31

Odp: Co po LC4?

Ja myślę, że trzeba brać co dostaniesz w najlepszym stanie. Nie ma aż takiego wyboru żeby się napalać na dany model, Też chciałem 525 exc, ale wybrałem WR bo był pewniak i nie żałuję :)

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

32

Odp: Co po LC4?

Jakbym miał pewniaka to też bym brał Peka. Na razie jedyny pewniak, jakiego znalazłem to ktm 525 użytkownika plaster220. Jest świetny, wszystko porobione tip-top, jednak cena mnie troszkę przeraża. Niemniej jednak wiem, że ten kat jest w 100% wart swojej ceny.

33

Odp: Co po LC4?

Policz sobie ile by Cię kosztowało zrobienie tego samego w nieznanym moto i wychodzi ta sama cena. Ja zapłaciłem za Huskę 9k a przygotowana po remoncie wyniosła mnie ze 14,5k.

P.S Nie znam tego 525 o którym piszesz żeby nie było ;)

34

Odp: Co po LC4?

Obliczyłem mniej więcej- wiadomo, nie da się z góry wyliczyć. To wyszło by 8 k motocykl (ale sprzedawca może coś opuści, bo wydaje się być bardzo w porządku, ma 43 lata i crfka jest dla niego za mocna), 3-4 k max remont, koła 3k i ew. remont zawiasu 500-800 zł. Podawałem ceny mocno pesymistyczne chyba :)
Więc mam za około 15 k maksymalnie crfke zrobioną idealnie pod siebie, pewną i wyremontowaną na cacy.

35 Ostatnio edytowany przez master_be (2013-11-21 10:46:46)

Odp: Co po LC4?

Serwis wymagany przez producenta jest co najmniej kosmiczny, ale z drugiej strony to cross a nie enduro.
Poniżej zamieszczam z screen manuala.

2002 to pierwszy rocznik produkcji i po częściach (part numberach) dużo się różni od innych roczników. On 2004 to raczej kosmetyka poprawiona.
Zawory wymienia się jak limitów serwisowych już nie trzymają - a one są raczej rygorystyczne.
450 jest mniej wysilona od 250.
Regulacja zaworów na płytkach jest troszeczkę czasochłonna -  na youtubie jest jak regulować w 15 krokach :)
Trzeba zdejmować łańcuch rozrządu i zmieniać płytki.
Niestety to nie śrubki, ale jak zawory w dobrym stanie to raczej skupia się do sprawdzenia bo regulować nie trzeba.
Ja wymieniam olej co 20 godzin.

A i jeszcze jedno. Zwieszenie jest pierońsko twarde np. w porównaniu do XR650r brata.
Na razię po lataniu po mieście nie odczuwam, żeby zawieszenie było za miękie.
Raczej siedzenie jest za twarde, dupa boli po dluższej jezdzie po mieście, bo po lesie nie ma czasu człowiek siedzieć :)


[url=http://forum.supermoto.pl/misc.php?action=pun_attachment&item=2580&preview&secure_str=104768t26228/]Serwis[/url]

CRF450R

36 Ostatnio edytowany przez Matysek (2013-11-21 10:59:47)

Odp: Co po LC4?

Serwis jest raczej podobny do innych wyczynów..
W jakim sensie się różni od innych roczników rocznik 2002?
A twarde zawieszenie to dla mnie duża zaleta. moja dupa jest już do tego przyzwyczajona :D Jazda rowerem w XC i twardy zawias w samochodzie nauczył ją survivalu w takich warunkach :D
Screen nie działa :(

37

Odp: Co po LC4?

velkurczak napisał/a:

Jak już temat CRF jest poruszony to zrobię małe offa, może Matyskowi się też przyda.
Odnoście CRF powiedzmy lata 2000 - 2008, zawory w tych modelach są stalowe czy tytanowe? i ile to wytrzymuje użytkowane amatorsko, lub co ile producent zaleca wymianę?


szukaj crf 450r po 2006 ma poprawione gniazda zaworowe z modelu crf450x - zawory wydechowe są stalowe, ssące tytanowe (są zamienniki stalowe z mocniejszymi sprężynami za połowę ceny, ale oszczędność marna, bo są za ciężkie i rozwalają gniazda). amatorsko ssące zawory tytanowe wytrzymują koło 200mtg. tłok 200mtg. wał 400mtg.Producent zaleca wymianę o wiele szybciej, ale producent wymyślił ten motocykl do jazdy na pełnym gazie, więc amator nie wykorzysta jego możliwości nawet w 50%! - są to niedoceniane motocykle...........

CRF450 SM/ENDURO

38

Odp: Co po LC4?

bolo napisał/a:

są to niedoceniane motocykle...........

Ja mam bardzo dobre mniemanie o CRF, najbliżej mojemu sercu jest 525 za jego RFSa, ale ze względu na popyt na ten model, coraz dziwniejsze ceny i fakt że stają się to leciwe sprzęty (minimum 7 lat w chwili obecnej) coraz bardziej przekonuje się do CRFy.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

39

Odp: Co po LC4?

Właśnie wróciłem z jazdy próbnej tą hondą crf z kościerzyny, którą wcześniej pokazywałem.
Z zewnątrz wszystko super, silnik suchy, widać że nic nie cieknie. Stał podobno od dwóch tygodni nie odpalany, tak czy inaczej na pewno był trochę nie odpalany, bo był całkowicie zimny-stał w zimnym garażu. odpalił za trzecim kopnięciem. Tyle, że ssanie (ten guzik) trzeba trzymać przy odpalaniu, bo nie trzyma się gdy się go wyciągnie, tylko od razu odbija z powrotem. Po odpaleniu silnik chodzi równo, nie wydaje dziwnych odgłosów, nie strzela w wydech, dobrze się zbiera. Po wyjeździe z garażu nie zauważyłem również nic niepokojącego. Zbierał się równo z każdych obrotów i na każdym biegu, biegi wchodziły płynnie, luz wskakiwał od razu. Jedyne co, to lekkie ściągnie na prawą stronę. Przed jazdą sprzedający mówił o scentrowanym tylnym kole i być może to była przyczyna tego ściągania. Po jeździe silnik zgasiłem. Gorący odpala od strzała, lekko rozgrzany również. Tylko zimny podobno za 2 lub 3 kopnięciem. Kopka idzie równomiernie w dół, szybko wraca, zawieszenie się nie poci z przodu jak i z tyłu, hamulce hamują skutecznie, wiązka elektryczna nie jest drutowana bezmyślnie.
Ale tak poza tym nie znalazłem nic, co mogłoby być niepokojące. Co sądzicie?
Moim zdaniem warto, zostawiłem zaliczkę, więc nikt mi go nie sprzątnie.
Wizualnie jak to cross, poobdrapywany, ale serducho i zawias spoko. W końcu był używany "po Bożemu" :)

40

Odp: Co po LC4?

Z opisu wydaje się, że spoko.
Warto ustalić tylko dlaczego ściąga.
Obejrzeć koła, opony.

Ja jak oglądałem jednego husaberga to też ściągało go na jedną stronę.
Nigdy nie jechałem przedtem na kostkach.
Kumpel mówi, że na kostkach tak jest.
Jednak na żadnym innym motocyklu którym później jechałem tego nie było.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

41

Odp: Co po LC4?

Opony nowe Michelin ac coś tam, felga z tyłu ma kilka luźnych szprych. Przód nie ma bicia i toczy się równo, tylko właśnie ten tył. Łożyska glowki, wahacza itp są nowe, tarcze sprzęgła również

42

Odp: Co po LC4?

jak bys szukal czegos poza polandia to tu masz crf450x w dobrym miejscu: [url]http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-Crf-x-450-Enduro-/141114157958?pt=UK_Motorcycles&hash=item20db0f2b86[/url]
oraz crf450r tez w dobrym miejscu i dobrej kasie: [url]http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-CRF450R-/121208302269?pt=UK_Motorcycles&hash=item1c3893eabd[/url]
oba na brudasach. jak bys szukal czegos za granica a szczegolnie w uk to patrz czy ma full mot czyli czy posiada swiatla. ulatwi ci to pierwsza rejestracje w pl. a jak nie to lampa i aku.

Honda XR650R w jedynej słusznej wersji SM - SXV Forks, Magura caliper
Honda CRF150F
Honda CRF70F na małych brudasach
Honda CRF50F na maleńkich brudasach

43

Odp: Co po LC4?

vlo napisał/a:

jak bys szukal czegos poza polandia

Ciekawe kto ci to obejrzy i jak zrobisz jazdę próbną, zakup poza granicami jeśli nie masz zaufanego człowieka to raczej bym sobie odpuściła, lepiej podjechać koło komina obejrzeć i wiesz co bierzesz albo nie bierzesz.

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ

44

Odp: Co po LC4?

Dałem zaliczkę już za tą hondę, mój kat stoi już u nowego właściciela

45

Odp: Co po LC4?

jakbyś szukał kół SM do crfy to zapraszam na PW