1

Temat: Brak iskry XR 400

Cześć, mam problem z elektryką w XR 400 po remoncie silnika.
Nie ma iskry, to co wchodzi do modułu wygląda ok, moduł jest ok,
co do cewki to jeszcze nie znalazłem dokładnych wartości rezystancji
ale mniej więcej są w normie. Podejrzewam stator, ale nie wiem o co tu chodzi,
dla pewności zdjąłem pokrywę i na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok,
ciężko zresztą byłoby go źle złożyć. Rezystancje na cewkach statora są w normie.
Macie jakiś pomysł co i jak sprawdzić?

Wejście do modułu:

impulsator:
żółto-niebieski
zielono-biały (masa)
impuls 0.1V (zmierzone zwykłym multimetrem) raz na obrót

ładowanie cewki:
czarno-czerwony
brązowy
40-60V AC przy mocnym kopnięciu gdy są odłączone od modułu,
do 7V gdy są podłączone (to mnie zastanawia)

gaszenie:
czarno-biały (odpięte wszystkie wyłączniki)
40-60V AC do masy

Wyjście na cewkę:
czarno-żółty
ani do masy ani do cewki nie płynie prąd, 0V do masy

2

Odp: Brak iskry XR 400

z tym alternatorem to jest dziwna sprawa, u mnie coraz gorzej odpalało moto niby iskra była, opory mierzone na cewkach w normie, aż w końcu zdjąłem pokrywe i ujrzałem popalone cewki :/ , po przewinięciu iskra dużo lepsza. Więc ja bym radził dokładniej się przyjrzeć alternatorowi.