16

Odp: Aprilia SXV Czynności Serwisowe Poradnik.

Tylko jednak wymiar który zmierzyłem wału, i tak będzie poddany szlifowaniu, w motocyklu obróciły się panewki, ale tragedii nie ma, delikatne szlifnięcie powinno uratować wał.

Sam trochę kombinując z tymi danymi z serwisówki widzę to tak:

Układ łożyskowania wał korbowód:
wariant opisany w serwisówce jako A.A:
średnica wału: 34.984-34.991  (tolerancja 0.07)
średnica korbowodu: 38.000-38.012 (tolerancja 0.12)

wariant opisany jako użycie panewki blue, wychodzi że ta panewka ma grubość 3.016-3.021
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wariant opisany w serwisówce jako A.B:
średnica wału: 34.984-34.991 (tolerancja 0.07 , wymiar wału taki sam jak w wariancie poprzednim A.A)
średnica korbowodu 38.013-38.025 (tolerancja 0.12 czyli taka sama jak w wariancie poprzednim jednak mamy większą średnicę    korbowodu)

wariant opisany jako użycie panewki yellow, wychodzi że ta panewka ma grubość 3.029-3.034
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wariant opisany w serwisówce jako B.A
średnica wału 34.992-35.000 (tolerancja 0.08, zupełnie inny wymiar wału niż w poprzednich wariantach)
średnica korbowodu 38.000-38.012 ( tolerancja 0.12, rozmiar korbowodu jak w wariancie A.A)

wariant opisany jako użycie panewki green, wychodzi że ta panewka ma grubość 3.008-3.012
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
wariant opisany w serwisówce jako B.B
średnica wału 34.992-35.000 (tolerancja 0.08)
średnica korbowodu 38.013-38.025 (tolerancja 0.12, rozmiar korbowodu jak w wariancie A.B)

wariant opisany jako użycie panewki blue, wychodzi że ta panewka ma grubość 3.021-3.025
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Więc w serwisówce sprzedają 3 panewki, zieloną, żółtą i niebieska, jednak niebieska jest o 2 rozmiarach.

17

Odp: Aprilia SXV Czynności Serwisowe Poradnik.

tutaj opisz swoje wątpliwości [url]http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?50-2006-2011-Aprilia-RXV-SXV-MXV-4-5-5-5-V-Twins[/url]

goście są kumaci, to Ci na pewno dobrze wytłumaczą.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

18

Odp: Aprilia SXV Czynności Serwisowe Poradnik.

Ja to widzę tak:

We fabryce jak składają silnik to biorą wał i korbę i jeśli im wpadnie w rękę wał 34.99 a korba 38.010 to biorą panewkę blue a jak korba 38.015 to biorą yellow. Jest też tak że do danego wału nie powinno się zakładać korby z innej części tabelki choć widzę że w apce są tylko dwie tolerancje na wał i dwie tolerancje na korbę i fabryka dopuszcza parowanie każdy z każdym.

Czasami jest więcej wałów i korb i np dopuszczone są : AA AB BA BB BC CB CC a nie dopuszczone są AC i CA więc jak się trafi wał A a korba C to odkłada się do pudełka np korbę i szuka w magazynie innej

Wydaje mi się że na podstawie tych danych nie ma szans wywnioskować grubości panewek nie znając luzu założonego przez fabrykę.

Pokaż te dane szlifierzowi zmierz korby  i spróbujcie wycelować ze szlifowaniem w środek którejś przedziałki i dopiero jak będziesz znał wymiar po szlifie to zamów panewkę.

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

19

Odp: Aprilia SXV Czynności Serwisowe Poradnik.

Tak właśnie mam zamiar zrobić, wziać te wszystkie wymiary, podjechać z wałem i korbowodami do szlifierza, wszystko dokladnie pomierzyć, zeszlifować wał i zamawiać wtedy pod wymiar panewki, jednak jest małe ale, ciekawi mnie sytuacja gdy będę potrzebował panewkę niebieską, jak ją zamówić, są przecież o dwóch różnych rozmiarach z wariantu A.A i B.B ;) Mogli przecież oznaczyć w sprzedaży panewki 4 kolorami i po kłopocie nie było by żadnych wątpliwości a nie wykorzystywać 2 razy niebieską :)

Dodam tylko że z opisaniem w serwisówce układu łożyskowania wał - karter gdzie także są panewki, także w sprzedaży są 3 kolory panewek, także zielona,niebieska i żółta i także niebieska jest wykorzystana 2 razy w zupełnie różnych rozmiarach.
Dlatego właśnie mam odczucia, że jest w tym jakiś haczyk ;p

Przecież SXV to tak awaryjny motocykl, wszyscy piszą, że jeden błąd przy zakładaniu pokrywy od strony alternatora gdzie aż się roi od oringów i uszczelniaczy i rzeczywiście moto traci ciśnienie oleju na wał, przez co nie ma wystarczającego smarowania na korby i dzieją się takie cuda, gdyby nie to moto podejrzewam bardzo dużo zniesie, więc nikt nie naprawiał wału w tym motocyklu i nie przerabiał tego tematu z panewkami ??? Cóż widocznie będę pierwszy ;)

20

Odp: Aprilia SXV Czynności Serwisowe Poradnik.

green - 3.008-3.012     skrajnie mała
blue - 3.016-3.021       
blue - 3.021-3.025
yellow - 3.029-3.034      skrajnie duża

według mnie jest ok jednak nie wiem dlaczego tak zrobili
uparłeś się, że niebieskie są dwie ale jak dla mnie jest tylko jedna o czym świadczy kolejność ich zastosowania według grubości (patrz mój spis)
między niebieskimi nie ma żadnej przerwy, wręcz grubości się pokrywają
natomiast między niebieską a żółtą i zieloną masz przeskok 0,004
druga sprawa że niebieskie stosujesz tylko przy parze A-A i B-B

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

21

Odp: Aprilia SXV Czynności Serwisowe Poradnik.

Nie ma żadnego haczyka.
Niebieska tak jak Hacker napisał jest stosowana w AA i BB i jak by tak policzyć ( nie liczyłem ) luz pomiędzy wałem a korbą w przypadku AA i BB to pewnie jest podobny i  stąd ta sama grubość panewki. Z drugiej strony w obu pasowaniach są różne średnice wewnątrz i na zewnątrz panewki więc pomimo tej samej grubości to powinny się różnić chyba że takie różnice w promieniu łuku panewki są do pominięcia

Rany jak dobrze że ja nie mam ani jednej panewki w motorze.

PZDR

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

22

Odp: Aprilia SXV Czynności Serwisowe Poradnik.

Hacker, też przez chwilę doszedłem do tego wniosku co Ty, jednak:

751 napisał/a:

Niebieska tak jak Hacker napisał jest stosowana w AA i BB i jak by tak policzyć ( nie liczyłem ) luz pomiędzy wałem a korbą w przypadku AA i BB to pewnie jest podobny i  stąd ta sama grubość panewki.

biorę rzeczywisty wymiar z korbowodów i wału, wychodzi mi wariant A.A bo potrzebuje panewkę niebieską 3.016-3.021 przykładowo,
to panewka niebieska o wymiarze 3.021-3.025 mi nie wejdzie niestety, a też jest niebieska.
Zawsze byłem kiepski z kombinatoryki ;)

23

Odp: Aprilia SXV Czynności Serwisowe Poradnik.

te nasze obliczenie grubości to tylko domysły, zresztą grubość może być jedna a nie w przedziale.
jakie są naprawdę grube tego nie wiemy, bo przecież musi być jakiś luz itd.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

24

Odp: Aprilia SXV Czynności Serwisowe Poradnik.

Z tabelki co umieściłeś wczoraj wynika tylko tyle że są trzy grubości panewek gruba średnia i cienka (y b g ) nie możemy wyliczyć grubości bo nie znamy luzu. Na prasie wciskane nie są a i wtedy są odpowiednie tabele do pasowania na wcisk. Logiczne jest że w przypadku duży wał i duży korbowód oraz mały wał i mały korbowód będzie ta sama panewka ( średnia ) jedyne co się nie zgadza to promień zakrzywienia ale może są inne tolerancje co do promienia.

Huśka 510 sm + yzf 250 + busik na 3 moto + spore chęci do spalania etyliny

25 Ostatnio edytowany przez dibo (2015-06-17 11:09:23)

Odp: Aprilia SXV Czynności Serwisowe Poradnik.

1. Selekcje nie SA po to żeby szlifowac wal.można mieć od nowości zielone bądź żółte panewki.
Panewki dobiera się z tabeli i po oznaczeniach wału korbowodow i kraterów.
Oznaczenia to litery A,i B na poszczególnych częściach. Można mieć korby a wal b wal a korby b korby a i wal a i wal b i korby b ;) tak samo kartery a albo b do doboru panewek głównych.tabela jakie maja być przy danej kombinacji oznaczeń wal-korbowod znajdziesz w necie.z pamięci nie potrafię powiedzieć.
2.jeżeli wyjdzie ci fuksemze masz największe panewki czyli żółte.można spróbować szlifnac wal na zielone.faktem jest ze jeżeli SA takie selekcje wal jest utwardzony głęboko i powinno to chodzić.

To jedyna możliwość.jeżeli będziesz miał niebieskie i wyda szlif tez można spróbować.
Włosi maja te selekcje.po co? Nie wiem w autach tez maja.

To tyle na temat uratowania wału.

Poza tym znaleźć trzeba przyczynę zatarcia.podejrxzewam któryś simering pewnie czopy wału w deklu.

Mówisz nie chciał byś mieć panewek?
Cóż w takim razie niechcialbys takiej mocy.przypominam ze to silnik v i jest wielkości 250tki tradycyjnej.a wal korbowy to odkowka który bez żadnej przesady jest wielkości tego w 125tce a obsługuje 2 tłoki po 68 mm i bierze na klate 70 koni i 12 tys obrotów dlatego Japończycy się usraja a niezrobia takiego silnika bo nie maja jaj wypuścić taka bombke na rynek z która wiadomo dzieje się  roznie ,ale to jak chodzi i oddaje moc to jakieś szaleństwo ;) tak jak cały sxv zresztą :)

Mam nadzieje ze trafisz żółte  ale jeżeli nie znajdź wal ok i niekombinuj.nowy kosztuje 2800 ale można dziś juz znaleźć używki w idealnym stanie.nie dorabiaj panewek bo wybuchnie...

Drz650->klx650->SXV 550->DRZ400sm->husq wr250 zadymiacz

26

Odp: Aprilia SXV Czynności Serwisowe Poradnik.

Dzięki póki co Dibo za konkretną odpowiedź, dalsze pytania zostawie po tym jak ściągnę (pewnie jeszcze dziś magneto) ponieważ nie miałem ściągacza, zobaczymy co za selekcje tam siedzą i będziemy myśleć dalej :)

27

Odp: Aprilia SXV Czynności Serwisowe Poradnik.

A więc w przypadku mojego silnika z SXV-a, oznaczenia mają się następująco:
Korbowody obydwa oznaczone jako A
Wał od strony alternatora oznaczony jako A, od strony sprzęgła B
Kartery: od strony alternatora B, od strony sprzęgła B.

Nie wiem tylko jaki mam wał, ponieważ jest oznaczony 2 literami jak pisałem wyżej.

28

Odp: Aprilia SXV Czynności Serwisowe Poradnik.

No to pewnie musisz rozważyć dwa przypadki dla wału i traktować je oddzielnie.

29

Odp: Aprilia SXV Czynności Serwisowe Poradnik.

httsp://slorider.com/Aprilia/
Dokłasdnie  z tym ze SA 2 litery bo osobna jest dla panewek korbowych a osobna dla głównych jedna nabita masz przy wykorbieniu.;) teraz poszukaj tabeli jest w którymś manualu na tej srone w końcowych częściach.

Drz650->klx650->SXV 550->DRZ400sm->husq wr250 zadymiacz

30

Odp: Aprilia SXV Czynności Serwisowe Poradnik.

Znalazłem literę przy wykorbieniu wału, jest A, poza tym tak jak pisałem, na lewej stronie wału A, na prawej B (lewa - od strony koła magnesowego, prawa- od sprzęgła).
Kartery: połówka od strony koła magnesowego - B
                        od strony sprzęgła              - B
Korbowody A

Więc mam układ:
wał-korbowody: A-A
wał-karter (od strony koła magnesowego): A-B
wał-karter (od strony sprzęgła): B-B
--------------------------------------------------
Według tabeli wygląda to następująco:
wał-korbowody: panewka niebieska
wał-karter (od strony koła magnesowego): panewka żółta
wał-karter (od strony sprzęgła): panewka niebieska

To są jednak tylko (albo i aż) dane z serwisówki jak powinno być, wyciągłem z karteru od strony koła magnesowego panewki, i okazuje się że jak wynikałoby z tabelki powinna być wsadzona panewka żółta (układ A-B), ale sprawdzając po numerach na panewce jest to panewka zielona (nr AP9150324). I jak to rozumieć ?
Wał i korbowody postaram sie jak najszybciej zawieźć do szlifierza, niech mi to wszystko dokładnie pomierzy, wtedy będę miał 100% pewność z czym mam do czynienia, natomiast z panewką niebieską jest cały czas ten sam problem, ponieważ wychodzi że jest o 2 różnych rozmiarach ...
Zadzwonie może jutro do serwisu czy się orientują jak to jest.