16

Odp: Honda XR650R kilka pytań

"Ma przebieg ok. 15tyś. km. , żaden dekiel nigdy nie odkręcany -fabryka , cylinder, głowica, tłok- wszystko fabryka " - jeśli to prawda to darowałbym sobie sprzęta chyba, że liczysz się na start z wymianami w silniku, 13 letni cylek w sprzęcie wyczynowym i przebieg 15 000 km takie rzeczy to chyba tylko w Erze...

17

Odp: Honda XR650R kilka pytań

xr nie jest sprzetem wyczynowym. ludzie zagladaja do cylka przy okolo 40k wiec nie jest to nic dziwnego. przebieg tez nie ejst jakis zbytnio zanizony bo to nie turystyk ktorym robisz 20k rocznie.

Honda XR650R w jedynej słusznej wersji SM - SXV Forks, Magura caliper
Honda CRF150F
Honda CRF70F na małych brudasach
Honda CRF50F na maleńkich brudasach

18

Odp: Honda XR650R kilka pytań

a tak przy okazji jaki koszt jest generalnego remontu silnika w takiej hondzie ?
W cuda wiem że nie ma co wierzyć bo sprzęt ma swoje lata i trochę na pewno opis jest zmyślony .

19 Ostatnio edytowany przez Kula (2013-01-10 14:37:51)

Odp: Honda XR650R kilka pytań

a co masz na myśli mówiąc generalny remont?

bo wymiana tłoka to nie żaden remont tylko czynność serwisowa, taka, którą wykonuje się co jakiś czas.

wymiana tłoka z towarzyszącymi czynnościami to ok 700-1000zł w zależności w jakiej kondycji jest głowica oraz cylinder.

konradoz ludzie na LC4 robią nawet po 100tyś. na jednym tłoku i co na to powiesz?

wiadomo, są to wyjątki, ale 40tyś na tłoku, przy odpowiednim serwisie na hard enduro jakim jest Xr można zrobić. bo to żaden wyczyn.

także jeżeli się czegoś nie wie, to lepiej się nie odzywać, bo później właśnie takie opinie specjalistów można w necie przeczytać...

Kula daje fula :D 
     
http://www.youtube.com/watch?v=FdCnQNuojUw

20

Odp: Honda XR650R kilka pytań

konradoz napisał/a:

"Ma przebieg ok. 15tyś. km. , żaden dekiel nigdy nie odkręcany -fabryka , cylinder, głowica, tłok- wszystko fabryka " - jeśli to prawda to darowałbym sobie sprzęta chyba, że liczysz się na start z wymianami w silniku, 13 letni cylek w sprzęcie wyczynowym i przebieg 15 000 km takie rzeczy to chyba tylko w Erze...

ja z podobnym opisem kupiłem XR, przebieg 30, nic nie było grzebane wszystkie śruby oryginał pozatym była zdławiona o połowę, wymieniłem dyszę, iglicę, cośtam w dolocie i zap.....la aż miło, dałem 13 za 2003 więc nie ma reguły

21

Odp: Honda XR650R kilka pytań

Na Amerykistańskich forach piszą że po 70 tysi robią, dlatego te moto jest tak przez nich lubiane.

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

22

Odp: Honda XR650R kilka pytań

Faktyczne, twarde są! ale Xr to troche taki traktor, wiec zalezy co kto lubi, albo wyczyn albo bardziej turystyk... Ogólnie smiało mozna polecic XR 650 r gdyby nie zawieszenie :( , takie jest moje zdanie bo jezdziłem XR650 i EXC 525 i mam porównanie...

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

23

Odp: Honda XR650R kilka pytań

a jak się ma awaryjność w KTM  LC4 która pojemność jest najmocniejsza że tak powiem ? z jakich lat najlepiej kupić taki sprzęt ?

24 Ostatnio edytowany przez raku (2013-01-10 17:32:48)

Odp: Honda XR650R kilka pytań

Powiem Ci tak też ostatnio stałem przed wyborem LC4 czy xr 650. I wybrałem LC4.Dorwać zadbaną xr650 w naszym pięknym kraju to duży wyczyn, z KTMem nie jest łatwiej ale jest z czego wybrać, a jeśli dostaniesz zadbany i bedziesz sam o niego dbał to na prawde też bdb sprzęt.jeżeli chodzi i czynności serwisowe to jest podobnie, jedynie wymiany oleju w LC4 około 3000 tys km a w XR 1000 km.
Faktycznie dużym minusem Xry jest zawias, dlatego jak łatwo zauważyć wiele egzemplarzy zza granicy jest z zaadoptowanym zawiasem z jakiegoś full crossa.
Jeżeli chodzi o moc LC4
660 i 625 SMC ta sama moc, z czego 660 jest lżejsza bo nie ma elektrycznej rozruchajki, później 640 jest słabsza z racji innego gaźnika.
Obecnie na forum jest do sprzedania 625 SMC z 2006r. wart uwagi, użytkownika PEKA

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

25

Odp: Honda XR650R kilka pytań

raku napisał/a:

Powiem Ci tak też ostatnio stałem przed wyborem LC4 czy xr 650. I wybrałem LC4.Dorwać zadbaną xr650 w naszym pięknym kraju to duży wyczyn, z KTMem nie jest łatwiej ale jest wybór, a jeśli dostaniesz zadbany i bedziesz sam o niego dbał to a prawde też bdb sprzęt.jeżeli chodzi i czynności serwisowe to jest podobnie, jedynie wymiany oleju w LC4 około 3000 tys km a w XR 1000 km.
Faktycznie dużym minusem Xry jest zawias, dlatego jak łatwo zauważyć wiele egzemplarzy zza granicy jest z zaadoptowanym zawiasem z jakiegoś full crossa.
Jeżeli chodzi o moc LC4
660 i 625 SMC ta sama moc, z czego 660 jest lżejsza bo nie ma elektrycznej rozruchajki, później 640 jest słabsza z racji innego gaźnika.

Zawsze możesz kupić LC4 640 z mikuni / dellroto i po sezonie zmienić na FCRa. Wtedy moc będzie zbliżona do 660/625, zbliżona bo jeszcze paroma detalami 625/660 wyprzedzają 640 :).
Dodam że tak jak Raku i ty miałem podobny dylemat, aktualnie LC4 640 stoi w garażu. Naczytałem się w necie różnych opinii, typu klamot, za ciężki, awaryjny wibrator i takie tam, pewnie znasz też temat. Co mogę powiedzieć, faktycznie wibracje są wyczuwalne ale nie jest to jakieś strasznie denerwujące/męczące (nie mówię tu o przelotach 100km+), przy takim zawiasie ta masa aż tak nie przeszkadza i teraz o awaryjności. Pytaj konkretnie właścicieli 625 / 640 / 660 o awaryjność! Większość opinii o KTMach, a głównie o LC4 to opinie obserwatorów a nie właścicieli. Wcale lc4ki nie wypadają tak źle z awaryjnością na tle swoich konkurentów, głównie to jakieś pierdoły spowodowane wibracjami lub wywołane przez eksploatację właściciela. Reasumując:
+1 dla LC4 ale jak by mi się trafiła XR650R w SM w normalnych pieniądzach i dobrym stanie to nie zastanawiał bym się tylko brał :)

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

26 Ostatnio edytowany przez RR (2013-01-10 17:46:38)

Odp: Honda XR650R kilka pytań

660 jest najmocniejsza, ma większą pojemność niż 625 i 640. Jest też najlżejsza, ale odpalana tylko z buta i z tego co słyszałem największy wibrator z tej trójki (nie jestem pewien czy w ogóle ma balanser). 625 i 640 mają tą samą pojemność, różnicą jest gaźnik (z tym że wymiana gaziora jest prosta, a moim skromnym zdaniem w 640 od początku powinien siedzieć FCR - różnica jest duża) i mniejszy bak w 625. W niektórych rocznikach 660 i (chyba) 625 montowali aluminiowy subframe. Co do wibry to jak się ruszasz nie przeszkadza zbytnio - dużo winkli i po problemie:P Da się przyzwyczaić. Tylko podróże rzędu 500km/dzień raczej sobie wybij z głowy. Awaryjna jakoś specjalnie nie jest, trzeba tylko pamiętać że niektóre elementy z racji wibry dostają bardziej w dupę - trzeba np. sprawdzić co jakiś czas czy się nie rozkręca:P

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

27

Odp: Honda XR650R kilka pytań

RR napisał/a:

nie jestem pewien czy w ogóle ma balanser

Nie ma :D

RR napisał/a:

W niektórych rocznikach 660 i (chyba) 625 montowali aluminiowy subframe

Do 2005 był alu moto 1 osobowe od 2005 stal i moto już 2 osobowe oraz 2 kominy wzrost masy o ok 7 kg ...

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

28

Odp: Honda XR650R kilka pytań

Tak na marginesie 625 i 660 mają takie same wałki rozrządu?

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.

29

Odp: Honda XR650R kilka pytań

Kurde, coś z głową wszyscy tu piszą, i na temat i sensownie...
A wracając do tematu. Przedni zawias można bez problemu zmienić na usd od crf 450/250, mogę nawet go dopasować do XR jak się nie chcesz w to bawić a jak chcesz to na forum opisywałem gdzieś sposób na zrobienie tego. Tylko trzeba liczyć, że taka zabawa koło 1000zł ( ale warto).
A co do wibracji to w nowszych ktm jest już lepiej, stara 620 to dopiero wibrator. Podczas jazdy nie mogłem utrzymać nóg na podnóżkach bo aż łaskotało w stopy...

30

Odp: Honda XR650R kilka pytań

śledziu napisał/a:

A co do wibracji to w nowszych ktm jest już lepiej, stara 620 to dopiero wibrator. Podczas jazdy nie mogłem utrzymać nóg na podnóżkach bo aż łaskotało w stopy...

Dlatego taka opinia krąży w necie uogólniona do nowszych modeli :) 620 zapracowała na renomę firmy haha

Yamaha WR 250F - chyba się starzeje.
Husaberg TE 250
Husaberg FS 570 sztos
EXC 525 mianowicie, dość dobry. LC4 640 badziewie, do badziewia.