Temat: Suzuki dr 650sm zebatki
Witam. Mam takie pytanie jakie założyć zębatki aby podnieść prędkość maksymalna do 180 km/h ? czy wgl jest to możliwe :) Z góry dziękuje :)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Suzuki » Suzuki dr 650sm zebatki
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam. Mam takie pytanie jakie założyć zębatki aby podnieść prędkość maksymalna do 180 km/h ? czy wgl jest to możliwe :) Z góry dziękuje :)
Siemasz, napisz jaki masz model DR 650 - R, RSE, czy SE, postaram sie podpowiedzieć.
Ja w swojej SE 650 mam 15:43 i vmax mam 170 z kawałkiem, ale czy jest sens w takiej prędkości... nie wiem rzadko kiedy przekraczam 140.
ale czy jest sens w takiej prędkości...
może warto zmienić na inny rodzaj moto
a tak to +- możesz sobie tu obliczyć [url]http://www.gearingcommander.com/[/url]
Nie wiem o co Ci Figiel chodzi... piszę, że 170km/h w supermoto czy enduro jest nie potrzebne, a ty wyskakujesz ze zmianą moto... masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem, czy ta siatka cie jeszcze męczy.
może warto zmienić na inny rodzaj moto
chyba, że to do gościa na górze, to czaje o co chodzi :)
Nie mam jeszcze moto ale mam prawko a2 i mam do wyboru dwa motocykle Suzuki gs 500 albo Suzuki dr 650. Bardziej odpowiada mi dr ponieważ ma ładniejszy głos i w dodatku jest to enduro wiec drugi plus. I teraz pytanie czy jest możliwość aby taka dr miala prędkość maksymalna taka jak gs 500 i aby tez miala dosc dobre przyspieszenie, oczywiście z kołami supermoto. Ja sie na tym nie znam wiec proszę Was o pomoc :)
wypowie sie ktos jeszcze w tym temacie ? bardzo mi zalezy :)
Powiem Ci gościu tak nie wiem po co Ci taki vmax w motocyklu który z założenia był zaprojektowany do innego przeznaczenia niż łykania kolejnych prostych. Jeżeli myślisz, że będziesz jeździł z takimi prędkościami GS500 czy DR 650 to cię muszę sprowadzić na ziemie, to nie są motocykle do bicia rekordów prędkości, owszem przy założeniu odpowiednich zębatek dobijesz do tych swoich upragnionych 180, tylko jaki jest w tym sens. Po pierwsze opór powietrza zmęczy ciebie, a po drugie wysokie obroty zamęczą silnik kilka razy szybciej niż to producent przewidział. Przykro mi, że sprawiam Ci zawód, ale takie są fakty. GS to naked do bujania się po mieście i za miastem z prędkościami nieznacznie przekraczającymi 100km/h i od czasu do czasu nagięcia licznika do 150 żeby coś wyprzedzić a DR to fabryczny Dual Sport przewidziany dla gości którzy chcą pojeździć po mieście i czasami wyskoczyć pozamiatać tyłem na wiejskich szutrach, a przy tym mieć bezproblemowe moto za nieduże pieniądze. Co Ci jeszcze mogę doradzić... jeśli tak bardzo Ci zależy. Mam od kilku sezonów DR 650 se na kołach supermoto, jest praktycznie bezproblemowa i jest kompromisem pomiędzy wyczynową wścieklizną a wypasionym drogowym supermoto z salonu. Dla mnie DR650 jest żwawsze od GS500 bez dwóch zdań i jestem świecie przekonany, że GS500 musiał by się dobrze napocić, żeby przebić wszechstronne aspekty DRyy.
Tyle ode mnie. Zastanów się na czym Ci zależy, a później to kup, a za jakiś czas się okaże, co Ci tak naprawdę odpowiada. Szczególnie gdy będzie to twoje pierwsze moto.
pzdr
Własnie o taka wypowiedz mi chodzilo :) ja i tak nie mam zamiaru jezdzic wiecej niz 150 ale zapas moze sie przydać szczególnie jak moto ma byc użytkowane na drodze a od czasu do czasu na polne drogi. Ja bardziej jestem za dr tylko najgorsze ze mało jest ich przerobionych na Supermoto a jak sa to ceny tez sa dosc duże i w tym jest największy problem. Dzieki za pomoc :) pzdr
Jak szukasz DR 650 to poluj na wersję SE - zupełnie inne moto, w SM modzie ciężko będzie Tobie znaleźć, ale czasem się zdarza
coś ala :
[url]http://otomoto.pl/suzuki-dr-M3625389.html[/url]
pozdr
Seryjna DR osiąga v-max około 160 realnych przy założeniu że jest w bdb stanie technicznym, zmiana przełożeń nic nie zmieni - mam DR 650 SE/SM, bawiłem się przełożeniami żeby zmniejszyć spalanie w trasie ale v-max bez zmian na długim przełożeniu. W przypadku Bartka 170 pare na godzinę wynika z faktu seryjnego ślimaka a małego koła przez co wyniki zawyżone. Ja mam zmieniony ślimak i wskazania realne różnica wynosi przy tych 160 koło 15-17 km/h różnicy właśnie. Moja DR po konkretnych modach silnika na tym długim przełożeniu wyciąga to realne 170-175 ale się już wtedy nie da jechać w pozycji wyprostowanej dłużej niż pare km bo po prostu za dużo wysiłku się wkłada w utrzymanie wyprostowanej pozycji(pozostaje tylko położenie sie na moto - jest nieco lepiej ale powietrze z owiewki leci wtedy prosto na kask i jedyne co słyszymy to świst powietrza). Przy normalnej jeździe rzadko kiedy przekraczam 140 a przy takim przełożeniu to i piątki nie ma sensu wrzucać poniżej 110 bo kompletny brak dynamiki i tylko szarpie łańcuchem poniżej 100km/h. Na GSie będzie dokładnie to samo a za DR'ą ma naprawdę ciężko nadążyć, prędkość maksymalna ta realna a nie podana przez producenta, praktycznie taka sama.
witam posiadam dr 650 r z 92 r jakie zalozyc zebatki zeby motor byl bardziej zrywny ?
witam posiadam dr 650 r z 92 r jakie zalozyc zebatki zeby motor byl bardziej zrywny ?
Zasada jest prosta - mniejsza zębatka z przodu, większa z tyłu. Na przykładzie DR 650 SE fabrycznie jest 15/41 i teoretyczny Vmax przy odcięciu około 190, po zmianie na 14/43 Vmax maleje do 165 około - różnica olbrzymia a to tylko 3 zęby. Poszukaj jakie są dostępne zębatki do tych starszych DR, jeśli chcesz sprawdzić teoretyczny Vmax to polecam gearingcommander.com.
mam w planach 15/47 jak dobrac dlugosc lancucha? i czy to nie bedzie za duzo ????
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Suzuki » Suzuki dr 650sm zebatki
Wygenerowano w 0.063 sekund, wykonano 76 zapytań