16

Odp: Problem z gażnikiem

Matysek napisał/a:

Mi wczoraj pluł biało-niebieskim ogniem. Wcale mnie to nie zaniepokoiło, bo to przez Mivva ;D [url]http://www.youtube.com/watch?v=zYruNhhb7Yo[/url]

Rozwaliło mnie podniecenie tego typa jak zobaczył ten płomyk XD. Dzisiaj miałem okazje pojeździć trochę, jak go odpaliłem i puściłem ssanie to po dodaniu i puszczeniu gazu puścił ze 2 razy bąka, później złapał temperaturę i było git. U Ciebie też domyślam się że był zimny skoro nie masz kół ^^ I też mi się wydaje że zależy to od tłumika, ja mam MTSa i z tego co szukałem to w środku jest tylko blacha perforowana bez żadnych wkładów. I przyłączam się do posta wyżej, do wymiany AIRboxa trzeba zwalać stelaż? Bo mam FCRa i Airbox od SXC, będzie pasować ten AIRbox + gaźnik bez rzeźby?

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

17

Odp: Problem z gażnikiem

w 625 sxc fcr był w  standardzie, więc bez problemu;] jedyne co trzeba zmieniać (przy przesiadce mikuni -> keihin) to gumowe przejściówki silnik-gaźnik i gaźnik-airbox.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

18

Odp: Problem z gażnikiem

RR napisał/a:

w 625 sxc fcr był w  standardzie, więc bez problemu;] jedyne co trzeba zmieniać (przy przesiadce mikuni -> keihin) to gumowe przejściówki silnik-gaźnik i gaźnik-airbox.

TO mam zostawić ori Airbox + inne gumy, czy wrzucić ten który mam z sxc?

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

19

Odp: Problem z gażnikiem

U siebie mam ori airbox z lc4 640. Wymieniłem obie gumy (i dolot gaźnika na ten z sxc, bo mój nie pochodził z 625). Gumę airbox-gaźnik musisz wymienić koniecznie, ta z mikuniego jest za szeroka od strony gaźnika. Od strony silnika właściwiej powinno być ok na gumie z BST, wymiary są praktycznie te same różnią się trochę kształtem od strony gaźnika i o ile dobrze pamiętam długością. Wymieniłem bo chciałem mieć wszystko na cacy. Aha, obie gumy pochodzą z 625.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

20

Odp: Problem z gażnikiem

Taką sytuację zasłyszaną opiszę kiedyś znajomy opowiadał że jakiś jego kumpel wyprał filtr powietrza w benzynie i też mu się zajarał, wiadomo po praniu w benzynie wypadało by jeszcze wyprać w gorącej wodzie z proszkiem do prania i ludwikiem.

21 Ostatnio edytowany przez AntonioPL (2013-02-07 04:01:34)

Odp: Problem z gażnikiem

[url]http://www.youtube.com/watch?v=Rkp2-tub0Zk[/url]

Co bylo cos w tym stylu?

Jezeli tak, to czesta przyczyna jest uszkodzony zawor dolotowy, lub poprostu zly luz zaworowy przez zaniedbanie. W przypadku, gdy motor sie lekko zaleje, zawor nie domknie jest mozliwy zaplon mieszanki wewnatrz komory spalania, ktory przez nieszczelnosci na zaworach wydostanie sie do gaznika, a gdy motocykl ma niska predkosc obrotowa (rozruch, bieg jalowy) jest duze prawdopodobienstwo, ze zaplon w gazniku nie zostanie zduszony przez ssanie.

Przyczyna tez moze byc walniety uklad zaplonowy, ktory wyzwala iskre zbyt wczesnie.

Wystrzaly w dolot w silniku 4T raczej nie maja bezposredniego zwiazku ze zmiana wydechu na przelotowy, czy dlawiony. Posrednio jednak tak, gdy po zmianie wydechu nie wyregulujemy skladu mieszanki, moze nam wypalic gniazda zaworowe, jednak to jest dlugotrwaly proces.

Jezeli z kolei bylo to pierdniecie w gaznik w momencie "gaszenia" motocykla, moze byc to spowodowane zmiana kierunku obrotu walu. Gdy gasisz motocykl, odcinasz zaplon, wal zazwyczaj zatrzymuje (odbija) sie od GMP w cyklu sprezania, uchylajac delikatnie zawory ssace. Generalnie w tym miejscu iskry byc nie powinno, ale np przez odpuszczony killswitch oraz czuly uklad CDI iskra moze zostac wyzwolona.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

22

Odp: Problem z gażnikiem

U mnie zajarał się jak tylko moto zgasł,może być że na ciepłym ssaniu jezdziłem?ale wątpie

KTM 400 sx "Mechaniczna Pomarańcza"

23

Odp: Problem z gażnikiem

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc piszę tutaj. Dzisiaj wrzuciłem do swojego LC4 640 gaźnik FCRa 41mm MX. Pasuje, pali chodzi ładnie. Przesiadka z mikuni więc różnica jest zajebista, póki co jeździłem tylko po kurniku ale czuję różnicę. I teraz moje pytanie. Jak kupiłem kata to kolanko z cylka na wysokości nogi było normalnego koloru. Przejechałem się i zrobiło się praktycznie od razu niebieskie. Jak przejadę się tak z 1km żeby sprawdzić czy wszystko gra po jakimś modzie to strasznie grzeje się wydech, po paru minutach jazdy aż słychać odpuszczanie metalu po mocnym nagrzaniu, takie charakterystyczne, cykliczne "cykanie" (nie wiem czy to dobre słowo). Pytanie kieruje do właścicieli 640tek, czy ten typ tak ma, czy mam szukać przyczyny. Druga sprawa to jak sprawdzić (możliwie łopatoligicznie) czy skład mieszanki jest właściwy? Gaźnik który obecnie wrzuciłem pochodzi z SXC, motor zagadał po paru kopach, wolne obroty git, wysokich nie miałem jeszcze jak za bardzo sprawdzić, przyśpiesza płynnie, schodzi z obrotów równo. Tą śrubkę od regulacji wykręciłem dokładnie o 2 obroty. Czytam tam kiedyś żeby sprawdzić kolor świecy, ale nawet nie mam odniesienia jaki kolor jest właściwy.

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

24

Odp: Problem z gażnikiem

tu masz jak czytać świece:  [url]http://www.dansmc.com/spark_plugs/Spark_Plugs_catalog.html#1[/url]

25

Odp: Problem z gażnikiem

Jeszcze zarzucę jedną sprawę, tak dla pewności. Mikuni i Keinh mają różne wtyczki, te od badziewia które podaje ułożenie przepustnicy. Głównie chodzi mi o to czy jak podłączę zgodnie z kolorami kabli to będzie git XD? Czy jakoś sprawdzić to połączenie?

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

26

Odp: Problem z gażnikiem

Tylko świecę sprawdzaj jak trochę pogonisz moto. Jak będzie pyrkał na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu to świeca będzie zawsze okopcona. Potrzebna dobra przejażdżka w zakresach wyższych obrotów.

I jeszcze jedno ta śrubka jest do regulacji mieszanki na wolnych obrotach.

27

Odp: Problem z gażnikiem

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/708/fcrzs.png/]http://img708.imageshack.us/img708/9240/fcrzs.png[/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Miałem na myśli tą regulację. Też miałeś to na myśli?

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

28

Odp: Problem z gażnikiem

Tak o tej myślałem. Generalnie ona odpowiada za regulację mieszanki wolnych obrotów. Jeśli jest tak jak pisałeś, że ładnie wchodzi na obroty i dobrze schodzi to wydaje się być ok.

Za skład mieszanki, gdy manetka jest "mocniej" odkręcona decydują dysza główna i iglica. I kolor świecy po przejażdżce może nam powiedzieć czy mamy dobrze ustawioną mieszankę w zakresach wyższych obrotów.