391

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Szlifu tu się za bardzo zrobić nie da.
Chodzi mi o odkształcenie tulei. Bardziej łopatologicznie: w kierunku tył-przód będzie mniejszy rozmiar niż w kierunku lewo-prawo.
Miałem do czynienia z korbowodami, które już ledwo się kręciły lub ich luz był ogromny, a opiłki z łożyska i tak w bardzo niewielkim stopniu dostawały się do tłoka.

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

392

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Sprawdzę odkształcenie tulei.

Silnika nie przegrzałem, przynajmniej nigdy mi się nie zagotował. Jeżdżę po ulicy ale poza miastem, nie oram w miejscu, nie palę gum, jedynie co to ostatnio mocno go przeciągnąłem bo leciałem trasą za kolegami na turystykach.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

393

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Najlepiej by było przebić korbowód i zobaczyć łożysko korbowodu.

Hero Majestic Ankur--->Derbi Senda Xtreme R--->Lifan Cross 125--->Mz Etz 250--->Ktm Egs 360--->Kawasaki Zr7--->Gas Gas EC 300  2006 & Kawasaki Zr7s 2004

394

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Muszę zawieźć wał do rozłożenie i zobaczymy co tam jest.

No na tłoku wyraźnie widać zadziory jakby coś tam się dostało.
Teflon na tłoku nietknięty. Tylko pełno podłużnych pojedynczych rys.
Widać to bdb na powiększonym zdjęciu.
[url]https://www.bikepics.com/pics/2015%5C06%5C18%5Cbikepics-2746568-full.jpg[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

395 Ostatnio edytowany przez Lionix (2015-06-19 13:50:01)

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

jednak motul to slaby olej xD

a tak na powaznie to przerabana sprawa. a opilki dostajace sie od dolu byly by w stanie spowodowac takie uszkodzenia? Moze jakis chwilowy brak smarowania, przytkany kanal czy cos?

396

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Zmyłem olej z wału i korby. Stopa korbowodu dzwoni aż miło więc już chyba wiadomo co było przyczyną.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

397

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Ale dziwne bo chyba korbe nowa zakładałeś tak szybko się rozwaliła czy  może źle zamontowana

Hero Majestic Ankur--->Derbi Senda Xtreme R--->Lifan Cross 125--->Mz Etz 250--->Ktm Egs 360--->Kawasaki Zr7--->Gas Gas EC 300  2006 & Kawasaki Zr7s 2004

398

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

No właśnie korba to jedyny element który został stary.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

399

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

no przy takim remoncie zostawic stara korbe to naprawde nie wiem co toba kierowalo

400

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Przyoszczędziłeś i się odezwało.

HUSQVARNA TE 449 2013
BMW E65 2005

401

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Może padł simmering w pokrywie sprzęgła uszczelniający kanał smarujący stopę korbowodu?

402

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

To by się zatarł też balancer a stopa by się chyba odbarwiła.

W manualu jest napisane aby wymieniać łożyska korby co 50mth. Co by się zgadzało bo moja zrobiła chyba z 60mth.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

403

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Majster128 napisał/a:

Szlifu tu się za bardzo zrobić nie da.
Chodzi mi o odkształcenie tulei. Bardziej łopatologicznie: w kierunku tył-przód będzie mniejszy rozmiar niż w kierunku lewo-prawo.

Jest dokładnie tak jak piszesz. Przód-tył wymiar się zmniejszył. Prawo-lewo zwiększył. Trzyma tylko po ukosie ale tylko jednym. Drugi ukos jest większy.
Zabawne bo szlifowałem kartery aby usunąć ich owalność.

W pionie jest tak, że do góry są mniejsze odchyłki niż na dole.

Ps. Musze zmierzyć kartery i zobaczyć czy tam się wymiar również zmniejszył.

Nowych karterów nie chce mi się za bardzo szlifować ręcznie.
Majster myślisz, że szlifierz od cylindrów mógłby mi w tym pomóc?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

404

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Czyli z tuleji zrobilo sie jajo tak?

405

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Jajo

Kartery natomiast są okrągłe tak jak je wyszlifowałem.
Czyli podczas pracy muszą się nieźle wichrować.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD