1 Ostatnio edytowany przez szakul123 (2013-07-11 21:15:03)

Temat: kapitalka husaberg fe 650

Jako że wszystkie moje moto niedługo po kupnie się sypią, i w tym przypadku nie było inaczej, tym razem płyn chłodniczy pomieszał sie z olejem,
http://p1.bikepics.com/2013/06/08/bikepics-2564323-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/06/08/bikepics-2564319-full.jpg
postanowiłem rozebrać silnik no i przy okazji kilka części napatoczyło sie do wymiany (czyt. prawie wszystko). Kartery głowica i tuleja już zostały wysłane do aunera w celu sprawdzenia, a kartery w celu nad spawania i frezowania powierzchni przylgowej (głowica, karter/cylinder), po zrzuceniu głowicy okazało się że uszczelka była podklejona dużą ilością silikonu. Na foto widać delikatne wgłębienie
http://p1.bikepics.com/2013/07/11/bikepics-2576220-800.jpg
W miarę postępu prac galeria będzie aktualizowana.
PS. chciałbym również żeby temat był poświęcony różnorakim modyfikacją, sklepom z częściami, co gdzie szukać żeby taniej było berga (takowego w tym dziele jeszcze niema a może komuś wiedza tu zawarta się przyda

2 Ostatnio edytowany przez szakul123 (2013-08-10 18:53:58)

Odp: kapitalka husaberg fe 650

to tak powoli już zbieram części do remontu jakiś czas temu przyszły łożyska na silnik większość zamienniki kupione w albeco.
Lista zamienników:
Łożyska przekładni rozrusznika 0618081210 HK 0810 (NTN) 4X
łożysko pompy wody 0625062013 BALL BEARING SPEC.B.B.SKF 6201(łożysk z jakąś specjalną membraną tylko oryginał)
łożysko wałka sprzęgła 0625062054 6205-C  C3 (FAG)
łożysko wałka sprzęgła 0625062034 6203-C C3 (FAG)
łożysko zębatki 5 biegu na wałku sprzęgłowym 0405222613 K 22X26X13 TN (tylko oryginał łożysko jest przecięte żeby wejść na wałek)
łożysko zębatki 6 biegu na wałku sprzęgłowym 0405202413 K20X24X13 (NTN)
łożysko zębatki kickstarter-a  0405182210 K 18X22X10 (NTN)
łożysko zębatki kickstarter-a  0405172110 K 17X21X10 (NTN)
łożyska wałka rozrządu 0625062014 6201-C (FAG) 2X
łożyska dźwigienki zaworowej (tylko oem)
łożysko zębatki rozrusznika 0405101310 K 10X13X10 (NTN)
łożyska pod kosz sprzęgłowy 0405252910 K 25X29X10 (NTN) 2X
łożysko popychacza sprzęgła 54637097200 AXK 1226 (NTN)
łożyska wału korbowego 80030019000 NJ206E.TVP2.C3 (FAG) 2X
łożysko bębna wybieraka biegów 0625068060 6806 C3 (tylko oem gdzie nigdzie takiego znaleźć nie mogłem)
łożysko wałka zdawczego  49030023000 NJ205E.TVP2 (FAG)
łożysko wałka zdawczego 0625062034 6203-C C3 (FAG)
łożysko zębatki 2 biegu 0405222613 K 22X26X13 TN (łożysko przecięte tylko oem)
łożysko zębatki 1 biegu 50033098000 K20X24X10 (NTN)
za łożyska zapłaciłem troszkę ponad 550 zł (w porównaniu do łożysk oem to tak naprawdę niewiele same łożyska na wał to koszt prawie 300 zł za jedno). w poniedziałek jadę po resztę części i w miarę postępów przy pracy będę nowe fotki dodawać
http://p1.bikepics.com/2013/08/10/bikepics-2585824-full.jpg

3

Odp: kapitalka husaberg fe 650

Bóg zapłać ze tę wiedzę!

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

4

Odp: kapitalka husaberg fe 650

lubię to!

Husaberg FS 650

5 Ostatnio edytowany przez szakul123 (2013-08-14 17:25:43)

Odp: kapitalka husaberg fe 650

prace idą powoli do przodu  poniedziałek odebrałem części z aunera tłok będę dawał wossnera korba zostanie stara (z mojego pomiaru wynikło 0,02- 0,03 luzu dopuszczalny 0,05mm) w piątek powinien być u mnie kieł stały do tokarki więc zabiorę się do centrowania wału. Co zostało zrobione:
wszystkie części dokładnie wyczyszczone i odtłuszczone(łożyska posmarowane), używałem do tego celu preparatu do mycia silników kager super sprawa nawet nagar schodził bez większych problemów i ani razu szczotki drucianej użyć nie musiałem.
w głowicy dotarłem zawory i wszystko poskładałem razem do kupy. Zawory jak i sprężyny zaworowe (podwójne) zastosowane są z ktm-a i naprawdę nie opłaca sie ściągać tego od brytoli gdyż u nas koszt jednej kompletnej sprężyny to 80 zł.
http://p1.bikepics.com/2013/08/14/bikepics-2587285-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/08/14/bikepics-2587286-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/08/14/bikepics-2587287-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/08/14/bikepics-2587289-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/08/14/bikepics-2587290-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/08/14/bikepics-2587291-full.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/08/14/bikepics-2587292-full.jpg

6

Odp: kapitalka husaberg fe 650

Porządna robota! :) Miałeś stożkowe sprężyny?

Będzie 690 niebawem

7 Ostatnio edytowany przez szakul123 (2013-08-15 14:08:54)

Odp: kapitalka husaberg fe 650

tak sprężyny stożkowe. Jutro jak ogarnę aparat dodam jeszcze fotki z centrowania wału korbowego
PS. dla ciekawych podaję nr. sprężyn do husaberga podwujnych: 83036028144

8

Odp: kapitalka husaberg fe 650

A jeszcze przez ciekawosc, docierales sam zawory w domu, czy dawales komus?

Będzie 690 niebawem

9

Odp: kapitalka husaberg fe 650

zawory sam docierałem. teraz pytanie do speców troszkę poniosła mnie fantazja i zbyt mocno podgrzałem łożysko tzn bieżnia łożyska na wał zmieniła kolor na brązowy(tak jak by troszku opkopcony) da radę coś jeszcze z tego wyczarować czy tylko nowe łożysko

10

Odp: kapitalka husaberg fe 650

ostatnio wycentrowałem sobie wał przed centrowaniem bicie osiowe(radialne) 0,14 po centrowaniu 0,01 dopuszczalne 0,05. 
http://p1.bikepics.com/2013/08/24/bikepics-2590751-full.jpg

11

Odp: kapitalka husaberg fe 650

Wyważony do setki to bardzo ładny wynik ;)

http://bikepics.com/members/koczis87/

12

Odp: kapitalka husaberg fe 650

Musi mi ktoś kiedyś wytłumaczyć jak to się robi w domowych warunkach.
Wiem jak mierzyć te bicie ale jak wy je niwelujecie?
Kiedyś widziałem filmik jak koleś walił wałem o kowadło ale to chyba nie tak się robi?:)

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

13

Odp: kapitalka husaberg fe 650

hacker33 napisał/a:

Musi mi ktoś kiedyś wytłumaczyć jak to się robi w domowych warunkach.
Wiem jak mierzyć te bicie ale jak wy je niwelujecie?
Kiedyś widziałem filmik jak koleś walił wałem o kowadło ale to chyba nie tak się robi?:)

Jak byłem na przebijaniu korby u pana Mietka to Miecio niwelował bicie napierdalając młotkiem po wale jak dziki. Więcej szczegółów nie znam i tylko tyle podejrzałem.

KXF 250 '14

14

Odp: kapitalka husaberg fe 650

cała procedura centrowania wału nie jest jakoś specjalnie skomplikowana z całą procedurą zapoznałem się na tym forum fajnie wytłumaczone.  [url]http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?f=27&t=12384[/url]
Do samego centrowania wału potrzeba jest przyrządu kłowego lub tokarki; jak widać ja użyłem tego drugiego żeby móc centrować wał na tokarce potrzeba 2 kłów stałych gdyż obrotowe mogą generować luzy i fałszować wynik, do centrowania również potrzeba miedzianego młotka. W linku powyżej pisze że jeśli  czujniki wychylają się na "-" należy uderzyć i w jedną i w drugą przeciw wagę ja zrobiłem to troszkę inaczej gdyż wał z husaberga jest wyjątkowo sztywny i  mój 500g młotek miedziany nie dał rady, więc ścisłem przeciwwagi w imadle (z wyczuciem nie za mocno) i kilka razy uderzyłem młotkiem miedzianym w obie przeciwwagi.

15

Odp: kapitalka husaberg fe 650

Super link - dzięki!

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD