1

Temat: Kompletny remont silnika

Witam serdecznie,

Domyślam się, że dla większości moje pytanie może okazać się absurdalne, lub po prostu głupie. O mechanice motocyklowej nie wiem praktycznie nic - do tej pory jeździłem na bezobsługowych sprzętach. Chciałbym jednak to zmienić, poduczyć się czegoś, i zająć się odpowiednio przyszłym sprzętem w moim garażu.

Do rzeczy, jako że cały czas mam problem z kupnem motocykla w stanie nadającym się do jazdy (cały czas co odłożę, to wydam na co innego), w związku z czym chciałem się zmobilizować, i kupić po prostu jakiegoś trupa. Ważne aby rama była ok, i dostać go za grosze (Honda, KTM lub Yamaha). Czy takie coś ma sens? Czy taki laik jak ja, jedynie zasięgając swojej wiedzy w internecie, byłby w stanie doprowadzić taki sprzęt do użytku?

Pytam, gdyż łatwiej by mi było kupić już teraz coś nie nadającego się do jazdy, i powoli z miesiąca na miesiąc doprowadzać taki sprzęt do ładu. Jeśli koszt wyjdzie podobny jak sprzętu gotowego na allegro, to ok, jeśli masakrycznie większy, to rezygnuję. Proszę więc o jakiekolwiek informacje lub wskazówki :)

Pozdrawiam,
drc

2

Odp: Kompletny remont silnika

Koszta wyjdą większe w 80% przypadków. Jeśli chodzi o 2t to kupuj jak najtaniej, bo 2t przeważnie nadaje się tylko do remontu. A podstaw mechaniki na 2t się nauczysz. Dosyć proste silniki itd.

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

3

Odp: Kompletny remont silnika

W końcu Ci zbrzydnie ta dłubanina i się zrazisz , kup coś czym od czasu do czasu będziesz się mógł przelecieć.
Wiecznie psujący się sprzęt potrafi mocno zniechęcić.

Litrowy Gixer

4

Odp: Kompletny remont silnika

Uważam, że jeżeli o mechanice nie wiesz nic to nie wyremontujesz go sam lub zajmie Ci to bardzo dużo czasu.
Kupić trupa też trzeba umieć. Trzeba przy zakupie już ocenić co jest do wymiany i ile to będzie kosztować.
Trzeba wiedzieć co z zużytych/uszkodzonych części kupisz w normalnych pieniądzach, czego należy unikać, które części są nie do dostania.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5 Ostatnio edytowany przez kik_man (2014-01-07 22:42:20)

Odp: Kompletny remont silnika

jezeli nie miales stycznosci z dlubaniem odpusc bo to nie jest takie proste jak sie wydaje, a jak chcesz kupic trupa w 4t i remontowac od zawiasu po silnik nie wspominajac o takich rzeczach jak opony i oleje to na 99% za pieniadze, ktore wydasz na czesci i robocizne kupisz duzo mlodsze moto. ktore za 2-3 lata sprzedasz bez duzej straty. robiac caly silnik na tip-top wydasz 3-5 tys zl, a o nadwoziu nie wspomne i watpie ze cos ciekawego w 4t do remontu za 5 tys kupisz. startujac juz masz ponad dyche a za dyche kupisz juz cos nowszego do jazdy.

6

Odp: Kompletny remont silnika

Dzięki wielkie za konkretne odpowiedzi :)

W 2T nie celuje, jak dla mnie super sprzęt na tor, ale na drogę wolę 4T, no i ten dźwięk <3

No to czas zacząć szukać sprzęta, ale pytania w tym kierunku zadam już w odpowiednim dziale :)

7

Odp: Kompletny remont silnika

Dochodzi do tego jeszcze jednorazowy zakup wielu narzędzi i ściągaczy które też swoje kosztują.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: Kompletny remont silnika

Jest jeszcze jedna opcja- kredyt gotówkowy. Wyjdzie taniej od remontu trupa i będzie szybciej, niż zbieractwo ;)