1

Temat: Jaki cross/enduro na początek??

Witam
Jestem tu nowy i bardzo bym prosił o pomoc.

Jak w temacie interesuje mnie motorek do jazdy po lesie (górki podjazdy zjazdy itp... nie chodzi mi o jakieś skoki)
Mam 21 lat 175 cm wzrostu gdzie waga to 70 kg. Motor ma być tylko na las więc nie chce homologacji ani nic co na szosę.

Pytanie kieruje do was bo nie znam się zbyt dobrze na tego typu moto.

Po 1. na motor mam około 7 tysięcy. Bardzo podobają mi się yamaha yz  125 i kawasaki kx 125
         ale niestety słyszałem ze są to motory dość drogie w utrzymaniu jeśli chodzi o hard enduro.

Po 2, Czy koniecznie 125 ?? czy może  250 ?? i tu jest też problem bo części do 250 są chyba droższe niż do 125 tak?? a może coś większego niż 250 ?? jak to wygląda ??

Po 3 Czytałem, o yamaha dt 125 ( dowiedziałem się że jest to motor stosunkowo nie drogi w utrzymaniu i idealny na początek)

Bardzo proszę o pomoc co mam zrobić.. Jaki motor doradzicie i czy prawdą jest to że przy spokojnej nawet jeździe przy  yz.. kx itp będzie mnie czekał co sezonowy remont ?? Ponoć dt 125 da się pojeździć nawet 3 lata na tym samym tłoku.

Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje.

2

Odp: Jaki cross/enduro na początek??

Nie napisałeś jasno czy to będzie pierwszy kontakt z moto czy już coś kiedyś było.

3 Ostatnio edytowany przez kuba40d (2014-05-07 15:28:13)

Jeździłem na motorach... i posiadałem ale to były tylko motory typu jawa, simson, wsk, shl, itp

4

YZ i KX to full crossy do enduro się nie nadają. 250 jeszcze da radę, ale 125 full cross to będzie tylko katowanie.
Przy fullach musisz liczyć się z wysokimi kosztami utrzymania.
Najlepiej żebyś rozejrzał się za enduro typu KTM EXC 250 (2t), 450 w 4t też myślę, że ogarniesz.
Jeśli ktoś jeździ z głową to wszystko da się opanować, tylko kwestia czasu.
Ja polecam Ci celować w 250 2t (tylko i wylacznie enduro) lub 450/525 4t. Zależnie czy jesteś za dwu taktem czy cztero.

5

Dokładnie jestem tego samego zdania że ogarnąć się da wszystko.