1 Ostatnio edytowany przez rafal223 (2013-03-19 16:41:46)

Temat: Husaberg FE 501

Zbierałem się do założenia tematu sporo czasu, no i w końcu robię. Postaram się umieszczać aktualne informacje, zdjęcia modyfikacji, zmian dotyczących mojego motocykla itd itp :D

Na początku wyglądało to tak:
http://imageshack.us/a/img339/3071/wp000133g.jpg

Obecnie nie wygląda, bo motor jeszcze w częściach.

Głównie dziś chciałem wrzucić fotorelacje z wymiany łańcuszka rozrządu, może przyda się dla innych użytkowników jak to wykonać w prosty sposób samemu ;)

Łańcuszek zmieniany na Elite Iwis.

Więc wygląda to tak:

Silnik na stole
http://imageshack.us/a/img832/8968/wp000352r.jpg
http://imageshack.us/a/img849/2576/wp000353d.jpg

Ściągamy pokrywe zaworów
http://imageshack.us/a/img824/4825/wp000354.jpg

No i boczną oczywiście. Ustawiamy tłok w GMP najlepiej, oznaczamy miejsca na kołach zębatych, w razie gdyby się obróciły.
Jeśli są wybite, zaznaczone znaki propos ustawiania kół - nie jest to konieczne.
http://imageshack.us/a/img10/8505/wp000355w.jpg

Oznaczyłem także koło łańcuchowe, bo nie ma na nim żadnych znaków. Żeby była równa linia, dosyć wąska zarysowałem najzwyczajniej w świecie płaskim śrubokrętem, na równo z pokrywą.

http://imageshack.us/a/img22/5110/wp000356o.jpg

Teraz rozkuwamy łańcuszek, z jednej strony złapałem go kablem.

http://imageshack.us/a/img825/8586/wp000359.jpg

Do drugiego końca kabla przywiązany został początek nowego łańcuszka

http://imageshack.us/a/img600/7207/wp000360w.jpg

Stary łańcuszek wyciągamy ciągnąc za nim nowy. To akurat wymaga troche cierpliwości, ale da się to zrobić :)

http://imageshack.us/a/img833/4042/wp000361.jpg

http://imageshack.us/a/img189/6479/wp000362.jpg


Zakładamy na koło rozrządu nowy łańcuszek (u mnie wymagało to skrócenia jeszcze o jedno ogniwo łańcuszka, bo był za długi), wkładamy ogniwo łączące, spinke i w sumie gotowe. Jeszcze pokrywa rozrządu - dokręcamy odpowiednim momentem oczywiście.
Wkładamy na miejsce napinacz, w niego sprężynke, śrube :)
U mnie kliknelo 2 razy, więc raczej jest w porządku.

Będzie 690 niebawem

2

Odp: Husaberg FE 501

Dzisiaj dotarły koła.
Przód Behr 3,5x17 KTM, tył 4,25x17 Behr KTM, Osie to 17 i 20 (musze dorobić niestety nową na przód, ale to żaden problem).
Tył wsadzony, pasuje idealnie, przód wiąże sie z dorobieniem osi i tulejek dystansowych.
Ale myśle, ze bedzie spoko:
http://imageshack.us/a/img825/1043/20130321235.jpg
http://imageshack.us/a/img202/4047/20130321244.jpg

Siedzenie trafia do tapicera jutro, bedzie czarny skaj + podwyższenie delikatne z tyłu :)

Będzie 690 niebawem

3

Odp: Husaberg FE 501

Mmmmmalinka :)

READY TO >> TERROR

4

Odp: Husaberg FE 501

a co robisz z zawieszeniem ? tylko olej na najtwardszy ?

5

Odp: Husaberg FE 501

Olej o wyższej lepkości do przodu + uszczelniacze, z tyłem nie za bardzo wiem co zrobić póki co.
Chyba zestroje pod siebie tak jak jest teraz i zobacze jak będzie się to zachowywało na drodze.

Będzie 690 niebawem

6

Odp: Husaberg FE 501

Noo Rafał, dobrze idzie, zostawiasz go w żółto niebieskich kolorach?

https://www.bikepics.com/members/81

7

Odp: Husaberg FE 501

Mi się zawsze te Bergi podobały, ale brakowało odwagi żeby kupić Berga. Może gdybym więcej umiał zrobić sam... ;d

8

Odp: Husaberg FE 501

Dobry berg :) Co jeszcze w planach do zrobienia?
Mam nadzieje skoczysz z nami na czeskie winkle w sezonie? :D

-----------------------------
XT500 -> 625SMC -> WR426 -> EXC200 -> Hornet 600 -> CBR 954RR -> Speed Triple 1200 RS

9

Odp: Husaberg FE 501

Czeskie winkle ... :DDD

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

10

Odp: Husaberg FE 501

jasne, że skocze :) w ogóle, to mam nadzieję, że przyjedziecie tutaj do nas. Kolega już wkłada prawie do swojego Vor'a koła supermoto na dniach :) a planuje jeszcze zmienić kolor - myślałem o czarnym plasti dipie, ale w sumie teraz będzie dobrze się komponował, bo inne boczki baku dokupiłem, do przodu soczewke z przesłoną z xenonem, lusterka pod kierownica gdzieś upchnać i pewnie jeszcze jakieś parę pierdołek. Np zmieniony gaznik na TM42, przelotowy wydech, skrócony już widać trochę nawet:)

Będzie 690 niebawem

11 Ostatnio edytowany przez rafal223 (2013-04-16 22:49:30)

Odp: Husaberg FE 501

Moto odpalone, udało się. Jednak Mikuni nie okazał się gównem.
Wrzuce filmik z odpalania jak znajde kabel do telefonu..

Generalnie, to duże zdziwienie - przelot jest strasznie głośny...

Będzie 690 niebawem

12

Odp: Husaberg FE 501

[url]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/944366_586597438030891_703072395_n.jpg[/url]

Zdjęcie pi razy drzwi jak to teraz wygląda, bo brakuje czasu na zrobienie czegoś normalnego.

Wysypało się pare rzeczy po drodze, w Mikunim zestaw dysz był zły, już trzeci tydzień czekam na dobrany do modelu motocykla, wydechu, filtra i rozmiaru gaźnika przez dystrybutora u Niemców.

Jeździ teraz na dellorto vhsb 38 i pali dużo za dużo :D

Liste modyfikacji też wrzuce.

Będzie 690 niebawem

13

Odp: Husaberg FE 501

Przyszedł zestaw dysz i wyszedł mały problem.

Otóż strzela z wydechu przy odpuszczeniu gazu i generalnie strzela mocno przy obrotach od połowy w dół, przy wyższych nie.
Strzały pojedyńcze, głośne.

Gaźnik Mikuni TM 42, dysza główna 150, wolne obroty 25, śruba wykręcona 2 obroty, iglica w pozycji numer 2 od dołu z 5 możliwych.

Próbowałem na środkowym ustawieniu oraz na 4 od dołu, ciagle tak samo.

Mam jeszcze do dyspozycji dysze wolnych 30.

Jakieś sugestie?

Jak najkorzystniej ustawić moment wtryśnięcia paliwa? W jakim zakresie obrotów?
Wtryskiwacz zmieniony z 70 na 50, bo 70 leje strasznie dużo paliwa.

Będzie 690 niebawem

14

Odp: Husaberg FE 501

Ja u siebie, co prawda w Keihinie, dałem w takiej sytuacji większą dyszę wolnych obrotów. Śrubą nie szło wyregulować, więc poszła większa dysza. Świeca nabrała odpowiedniego koloru. Strzela nadal, ale już nie tak okrutnie jak wcześniej, tylko tak jakoś normalniej i nie za każdym razem.

15

Odp: Husaberg FE 501

świeca w sumie po mocnym przycisnieciu gazu nabierała koloru takiej kawy z mlekiem, ale nie przeczyścilem jej po gazniku dellorto na którym miała za bogato (była czarna wręcz) i zrobię to teraz. Opóźniony zapłon mógłby robić taki psikus? A świeca była nowa, na tamtym gazniku przejeździła z 12 litrów może. Wrzuce ta druga dysze, może coś da:)

Będzie 690 niebawem