1

Temat: 625 smc a 640 lc4 - waga ? wrazenia ?

Witam,

Przymierzam sie do kupna KTM 625 smc lub 640 lc4.

Dzieki uprzejmości kolegi michal_lc4 z Lodzi <browar> dane mi bylo posiedziec sobie i poogladac jego 625 smc plus nieoceniona wiedza i informacje jakie od niego dostalem na temat supermoto od pomaranczowych :D

Pytanie brzmi, jak bardzo w stosunku do 625 smc 640 jest ciezsza ? jest to bardzo wyczuwalne? przeciez 625 smc tez ma akumulator, rozrusznik itp, dlaczego waga 640 w katalogach podawana jest na ponad 150 kg na sucho, gdzie 625 smc ma podane cos ok 139 kg ?

Jak bardzo inaczej jezdzi sie 640 od 625 smc ?

Najlepiej gdyby wypowiedzial sie ktos kto na obu modelach sie przejechal, aczkolwiek doceniam kazda informacje :)

KTM 660 SMC 2005 <--- Sprzedam lub zamienię na SV1000N

2

Odp: 625 smc a 640 lc4 - waga ? wrazenia ?

625 ma inny gaźnik niż 640 , w 625 jest Keihin FCR 41MX, zupełnie zmienia charakterystykę oddawania mocy.
W 625 jes inny licznik (mniejszy), bak nie jest zamykany na kluczyk tylko zakręcany na korek. Generalnie to bardzo podobne do siebie motocykle, tyle że 625 trudno trafić.

Pozostaje jeszcze 660, ale to już maszyna z silnikiem o innych parametrach , mimo iż jest to nadal LC4.

KTM 625 SMC

3

Odp: 625 smc a 640 lc4 - waga ? wrazenia ?

Zależy jjeszcze o których rocznikach mowimy.

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

4

Odp: 625 smc a 640 lc4 - waga ? wrazenia ?

RADIZZLE napisał/a:

625 ma inny gaźnik niż 640 , w 625 jest Keihin FCR 41MX, zupełnie zmienia charakterystykę oddawania mocy.
W 625 jes inny licznik (mniejszy), bak nie jest zamykany na kluczyk tylko zakręcany na korek. Generalnie to bardzo podobne do siebie motocykle, tyle że 625 trudno trafić.

Pozostaje jeszcze 660, ale to już maszyna z silnikiem o innych parametrach , mimo iż jest to nadal LC4.

Myslalem, ze 660 ma ten sam gaznik i silnik co 625 smc, jedynie jest bardziej surowy przez brak elektryki co daje bardzo niska wage, wiec kosa.

fakt, zapomnialem ze w 640 jest gaznik mikuni. Az tak bardzo zmienia sposob rozpedzania ?

Jest ktos kto moze to sprobowac opisac, bo nie sadze zeby bylo  mi dane przejechac sie na obu :)

KTM 660 SMC 2005 <--- Sprzedam lub zamienię na SV1000N

5

Odp: 625 smc a 640 lc4 - waga ? wrazenia ?

660 ma też FCR i fakt jest lżejszy. 625 i 640 to te same silniki, 660 ma inne parametry silnika przez co jest najmocnieszy inny wałek rozrządu.
Wiele tematów czytałem o wymianie gaźnika w 640 z mikuni na keihin i odczucia każdego - petarda inne moto.

KTM 625 SMC

6

Odp: 625 smc a 640 lc4 - waga ? wrazenia ?

RADIZZLE napisał/a:

660 ma też FCR i fakt jest lżejszy. 625 i 640 to te same silniki, 660 ma inne parametry silnika przez co jest najmocnieszy inny wałek rozrządu.
Wiele tematów czytałem o wymianie gaźnika w 640 z mikuni na keihin i odczucia każdego - petarda inne moto.

Czyli rozwiales wszelkie moje watpliwosci. Pozostaje tylko szukac 625 smc. Z racji tego ze na naszym rynku nic takiego nie widze, pozostaje sie rozgladac na ebayach panstw zachodu i uk :)

KTM 660 SMC 2005 <--- Sprzedam lub zamienię na SV1000N

7

Odp: 625 smc a 640 lc4 - waga ? wrazenia ?

Też mi się wydaje, że 625 to lepsze rozwiązanie niż 640, ja też stałem przed tym dylematem i padło na 625 - słuszna decyzja.
Z jakiego rocznika chcesz kupić ?

KTM 625 SMC

8

Odp: 625 smc a 640 lc4 - waga ? wrazenia ?

Mam 640 i gaźnik zmieniłem już po 200km na FCRa, różnica przeogromna. Jak Ci się trafi 625 to bierz bez zastanowienia, ale tak zawężając sobie wybór trochę się naszukasz. Powodzenia.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

9 Ostatnio edytowany przez Shadow (2014-04-28 15:53:13)

Odp: 625 smc a 640 lc4 - waga ? wrazenia ?

RADIZZLE napisał/a:

Też mi się wydaje, że 625 to lepsze rozwiązanie niż 640, ja też stałem przed tym dylematem i padło na 625 - słuszna decyzja.
Z jakiego rocznika chcesz kupić ?

W zasadzie to jest dla mnie bardziej kwestia stanu moto i kasy niz rocznika :) Chcialbym zeby to byla wersja 2 os. michal_lc4 ma z 2004 a ma 2 os. mimo iz slyszalem ze wersje dopiero po 2005 byly 2 os. To sa takie moje marzenia bo przeciez nie ma tyle 625 smc zeby wybrzydzac :)

velkurczak napisał/a:

Mam 640 i gaźnik zmieniłem już po 200km na FCRa, różnica przeogromna. Jak Ci się trafi 625 to bierz bez zastanowienia, ale tak zawężając sobie wybór trochę się naszukasz. Powodzenia.

gaznik FCR latwo dostepny na podmianke czy raczej ciezko dostac ?

KTM 660 SMC 2005 <--- Sprzedam lub zamienię na SV1000N

10

Odp: 625 smc a 640 lc4 - waga ? wrazenia ?

łatwo jeżeli mówisz że kasa sie nie liczy ;)  cos koło 1400 nowy a za 800 dobra używka  wiadomo trafisz za 400 ale to zaraz przepustnica a to to a to tamto

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

11

Odp: 625 smc a 640 lc4 - waga ? wrazenia ?

Ja sprzedalem FCRa za 8 stow, za 6 tez idzie wyhaczyc.

Ja latalem swoim 625, latalem tez 640tka - dwa inne motocykle. Kanapy tez inne, 640 jest duzo wygodniejsza ;)

No i ja mialem dwuosobowego, stalowy subframe.

Terror Kitty Crew
500->650->600->1000->625->450->125->1200

12

Odp: 625 smc a 640 lc4 - waga ? wrazenia ?

rommel napisał/a:

Ja sprzedalem FCRa za 8 stow, za 6 tez idzie wyhaczyc.

Ja latalem swoim 625, latalem tez 640tka - dwa inne motocykle. Kanapy tez inne, 640 jest duzo wygodniejsza ;)

No i ja mialem dwuosobowego, stalowy subframe.

Wygoda to pojęcie względne :) jak miałem bandita przez 5 lat to pozycja siedząca na wprost, kiera szeroka, wysoka i siedzenie powinno być dużo lepsze i wygodniejsze niż w SV1000S a jednak wygodniej mi na SV1000S mimo pochylonej pozycji, łamanej kiery i podobno twardszego siedzenia :) mało na nim siedzę jeżdżąc po zakrętach, sporo się ruszam i może dlatego.

Wiec zakładam ze wygoda siedzenia w takim moto jak ktm 625 czy 640 nie ma dla mnie żadnego znaczenia :)

co do zdania ze 2 inne motocykle... tylko pod względem mocy ze względu na gaźnik fcr czy prowadzenie? chodzi o tą wagę ?

KTM 660 SMC 2005 <--- Sprzedam lub zamienię na SV1000N

13 Ostatnio edytowany przez RADIZZLE (2014-04-28 19:12:10)

Odp: 625 smc a 640 lc4 - waga ? wrazenia ?

Wagi zapewne tak nie czuć, różnica niewielka. Wszystko ze względu na gaźnik. Musisz wiedzieć, że każdy LC4 to wibrator i jeśli nie jeździłeś nigdy na takim sprzęcie to możesz być zaskoczony, siedzenie w 625 jest twarde. Pierwsza jazda w tym roku ok 60km, a dupsko mnie bolało jakbym przelatał z 300km.
No i jak moto stoi odpalone na stopce to ze względu na wibracje się przesuwa.

KTM 625 SMC

14 Ostatnio edytowany przez Shadow (2014-04-28 19:30:17)

Odp: 625 smc a 640 lc4 - waga ? wrazenia ?

spodziewam się tego, że V2 miało mimo wszystko bardziej wyważoną pracę niż jednocylindrowy, ale w V2 zwykle jeden cylinder ląduje bezpośrednio pod siedzeniem miedzy nogami :) na pierwszą jazdę z V2 poczułem, że w ogóle czuć jakieś wibracje jak się odkręca po przesiadce z R4 ale zajęło mi to chyba tydzień by o tym zapomnieć, więc jeśli 625 smc pozwoli mi na grubą jazdę po bandzie w zakrętach i dynamiczne poruszanie się po mieście to raczej szybko o tym zapomnę :) nie zakładam tras większych niż 100 km w jedną stronę na ktm, do pracy mam 30 km. Na SV najdłuższe traski w jedną stronę jakie robiłem sięgały ok 70-130 km i to było i tak raz na miesiąc, więc turystycznie nie jeżdżę. Znudziło mi się techniczne zjadanie okolicznych zakrętów na ponad 200 kg klocku i cięcie na autostradach ciągle prosto... czy po tym co napisałem o moim stylu jazdy można uznać ze lekkie supermoto to dobry wybór ? :D

BTW. jak wsiadłem na SV po długim czasie postoju to bolało mnie nie tylko dupsko ale tez plecy, ręce, nadgarstki.... wiadomo, że po paru jazdach znów się przyzwyczaiłem i było ok :) zakładam, że z supermoto też tak jest, czyli kwestia przyzwyczajenia.

KTM 660 SMC 2005 <--- Sprzedam lub zamienię na SV1000N

15

Odp: 625 smc a 640 lc4 - waga ? wrazenia ?

plastiki to kondon wychodza z mody ja mialem kiedys plastika i sie wyleczylem teraz uznaje supermoto i nakedy .