1 Ostatnio edytowany przez Sebas (2013-08-09 13:45:03)

Temat: Moto w teren/SM

Jak w temacie chce kupić moto w teren  i do tego  zaadoptuje jakieś obręcze SM.
Jeśli chodzi o teren to raczej żwirownie, podjazdy i las, a SM to głównie do gumowania i czasem na karting.
Główne wymagania to żeby był jak najtańszy w eksploatacji ( nie wliczając spalania ).
Jeśli to istotne to mam 180 cm wzrostu i 75 kg wagi.
Może być z papierem lub bez, bez większego znaczenia. Kwota to powiedzmy 7-10 tys
Do tej pory jeździłem 600cc na winklach i trochę na torze, w terenie trochę na quadzie i  2 razy enduro.
Będę wdzięczny za jakieś uzasadnione sugestie.

Triumph Daytona 675

2

Odp: Moto w teren/SM

Jedyne co mi przychodzi w takiej kasie, bezawaryjne do głowy to Suzuki dr-z z kołami SM bo koła w teren taniej kupisz. Za 10 patyków kupisz porządną sztuke.

3 Ostatnio edytowany przez Sebas (2013-08-09 14:04:38)

Odp: Moto w teren/SM

Koła mogę zaadaptować od hondy f2/f3
Orientacyjna cena może być wyższa bo możliwe że motocykl kupie za granicą.
Mocno po głowie chodzi mi jakieś 250 w 2T, tylko jak to się sprawuje w SM

Triumph Daytona 675

4

Odp: Moto w teren/SM

jeśli szukasz motocykla niskiego w eksploatacji to nawet nie myśl o 250 w 2T ;P
Również mi się na pierwszą myśl nasuwa dr-z'tka

Simson s51 -> Suzuki GN250 -> Suzuki DRZ 400

5 Ostatnio edytowany przez Dukers (2013-08-09 16:03:12)

Odp: Moto w teren/SM

b0unceR napisał/a:

jeśli szukasz motocykla niskiego w eksploatacji to nawet nie myśl o 250 w 2T ;P
Również mi się na pierwszą myśl nasuwa dr-z'tka

No właśnie zatkało mnie ... Sebas, szukasz taniego w eksploatacji moto, a chcesz kupić 250 w 2 suwie... 2 suw pali swoje, a co do eksploatacji to w takiej kasie 250 2 suw"a nie dostaniesz zadbanego (moim zdaniem). Szczerze to nikt nie jest w stanie przewidzieć jak długo będziesz śmigał bo to zależy od stylu jazdy, a najmniej awaryjnym moto jest SUZUKI DR-Z i w teren, i na szose.
PS : SUZUKI DR-Z wersja E (to ponooć ta mocniejsza i bardziej opłacalna wersja dr"zety), a no i powyżej 10 patyków masz DR-Z że ho ho :)

6 Ostatnio edytowany przez Sebas (2013-08-09 16:24:41)

Odp: Moto w teren/SM

Pewnie macie racje, tyle że ja wole na pierwsze takie moto coś mniejszego, bo jakoś nigdy dobrze się nie czułem na większych motocyklach, mimo 5 sezonu na sporcie zawsze pewniej, stabilniej  czułem się na 600cc. Mniejsza waga bardziej zwrotny itd...
A złojenie dupy na torze komuś kto śmiga litrem jest cudowne;)
I teraz też myślę o czymś mniejszym bo 400-setka to już kawał konia.
No a 250 w 2 T jest chyba tańsza niż 4T w eksploatacji, chyba że się mylę
Może jeszcze ważnej rzeczy nie napisałem że proporcje jazdy teren/SM to 70/30 (bynajmniej tak zakładam)

Triumph Daytona 675

7

Odp: Moto w teren/SM

Sebas napisał/a:

Pewnie macie racje, tyle że ja wole na pierwsze takie moto coś mniejszego, bo jakoś nigdy dobrze się nie czułem na większych motocyklach, mimo 5 sezonu na sporcie zawsze pewniej, stabilniej  czułem się na 600cc. Mniejsza waga bardziej zwrotny itd...
A złojenie dupy na torze komuś kto śmiga litrem jest cudowne;)
I teraz też myślę o czymś mniejszym bo 400-setka to już kawał konia.
No a 250 w 2 T jest chyba tańsza niż 4T w eksploatacji, chyba że się mylę
Może jeszcze ważnej rzeczy nie napisałem że proporcje jazdy teren/SM to 70/30 (bynajmniej tak zakładam)


CHŁOPIE 250 w 2 T Cie styra, a suzuki dr-z jest spokojna ! Nie patrz na pojemność ! Przecież dr-z ma z 40 chyba kucy, a 250 w 2 T EXC (np) ma chyba ok 50 koni! Chopie to Cie zniszczy jak jeździć nie umiesz na podjazdach w terenie xD Serio. Sam nie jestem doświadczony ale każdy mi gada że jak kupie to dłuugo bede sie uczyl z drogi na las - chociaż kiedyś latałem w terenie. 2 T to nie 4 T... 2 T to stary magia :D jedziesz i nagle dodajesz gazu,  a moto chce Ci wyrwać ręce - potwierdzą posiadacze nawet 125 :) DRZ da rade uwierz !

8

Odp: Moto w teren/SM

dla przykladu zobacz na czym jezdza chlopaki w FMX, sa to 250 2T albo 400 - 450 4T. Moca porownywalne, z tym ze 2T bardziej zadziorne :) Przy czym te 400 ccm o ktorych pisze to maszyny wyczynowe, a DR-Z raczej do takich nie nalezy ... poprawcie mnie jezeli sie myle.

"Czas tracony z przyjemnoscia, nie jest czasem traconym"
                                         - Thomas Eliot

9

Odp: Moto w teren/SM

KTM 300 2T.
Silnik spory a za czym idzie trwały.
Sposobów na złagodzenie jest mnóstwo.
Zielona sprężynka "mocy" za 4zł i już silnik łagodniej oddaje moc.
Do tego dorzucisz sobie moduł zapłonowy z nowej 300 z dwiema mapami zapłonu i znów sprzęt jest łagodniejszy.
W teren włączasz łagodną mapę a na ulicę normalną ("agresywną").
Mniejszy gaźnik.
Inny dyfuzor.

Ja doceniam w 2T to, że mody w tych sprzętach przy 4T kosztują grosze.

Sprężynka 4zł
Dyfuzor z 400zł
Moduł z nowej 300 jakieś 500zł
Gaźnik z 300zł


Wady to spalanie:
Niech te 12l na 100km Ciebie nie zdziwi.
Do tego dobry olej 2T to koszt ok 60zł za litr. Litr oleju starczy na 50 litrów paliwa.
Brak guziczka - tylko kopka.
Mieszanie oleju na stacji.
Częste regulacje gaźnika uwarunkowane pogodą.

Za 10tys. kupisz motocykl i jeszcze zostanie Ci na remont silnika.

No i oczywiście 2T albo się lubi albo nie.
Jazda nim jest inna od 4T w każdym calu.
Jednak mnie to kręci. Ja swoje 2T uwielbiam:D

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

10 Ostatnio edytowany przez Dukers (2013-08-09 21:14:07)

Odp: Moto w teren/SM

hacker33 napisał/a:

KTM 300 2T.
Silnik spory a za czym idzie trwały.
Sposobów na złagodzenie jest mnóstwo.
Zielona sprężynka "mocy" za 4zł i już silnik łagodniej oddaje moc.
Do tego dorzucisz sobie moduł zapłonowy z nowej 300 z dwiema mapami zapłonu i znów sprzęt jest łagodniejszy.
W teren włączasz łagodną mapę a na ulicę normalną ("agresywną").
Mniejszy gaźnik.
Inny dyfuzor.

Ja doceniam w 2T to, że mody w tych sprzętach przy 4T kosztują grosze.

Sprężynka 4zł
Dyfuzor z 400zł
Moduł z nowej 300 jakieś 500zł
Gaźnik z 300zł


Wady to spalanie:
Niech te 12l na 100km Ciebie nie zdziwi.
Do tego dobry olej 2T to koszt ok 60zł za litr. Litr oleju starczy na 50 litrów paliwa.
Brak guziczka - tylko kopka.
Mieszanie oleju na stacji.
Częste regulacje gaźnika uwarunkowane pogodą.

Za 10tys. kupisz motocykl i jeszcze zostanie Ci na remont silnika.

No i oczywiście 2T albo się lubi albo nie.
Jazda nim jest inna od 4T w każdym calu.
Jednak mnie to kręci. Ja swoje 2T uwielbiam:D


Jak ja mialem 65 sx to sasiad ojcu powiedzial : " przybij mu gwodz do tej manetki bo on tak zapieprzo ze z domu nie umia wyjsc " - slasko- polski tlumacz. XD czyli : młotek, rollgaz, gwózdz i heja :D

Mieszanka 1;50 powiadasz ? Mieszanie oleju to tam pikuś - kupic sobie mozna bańke ( taka jak na zawodach albo sam taki korek dlugi ) i mieszac w tym. Z tego co wiem oleje z iPone zmieniaja kolor benzyny zeby bylo widac czy jest olej i pachną truskawkami xD no chyba ze na drodze bd latal wtedy kapa. Ja bym na 2 T przewidywał only teren + dostawczak z beną w środku + podwozka na tor/miejscowke ( no chyba że masz blosko na miejscowe fajną i blisko tanksztele ( stacje ) to wtedy siadam i jade z olejem + dozownikiem jakims bo na oko szkoda lac :D

Ps : a olej to lepiej beczke kupic i tyle. I tak sie wyjezdzi beczke, a kupujac raz wyjdzie duzo taniej - moje zdanie.

11

Odp: Moto w teren/SM

Wielkie dzięki wszystkim, a zwłaszcza Tobie hacker33, już w miarę mam naświetlone co i jak.

Triumph Daytona 675

12 Ostatnio edytowany przez MEPH (2013-08-10 00:56:07)

Odp: Moto w teren/SM

Mam zarejestrowaną RMZ'ete 250 na brudasach, 43KM przy 95kg.

Suzuki DRZ 400 '07 - sold
Suzuki RMZ 250 '04 - sold

https://www.facebook.com/CunningRiders

13 Ostatnio edytowany przez Sebas (2013-09-20 16:04:19)

Odp: Moto w teren/SM

[url]http://allegro.pl/ktm-300-gs-egs-zarejestrowany-i3550287198.html[/url] dobre to to, czy lepiej exc 300? Czy to to samo?
Głównie chodzi mi o silnik. Jak z częściami (kicha, łożyska do kół, zawiecha, itd...) do tego, podejdą od exc? Czy tutaj jest też możliwość zastosowania modułu od nowego motocykla z 2 mapami?
btw ktoś zna ten motocykl?

Triumph Daytona 675

14

Odp: Moto w teren/SM

Odpuść sobie tego egs-a
Części do silnika itd. dostaniesz bez problemu.
Ale jak Ci siądzie zapłon to będziesz płakał co zrobić.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

15

Odp: Moto w teren/SM

Sebas napisał/a:

Pewnie macie racje, tyle że ja wole na pierwsze takie moto coś mniejszego, bo jakoś nigdy dobrze się nie czułem na większych motocyklach, mimo 5 sezonu na sporcie zawsze pewniej, stabilniej  czułem się na 600cc. Mniejsza waga bardziej zwrotny itd...

600cc waga hym +/- 250kg, Drezyna 150kg :-) nawet nie wiesz jak ta waga miło cię zaskoczy

Sebas napisał/a:

A złojenie dupy na torze komuś kto śmiga litrem jest cudowne;)

to to spokojnie drezynką dasz radę no chyba że naprawdę dobry raider...albo dużo prostej

Sebas napisał/a:

I teraz też myślę o czymś mniejszym bo 400-setka to już kawał konia.

derzeta to jak rower :-) a nie żaden koń...po bułki do sklepu


Sebas napisał/a:

No a 250 w 2 T jest chyba tańsza niż 4T w eksploatacji, chyba że się mylę

mylisz się

Sebas napisał/a:

Może jeszcze ważnej rzeczy nie napisałem że proporcje jazdy teren/SM to 70/30 (bynajmniej tak zakładam)

co do proporcji to z derzyną możesz się odrobinę męczyć w terenie ale nie wiem jaki jest twój poziom jazdy w terenie...? idealna była by WRX ale to już nie w tej kasie

Ogólnie polecam na rozpoczęcie przygody z SM

100% koncentracji = 100% satysfakcji - moje małe enduroooo - #997 rejsing
O nas http://www.youtube.com/watch?v=z5LUptOcE_o&feature=youtu.be
Part 1  http://www.youtube.com/watch?v=l-6jEjyYJpg
Part 2  http://www.youtube.com/watch?v=PWdubyCHfnQ