1 Ostatnio edytowany przez toivias (2014-05-23 16:28:04)

Temat: Husaberg FS650 '04 - toivias

Nadszedł chyba czas żeby założyć swój temat.
Berga kupiłem z Krakowa, dzień czy tam dwa po tym, jak się pojawił na Allegro.
Wizualnie był trochę zapuszczony, jednak pozytywnie byłem nastawiony do jego niemieckiego pochodzenia i udokumentowanego remontu dołu silnika. Z dodatków moto ma antyhopping, do którego dostałem instrukcję razem z resztą papierów.
Urwany był czujnik licznika, tylny amortyzator do regeneracji, popękany zadupek, przednia oponka do wymiany ze względu na wiek no i standardowo, blokada kierownicy też nie działała.
Na miejscu byłem wynajętym dostawczakiem, więc po niekrótkich oględzinach (pozdrowienia dla chłopaków z [url]http://www.tech-moto.pl/),[/url] zdecydowałem się na zakup.
Wyglądał wtedy tak:
http://imageshack.us/a/img/1044/2yh.jpghttp://img33.imageshack.us/img33/995/wbxn.jpg
Po przywiezieniu motocykla do Katowic, od razu uruchomiła się studnia bez dna i kupiłem sobie zapas oringów, oleju i filterków.
Wymieniłem olej, płyn chłodniczy, filtr powietrza i oleju, wyregulowałem luzy zaworowe oraz założyłem z przodu nowe klocki i oponę. Dokupiłem czujnik do licznika, nowe gripy i kierownicę Reikon z lusterkami. Założyłem też czujnik położenia przepustnicy w gaźniku, gdyż ten, który był założony miał kompletnie pourywane przewody. Owinąłem kolektor wydechowy bandażem i założyłem żółty zadupek, który dostałem od sprzedającego z Krk.
http://imageshack.us/a/img191/mmlv.jpg
Trochę pojeździłem i pewnego pięknego dnia goniąc kumpla na DRZ, zaliczyłem glebę. Ucierpiał tłumik, kolanko i dźwignia zmiany biegów i lekko zadupek. (o moim barku, kolanie i dupsku nawet nie wspominam)
http://img823.imageshack.us/img823/6827/8urs.jpg
Dźwignię kupiłem, kolanko pospawałem, a wydech tyle ile się dało naprostowałem i zamontowałem na trytytach.
Znowu kilka dni euforii i po jednej przejażdżce w deszczu, na następny dzień motocykl stracił kompletnie moc.
Problemu spadku mocy do tego momentu nie rozwiązałem.
Aktualnie moto wygląda tak:
http://img17.imageshack.us/img17/uen0.jpg
W między czasie oczywiście kupiłem masę pierdół i gratów, które będą się pojawiały w miarę postępów w składaniu motocykla.
Wszystkie plastiki będą żółte, rama, wahacz i koła czarne.
Plan minimum:
- Poskładać motor do kupy po malowaniu ramy i wahacza
- znaleźć i usunąć przyczynę spadku mocy
Plan optimum, wszystko jw + :
- założyć koła z duke'a, które czekają w garażu (nie wiem jeszcze czy to w ogóle temat do ogarnięcia - wg brytyjskiego forum KTM jak najbardziej tak).
- zregenerować amortyzatory przód i tył
- przejrzeć wiązkę
- przejrzeć gaźnik i dołożyć śrubkę regulacji.
- przejrzeć głowicę i przy okazji wymienić pojedyncze sprężyny zaworowe na podwójne z KTMa
- jak kupię w końcu biurko do garażu, to zerknę jeszcze na sprzęgło.
- zregenerować przednią tarczę i zacisk
- zregenerować i pomalować tylny zacisk
Plan maximum, wszystko jw+:
- zmienić obicie kanapy na czarne
- założyć komplet niebieskich przewodów Samco
- dokupić do tyłu pompę Beringer
- kupić i założyć układ wydechowy Akrapovic.
- założyć szersze półki (czekają na półce)
- założyć radialną pompę (Braking MC7402 czeka na półce - podziękowania dla Igora Nowackiego z Paddock Sp. z o.o, zrobił mi znośną cenę)

W miarę postępów będę wrzucał jakieś foty.
W przyszłym tygodniu prawdopodobnie zawiozę zawieszenie do [url]http://www.motowysocki.pl/,[/url] a ramę, wahacz i trochę pierdół do [url]http://www.lakierowanie-malowanie-proszkowe.pl/[/url]

Jako, że na forum jest trochę osób, które znają te motocykle na wylot, wszelkie uwagi bardzo mile widziane :)

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

2 Ostatnio edytowany przez Galaarin (2013-10-05 19:16:33)

Odp: Husaberg FS650 '04 - toivias

No szykuje sie kolejny rodzynek na forum. Oby więcej takich tematów! Powodzenia w pracach nad bergiem.

ps. gdzie kupiłeś bandaże na wydech i ile za to dałeś?

Honda Crm 250 Mk III Mugen > Husqvarna Smr 570

3 Ostatnio edytowany przez toivias (2013-10-05 19:48:26)

Odp: Husaberg FS650 '04 - toivias

Galaarin napisał/a:

No szykuje sie kolejny rodzynek na forum. Oby więcej takich tematów! Powodzenia w pracach nad bergiem.

ps. gdzie kupiłeś bandaże na wydech i ile za to dałeś?

Kupiłem tutaj:
[url]http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=23597324&string=tasma+2gratis&search_scope=userItems-23597324[/url]
Pewnie przepłaciłem, zwłaszcza, że niedaleko domu mam zaopatrzenie spawalnictwa - 50zł + 9zł przesyłka za 12 metrów.
Przy pierwszej przejażdżce, mimo, że teoretycznie jest wstępnie wypalona, dymiło się ode mnie, jak ze starej lokomotywy.
Do kompletu wziąłem opaski kulkowe i więcej tego błędu nie popełnię, następnym razem użyję normalnych cybantów na śrubkę.

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

4

Odp: Husaberg FS650 '04 - toivias

Do tyłu pompa Beringer? Na handbrake'a, czy jak?

Będzie 690 niebawem

5

Odp: Husaberg FS650 '04 - toivias

rafal223 napisał/a:

Do tyłu pompa Beringer? Na handbrake'a, czy jak?

Totalna zachcianka, która jest na samym końcu dłuuuuugiej listy wydatków.
http://i.ebayimg.com/t/BERINGER-AEROTEC-Fussbremspumpe-MC12-7-x-22-HBZ-hinten-/12/!CET(,l!!mk~$(KGrHqMOKjkE0cQ5Ph5GBNRb-fs7fw~~_35.JPG

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

6

Odp: Husaberg FS650 '04 - toivias

Trzymam kciuki! Bergi mają moc!! ;)

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

7

Odp: Husaberg FS650 '04 - toivias

Łooo, ale bajerek :D Szczerze - pierwszy raz widzę :)

Będzie 690 niebawem

8

Odp: Husaberg FS650 '04 - toivias

Heh następny Berg w rozbiórce, powodzenia!
A silnik rozbierasz co by zajrzeć co tam słychać?

https://www.bikepics.com/members/81

9

Odp: Husaberg FS650 '04 - toivias

Zawiozłem dzisiaj felgi z Duke'a do sprawdzenia/prostowania na ul. Pszczyńską w Mikołowie ... za dwa dni odbiór i jak wszystko pomierzę i posprawdzam, to powędrują do tokarza na przeróbkę, o ile będzie konieczna.
Zawieszenie oddałem do Moto Wysocki w Chorzowie, będzie gotowe prawdopodobnie na przyszły tydzień, ale nie mam ciśnienia więc ich nie goniłem.
Zamówiłem znowu kilka pierdół z Aunera, typu przepust mocowania koszyka akumulatora i gumki izolujące klemy.
Ale przede wszystkim podwójne sprężyny zaworowe, bo u mnie siedzą jeszcze oryginalne.
Musiałem też dokupić jedno aluminiowe mocowanie silnika, bo ktoś oryginalne, zastąpił kawałkiem wyciętym ze stali.

Jak dopasuję felgi, pozabezpieczam ramę i pozbieram wszystkie drobne graty, które też chcę pomalować to zrobię jeden solidny kurs do lakierni proszkowej.

Poza zakupami czysto związanymi z motorem, znowu powiększyło się moje zaplecze warsztatowe - kupiłem do garażu biurko :)

Czy znacie może jakiś sklep w którym jest wybór przewodów elektrycznych w Husabergowo KTMowej kolorystyce?
Chciałem sobie na nowo zrobić wiązkę.

delta napisał/a:

Heh następny Berg w rozbiórce, powodzenia!
A silnik rozbierasz co by zajrzeć co tam słychać?

Szczerze mówiąc jeszcze nie podjąłem decyzji....
Na pewno chcę zdjąć głowicę i ją skontrolować i sprawdzić w jakim stanie jest sprzęgło.
Dołu raczej na razie nie będę ruszał, poza wymianą uszczelek od dekli.
Chyba, że ewidentnie nie spodobałaby mi się tuleja/tłok to wtedy pewnie zdecyduję się na rozpołowienie motoru.
Wrzucę potem zdjęcie papieru dokumentującego remont z 2012r. może ktoś znający niemiecki będzie mi w stanie powiedzieć co było robione.

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

10 Ostatnio edytowany przez toivias (2013-10-19 18:11:46)

Odp: Husaberg FS650 '04 - toivias

Miałem chwilę czasu i zabrałem się za serce Berga.
Od początku po zakupie na wysokich obrotach słychać było metaliczny dźwięk... teraz już wiem co było jego przyczyną - trzy dźwigienki zaworowe uderzały o talerzyki sprężyn zaworowych, przez urwane śruby regulacyjne luzów zaworowych.
Jakiś czas po zakupie motocykl stracił moc - pewnie urwała się kolejna śruba (jej fragment znalazłem pod pokrywą), po tym jak skorygowałem luzy.
Przy regulowaniu luzów zaworowych od początku mi się coś nie podobało i wyszło na to, że miałem racje, że coś jest nie tak.
W związku z powyższym (i poniższymi fotkami) nasuwają mi się trzy podstawowe pytania.
1) Czy resztek śrubek mogę się spodziewać po zdjęciu dekla sprzęgła, czy będę zmuszony rozpoławiać silnik?
Te resztki mogły spowodować jakieś dodatkowe zniszczenia (przy zlewaniu oleju było sporo opiłków na magnesie)?
2) Czy mogę śmiało jeździć z "obitymi" dźwigienkami? Czy lepiej kupić nie obite - ewentualnie da się to napawać ?
3) Czy tą dźwigienkę, w której ostała się kompletna śruba mogło jakoś skrzywić/skręcić co może dyskwalifikować ją z dalszego użytku?

Co do reszty prac związanych z motocyklem - wszystko się przeciąga ale w nadchodzącym tygodniu coś powinno się ruszyć to zrobię update.
http://imageshack.us/a/img24/442/uays.jpg
http://imageshack.us/a/img689/1808/jcst.jpg
http://imageshack.us/a/img69/1354/03ry.jpg
http://imageshack.us/a/img811/2315/n055.jpg

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

11

Odp: Husaberg FS650 '04 - toivias

Ahh... te motóry... współczuje.
ad1/ Pewnie skrawki będą wszędzie. Osobiście bym pewnie rozpoławiał ale mozna zawsze spróbować jakoś to płukać... lecz nigdy nie bedziesz miał pewności czy czegoś jeszcze tam nie ma i czy Ci to np. nie rozwali nicasilu.
ad2/Osobiści bym wymienił ale jak masz dystans do motocykla i potrafisz o takim fakcie nie myśleć katując sprzęt to zostaw... bo spodziewam sie ze w takim stanie jeszcze popracują chwile:)
ad3/Tego nie wie nikt niestety... trzeba to jakoś porównać do sprawnej/prostej śruby
Pozdrawiam

12 Ostatnio edytowany przez szakul123 (2013-10-20 11:19:57)

Odp: Husaberg FS650 '04 - toivias

z tego co mi wiadomo to dźwigienki powinny pod pasować z kata. Te śruby regulacyjne też nie są jakoś specjalnie tanie koło 60 zł jedna (jak się nic nie zmieniło). Na twoim miejscu tych starych bym tam nie dawał zaoszczędzisz kilka zł a jak się to rozleci to koszta mogą być ogromne. Co do tych resztek śrub prawdopodobnie będą pod pokrywą sprzęgła, do świętego spokoju bym rozebrał ten silnik uszczelki pomiędzy karterami niema więc nie musisz się przejmować znów jakimiś kosztami

13

Odp: Husaberg FS650 '04 - toivias

Nie jeździj tak bo może Ci zawór "oklepac" od góry a nawet ukruszyc. Tak jak pisze Szakul rozpoławiaj dla pewności, resztki dzwigienek bedą pod pokrywą sprzęgła bo pod wał raczej nie mają jak się dostac, ale jak już się zabierasz to lepiej przejrzec całośc. Rozebranie pieca to tylko koszt uszczelek i zakówki łańcuszka jak masz dobry no i troche Twojej pracy ale zima długa, a na wiosne będzie pewniak ;).

http://bikepics.com/members/koczis87/

14 Ostatnio edytowany przez toivias (2013-10-20 14:19:52)

Odp: Husaberg FS650 '04 - toivias

Resztki się znalazły - nie będę rozpoławiał silnika (ufam remontowi z 2012r.), założę tylko nowy łańcuszek rozrządu, który udało mi się dosyć tanio kupić. Kupiłem też ślizgi ale moje są w idealnym stanie więc nie będę ich póki co ruszał.
Zrzuciłem głowicę co i tak miałem robić w związku z wymianą sprężynek na podwójne, wymienię uszczelniacze i sprawdzę w jakim stanie są prowadnice. A raczej sprawdzą mi to w Auto-Szlifie w Katowicach.
Sprawdzę jeszcze pompę oleju, bo jak by nie było to jest to dosyć istotny element.
Całość po uprzednim umyciu poskładam na nowych uszczelkach.
Dźwigienki wymienię, wiem, że pasują od KTMów - kupię używane. Jakby ktoś miał w ładnym stanie to proszę o cynk.
Nowe kompletne kosztują około 550zł i 650zł za sztukę więc cena dosyć zaporowa.
Sama śruba regulacyjna okolice 60zł jak piszecie + nakrętka kontrująca około 6-7zł.
Szczęście miałem, że nie zrobiło mi większej sieki w silniku.
Możliwe żebym miał tłok założony z husaberga 570?
Oznaczenia na tłoku 8737 dc i 43408 z tego co znalazłem to 99.97mm.
http://imageshack.us/a/img35/9855/dhtu.jpg
http://imageshack.us/a/img194/8678/6hxv.jpg
http://imageshack.us/a/img843/3486/4z9p.jpg

www.4ride.pl
FE 501 '02 ->FS650 '04 ->Hypermotard 796 '11 ->ZXR 400 '01 ->SXS 540 '03 ->YZ 450F '04 -> SMC 660 '04 -> Hypermotard 1100 '08

15

Odp: Husaberg FS650 '04 - toivias

Jak tam działasz coś?

;)