1

Temat: Hard Enduro jako baza do SM - 450 czy większy?

Siema


Coś mnie naszło po przeszło 2 latach przerwy(z różnych względów), że chyba się przeproszę z motocyklami i wrócę do gry... ;)

Potrzebuję jednak waszej rady...
Kawał czasu spędziłem na "plastikach", mocno bawiłem się w stunt a przez jakiś czas miałem też crosówkę z 2 kpl. kół (terenowymi i do SM).
Teraz przymierzam się do zakupu jakiejś zabawki - celował będe w jakieś hard enduro typu EXC, WR itp. (motocykl musi mieć możliwość rejestracji).
Mam jednak poważny problem z wyborem pojemności? 450tka czy może coś większego?

Mój epizod z SM dotyczył SXFa 250 i o ile ten sprzęt na torze MX wystarczał mi w zupełności to już bawiąc się w wycieczki enduro czułem, że 450 pasowało by mi bardziej... a kiedy założyłem kółka SM deficyt mocy stawał się dla mnie poważnym problemem i bardzo ograniczał zabawę!
Nie należę przy tym raczej do krajczaków (mam 188cm wzrostu i ważę prawie 100wkę).
Nie mam niestety wielkiego doświadczenia z mocniejszymi enduro i crossami dlatego ciężko mi się zdecydować w jaką pojemność celować.
Przeznaczenie moto to w znacznej części (pomijając zimę) SM, powiedzmy 75% całego czasu - czyli zabawa w mieście, jakieś gumowanie i stopale, leśne ścierzki, może 1-2 wypady w roku na jakiś tor(ale tylko dla funu). Pozostałe 25% czasu to zabawa w terenie - enduro, na tor MX mnie nie ciągnie.
Budżet to +/- 14-16k PLN(za samo moto, koła i inne bajery fajnie jak będą ale jeśli nie to na spokojnie dokupię z czasem).

Bardzo odczuwalna jest różnica w mocy między 450tką a większymi(np. 525/530 w górę...)?
Ciężko to ogarnąć(głównie obawiam się o jazdę w terenie)? Jak jest z wagą i gabarytami - duże różnice?

pzdr

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

2

Odp: Hard Enduro jako baza do SM - 450 czy większy?

Mogę Ci napisać o EXC mam 525, wcześniej śmigałem tez na 450, nie ma wielkiej różnicy mocy 525 jest troche mocniejsza na ''dole'', wagowo coś ok 117 kg na suchara. Jak na szosę 525 jest dla mnie ok tak w teren jak dla mnie za mocna, zależy od rodzaju jazdy, Ja wole wolniejsze techniczne przeszkody, bo do zapierdalania po polniakach i na podjazdy bedzie ok.Między 450 i 525 jest jeszcze mała różnica w żywotności na plus dla 525.

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

3

Odp: Hard Enduro jako baza do SM - 450 czy większy?

Spidi PW poszło

4

Odp: Hard Enduro jako baza do SM - 450 czy większy?

Dzięki Raku.
Właśnie problemów z ogarnięciem w terenie najbardziej się obawiam - na ulicy raczej powinienem dać sobie radę... ;)
Z tego co piszesz wychodzi, że lepiej skoncentrować się nie tyle na szukaniu konkretnej pojemności co na wyszukaniu możliwie najzdrowszej sztuki a czy to będzie 450 czy 525 to już nieco mniej istotne?

Wspomniałeś, że 525 jest trochę żywotniejsze - chodzi o interwały serwisowe czy zwyczajną odporność na zużycie?
Jak wogóle żywotność takich 450/525 exc ma się do typowych crossówek(jak choćby sxf)?
Oliwę też trzeba zmieniać co 5mh? Jak z zaworami, remontami? Czaso-okresy między serwisami są trochę dłuższe czy nie ma tu większych różnic?

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

5

Odp: Hard Enduro jako baza do SM - 450 czy większy?

Żywotniejsze, bo większa pojemność i więcej oleju wchodzi, od np. takiej WR (525 coś koło 1,6l a WR 1,1 - w zależności od wersji). Wersje cywilne (EXC, WR) są trochę inaczej ustawione (inne wałki, skrzynie, itp), dzięki czemu czasy międzyserwisowe są inne, niż dla typowo wyczynowych SX czy YZF, choć dalej trzeba ich przestrzegać - olej co około 10 - 15mth, co druga wymiana oleju regulacja zaworów itp.

http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8

Yamaha WR450F - Brudas
KTM 690 SMC-R - SM

6

Odp: Hard Enduro jako baza do SM - 450 czy większy?

A co ci nie pasowalo w sxf?

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

7

Odp: Hard Enduro jako baza do SM - 450 czy większy?

Nie wiem jak Ty robiłeś ale w 250 sxf co 50 mth trzeba zajrzeć do silnika, w 525 np jak masz po remoncie spokojnie 150 mth nie zaglądasz.Pisze ze 150 z zapasem, niektóre sztuki od nowości latają po 300 mth i jeżdżą, nie mówie ze to jest dobre podejście.
Dla przykładu ci podam 10 mth to średnio 500-600 km na asfalcie, liczone licznikiem podłączanym do fajki na ten ori ktmowski nie patrze.

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

8 Ostatnio edytowany przez Spidi (2013-02-18 20:12:04)

Odp: Hard Enduro jako baza do SM - 450 czy większy?

Kapuje. Zdaję sobie sprawę, że LC4 to to nie będzie! ;) Widzę jednak, że tragedii też nie ma w porównaniu do tego jak często(fakt, że dmuchając na zimne a nie z musu...) grzebałem w SXFie. Dzięki.

Figiel: SXF był OK ale miał w moim przypadku dwie zasadnicze wady - zdecydowanie za słaby silnik na SM i brak możliwości zarejestrowania.

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

9 Ostatnio edytowany przez Magic (2013-02-18 20:11:17)

Odp: Hard Enduro jako baza do SM - 450 czy większy?

A czym się różni od oryginalnego KTMowskiego? Podłączony jest inaczej? Inne mth liczy?

bez ciśnienia...
www.bezciśnienia.pl

10

Odp: Hard Enduro jako baza do SM - 450 czy większy?

Brak blachy to rozumiem, a silnikowo dziwne bo podobny do drz tylko wyzej sie kreci

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

11

Odp: Hard Enduro jako baza do SM - 450 czy większy?

Magic napisał/a:

A czym się różni od oryginalnego KTMowskiego? Podłączony jest inaczej? Inne mth liczy?

KTMowski liczy mth na podstawie obrotów kołem, w tarczy jest magnes a w adapterze czujnik, gdy moto jest odpalone i stoi niestety mth nie są naliczane.Zaś ten montowany na przewód idący od cewki do fajki, zlicza na podstawie impulsów elektrycznych czyli na postoju również, ja go uważam za dokładniejszy.Proszę filozofów bez wywodów na temat ile ma jedna mth i co oznacza ten termin.
pzdr

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

12 Ostatnio edytowany przez Spidi (2013-02-18 21:20:48)

Odp: Hard Enduro jako baza do SM - 450 czy większy?

figiel napisał/a:

Brak blachy to rozumiem, a silnikowo dziwne bo podobny do drz tylko wyzej sie kreci

Wiadomo - wszystko rzecz gustu... Dla mnie DRZ też jest za słaby a do tego jeszcze za ciężki(masywny). ;)
Weź poprawkę, że to ma być sprzęt czysto freeride'owy, do zabaw i wygłupów(miasto-terrorek/teren-enduro)a nie stricte na tor - stąd i wymagania specyficzne. ;)

SXF był genialny - czułem się na nim jak na BMXie ale nie zbyt duża moc powodowała, że ciągle miałem niedosyt. Ciągle miałem wrażenie, że zabawa kończyła się dokładnie w momencie kiedy zaczynało robić się zajebiście! ;)
Nie chodziło wyłącznie o napędzanie się - najzwyklejsza szybka guma na wyższych biegach wymagała szarpania za kierę i innych dziwnych manewrów. Ja lubię być panem sytuacji i zwyczajnie "pacnąć po klamie" kiedy uznam za stosowne i jechać swoje - bez zbędnego kombinowania, dokładnie tak jak ja chcę a nie jak muszę ze względu na niedostatki mocy i momentu... żeby wogóle jechać!;)
To, że ważę bliżej 100kg niż 90 też na pewno nie pomagało a wrażenie, że czegoś mi brakuje potęgowało przyzwyczajnie do sportowych szpejów gdzie moce i prędkości też są nieco inne.
Się rozgadałem się... :D

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

13

Odp: Hard Enduro jako baza do SM - 450 czy większy?

No ta po plastikach to dziwne pewnie uczucie, ale czy ja wiem czy jest az taka roznica miedzy np. Wr a 525, mysle ze to podobne, no i jeszcze ci zostaja huski czy bergi

WARSZAWSKI TERROR KAPUTT !  / Yamaha WyjątkowaRzeźba

14

Odp: Hard Enduro jako baza do SM - 450 czy większy?

Bier WR lub EXC 450-530.
Jezdzi sie bajka.

15 Ostatnio edytowany przez Tomuś (2013-02-18 21:59:59)

Odp: Hard Enduro jako baza do SM - 450 czy większy?

Czyli wiesz że +/- 450 jako sm ci wystarczy ? Tylko nikt nie porusza kwestii terenu czy to jednak nie będzie za dużo.

Przy okazji pozdrawiam kolego z okolic nie myślałem wogóle że ktoś w rejonie może interesować się sm.