytań DR-Z sm

Pojawiające się wibracje przy wyższych obrotach jest skutkiem wyważenia wału powyżej 60%.

Czkanie silnika przy stałych obrotach jest również często spowodowane za dużą dawką paliwa.
Obadaj świecę i ewentualnie obniż iglicę.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

10

Odp: Pare pytań DR-Z sm

Delikatne falowanie obrotów przy stałej prędkości u mnie też występowało na mikuni ( na czarnym ) teraz mam keihina i na czarnym jeszcze nie jezdziłem. Ponoć jedno cylindrowe tak mają. Jeśli chodzi o nagłe wibracje to sprawdz dokręcenie wszystkich śrub ( wydech, osłony itd) Może koła wpadają w wibracje ( żle wyważone) .Przygazuj parę razy na postoju i zobacz czy wtedy wibracje też się pojawiają. Jeśli chodzi o spalanie to te dwa litry możesz dołożyć, mi na brudasach w terenie( też plaża) pali od 5,5 do lekko ponad 8. Napisałem chyba na 5 biegu bo dr-z 400 ma 5 biegów, więc skąd u Ciebie szósty.

DR-Z 400 SM+RS2+fcr 39+Brudasy

11

Odp: Pare pytań DR-Z sm

A faktycznie. 5 biegów, sorki przesiadłem się świeżo z 6-cio biegowca :)  Koła ok bo wibracje występują na każdym biegu po przekroczenia danej partii obrotów. Ogólnie wcześnie w 2t też miałem wibracje, ale nastające raczej równolegle do obrotów.

Jeżeli chodzi o te szarpanie to silnik w tym czasie pracuje równiutko, sprawa jakby z samym napędem.

A jeszcze jedną rzecz zauważyłem. Przy przyspieszaniu na niskich obrotach coś jakby klekocze chyba w głowicy. Ale tylko na niskich jak odkręce. Zajrzeć do środka i sprawdzić zwory ? Sprzęt kupiłem od kumpla i mówił, że na zimę sprawdzał zawory i minimalnie zmiejszył luz .

Huska SM125s > DR-Z 400 sm ...

12

Odp: Pare pytań DR-Z sm

Sprawdz nakrętkę zębatki zdawczej, lubią się luzować. Przyjrzyj się łańcuchowi. Zawory łatwo sprawdzić więc nie zaszkodzi. Przy okazji łańcuch rozrządu z kontroluj, może mieć trochę luzu i z niskich obrotów wpada w wibrację ( napinacz manualny dokręcić a automat sprawdzić)

DR-Z 400 SM+RS2+fcr 39+Brudasy

13

Odp: Pare pytań DR-Z sm

Okok, dzięki za pomoc. Jakby co to będę się odzywać.

Huska SM125s > DR-Z 400 sm ...

14

Odp: Pare pytań DR-Z sm

[url]http://allegro.pl/spojler-tylny-z-lampa-led-polisport-cross-enduro-i4161654687.html[/url]

Małe, zgrabne, łatwe w dopasowaniu do każdego moto. Miałem taką w swojej DRZ i była ok.

15

Odp: Pare pytań DR-Z sm

[url]http://allegro.pl/lampa-str8-black-line-led-z-kierunkowskazami-e-i4231631256.html[/url] kumpel miał w XTXie i wyglądała na prawdę kozacko, do DRZ też na pewno bez problemu dopasujesz ;)

fotka jak wygląda na moto (tu akurat fota na awaryjkach):

http://p1.bikepics.com/2014/01/07/bikepics-2630873-800.jpg

GasGas FSE 400 SM

http://www.bikepics.com/members/huntrr/
http://p1.bikepics.com/2014/10/31/bikepics-2705839-800.jpg