376

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Kurde odpukac, jak narazie ten moj Hsv chodzi bez dziwnych niespodzianek... a ja to raczej brawurowa jazda samochodem czzikloczento... tylko sprzeglo sie skonczylo i jakoes pierdoly typu obrobiona dziwgnia biegow...

377

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Ja pierdole!
Od tego zacznę. Po kiego diabła rozbierałem silnik, tak pięknie działał a tu taka ch***ia.
Dlaczego?! Pytam się dlaczego?!
Wżery w tłoku takie jakbym smarował go piaskiem a nie olejem.
Tłok (wymianę) jeszcze jakoś przeżyję choć w planach go nie było.
Mam nadzieję, że uratuję tuleję. Wygląda masakrycznie ze wszystkich stron ale to co wygląda masakrycznie wydaje mi się pod palcem jest wypukłe. Więc możliwe ,że tylko tłok się rozmazał na tulei i po usunięciu tego gówna będzie jak nowy.
Nie wiem jak wygląda łożysko od korbowodu, czy też nie dostało w dupę.
Jeszcze nie wiem skąd te wióry na magnesie ale łożyska wyglądają jak nówki. Więc może to faktycznie wióry ze skrzyni biegów która też wygląda na pierwszy rzut oka bardzo ładnie. A może to korbowód.
Znalazłem powód dużej ilości wiórów aluminiowych. Nie wiem dlaczego ale ostatni tryb ze skrzyni podjadał sobie karter.
Problem ze skrzynią to wynik zużytej sprężynki od mechanizmu biegów. Na szczęście wszystkie sprężynki całego tego mechanizmu już mam bo ich wymiana była w planie.

https://www.bikepics.com/pics/2015%5C06%5C18%5Cbikepics-2746566-800.jpg
https://www.bikepics.com/pics/2015%5C06%5C18%5Cbikepics-2746568-800.jpg
https://www.bikepics.com/pics/2015%5C06%5C18%5Cbikepics-2746569-800.jpg
https://www.bikepics.com/pics/2015%5C06%5C18%5Cbikepics-2746570-800.jpg
https://www.bikepics.com/pics/2015%5C06%5C18%5Cbikepics-2746571-800.jpg
https://www.bikepics.com/pics/2015%5C06%5C18%5Cbikepics-2746572-800.jpg

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

378

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

dzielny jesteś, ja już pewnie bym nie wytrzymał i spuścił do Wisły :) a tak na serio - ratuj co się da, ale obstawiam, że pójdzie szlif i niestety mimo, że tłok może da się uratować, to może być za mały po szlifie...

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

379

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Tyle zainwestowane w moto i tak się odwdzięcza!
Jednak moja husqvarna jest niezawodna bardzo. już 70Motogodzin na 1 tłoku i kompresja nadal 11Bar.

HUSQVARNA TE 449 2013
BMW E65 2005

380

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Tuleja i tłok do kibla.
Teraz pytanie co było tego powodem?
Brak smarowania czy jakieś wióry np. z łożyska korbowodu?

Jeżeli bym nie wymieniał silnika to bym za chiny ludowe nie pomyślał, że coś takiego się stało.
Wczoraj byłem ostatni raz się przejechać.
Kompresja zabójcza. Odpalił od pierwszego na zimno i później na ciepło.
Szedł jak burza.
Więc o co kaman?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

381

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

By nie było smarowania to chyba kompresja by zmalała, albo kopka by stanęła, myślę że jakieś zanieczyszczenia to spowodowały.
I dlaczego zębatka sobie podjadała karter?

HUSQVARNA TE 449 2013
BMW E65 2005

382

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Chyba nie sądzisz, że to podfrezowanie do dzieło koła zębatego? Mi to wygląda na pozostałość po frezowaniu.
Fakt te husabergi wymagają specjalnej opieki.
Ehh tyle hajsu, czasu i poświęcenia.
Rozumiem, że tuleja w kierunku prostopadłym do osi sworznia jest blisko 0,1 mm mniejsza od nominału?

Wymiany korbowodów, naprawa wałów, wymiarowanie cylindrów, tulejowanie, szlify cylindrów. Remonty i tuning silników, serwis zawieszeń. Prostowanie kolektorów wydechowych. Części i akcesoria. tel. 607198003
WWW.MOTO-KORN.PL

383

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Majster128 napisał/a:

Chyba nie sądzisz, że to podfrezowanie do dzieło koła zębatego? Mi to wygląda na pozostałość po frezowaniu.
Fakt te husabergi wymagają specjalnej opieki.
Ehh tyle hajsu, czasu i poświęcenia.
Rozumiem, że tuleja w kierunku prostopadłym do osi sworznia jest blisko 0,1 mm mniejsza od nominału?

Opieka była specjalna.
Nie rozumiem za bardzo tego zdania z prostopadłością do osi sworznia? Tuleja była nowa i czy jest na dole mniejsza, nie wiem, ale wątpię. Mogę pomierzyć.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

384

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Majstrowi pewnie chodzi o to, czy da się w niej zrobić jeszcze szlif, czy nie.

W jaki sposób smarowany jest tutaj tłok ? jest jakiś natrysk denka czy coś ? Przytarło cylinder i tłok, a góry nie ruszyło ? wałków/panewek

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

385

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Pozbądź się tego i kup japońca, nawet jak to naprawisz to za chwilę i tak coś nowego wyskoczy i po podsumowaniu wyjdzie, że taniej było kupić nówkę w salonie:)

386

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Dobrze, że swojego sprzedałem ;)
Tak poważnie to cierpliwości życzę i wygranej w totka :)
Ja bym tuleję spróbował papierem wodnym przelecieć w miejscu gdzie Ci się wtopiło aluminium (o ile jest to aluminium).

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

387

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

Padła diagnoza na innym forum, że mogło paść łożysko korbowodu. Chociaż ja żadnych luzów promieniowych nie wyczuwam.
Czy ewentualnie opiłki z łożyska korbowodu mogą zrobić taki śmietnik z tłokiem i tuleją?

Zatarty jest tylko tłok i tuleja. Reszta jest w stanie idealnym (przynajmniej to co widzę okiem, a nie widzę łożyska stopy korby). Nawet sworzeń tłoka jest ok. Łożyska wału jak z pudełka. Wałek rozrządu ok. Balanser się ładnie kręci. Pompa oleju bez żadnych rys.
Dzisiaj jeszcze dokładnie sprawdzę rolki na dźwigienkach ale nie musiałem nic robić z luzami od 3 wymian oleju więc też nie spodziewam się tam niczego złego.

Tuleja niestety ma sporo śladów aluminium z tłoka ale czuję w kilku miejscach głębokie rysy więc raczej kiepsko.

PS. Ja piszę tuleja ponieważ husaberg ma tuleję nie cylinder. Nie mylić tego z żeliwem czy stalową wkładką.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

388 Ostatnio edytowany przez mallly200sx (2015-06-19 09:10:59)

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

a jak wygląda pompa oleju? Tam też spustoszenie?  tam są rotory jak w większości SM?

Pozdrawiam,
Piotrek

389

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

mallly200sx napisał/a:

a jak wygląda pompa oleju? Tam też spustoszenie?  tam są rotory jak w większości SM?

Jak w ktm. Pompa igła. Zero śladów aby mielił jakieś opiłki.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

390

Odp: Husaberg FE 450 E 2004 by hacker33

nie przegrzał Ci się silnik?

Pozdrawiam,
Piotrek