1

Temat: Tylna obręcz - 5" czy 4.25"

Krótko o na temat. Brać obręcz na tył 4.25" czy 5"?
Czy na 4,25" bez problemu założę oponę 160?
Jest w ogóle jakaś różnica między tymi rozmiarami jeśli chodzi o prowadzenie moto?

EXC-F 250
Tymczasowo bez supermoto

2

Odp: Tylna obręcz - 5" czy 4.25"

Jakie moto? 160 lepiej ''leży'' na 5.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

3

Odp: Tylna obręcz - 5" czy 4.25"

gierwi napisał/a:

Jakie moto? 160 lepiej ''leży'' na 5.

EXC 450
Będzie jakaś odczuwalna różnica między 4,25" z oponą 150 a 5" z oponą 160?

EXC-F 250
Tymczasowo bez supermoto

4 Ostatnio edytowany przez raku (2013-01-01 13:33:24)

Odp: Tylna obręcz - 5" czy 4.25"

Dokładnie ''jakie moto?'' ja miałem i 5 a teraz mam 4,25 i na obu miałem 160 z tym że na 5 łańcuch lubiał się poocierać o opone a na 4,25 już nie, z tego co wiem to zawodnicy latają na 5 przeważnie.

Edit
Mi osobiście lepiej się lata na 4,25 i 150, moto wydaje się zwrotniejsze.Z tym że w rozmiarze 150 nie masz tyle opon do wyboru co 160.
Jak chcesz 5 i opone 160 to będziesz musiał do exc raczej wcisnąć małe dystanse między piastę a zębatkę, ja tam miałem, ale docelowo kupiłem 4,25.

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

5

Odp: Tylna obręcz - 5" czy 4.25"

Duzo lepsze jest 5 cali. Wiecej opon do wyboru i lepiej leza. Jak lancuch troche obciera opone to nic strasznego.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

6

Odp: Tylna obręcz - 5" czy 4.25"

Tak jak piszą.
4,25" jest mało rozwojowa. Wchodzi opona głównie 140 i 150. Tych jest mało na rynku i nie ma takiej różnorodności. Będziesz chciał jakąś oponę deszczową lub bardziej terenową i masz problem.
Wiadomo, że im węższa opona tym łatwiej się manewruje.
Najgorsze połączenie to 4,25" i opona 160. Robi się balon z opony i składanie w zakrętach przeradza się w porażkę.
Jak masz możliwość to weź 5,00"
Opon po czoło a z dobrą oponą będzie się tak samo sprzęt składał jak na 150.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: Tylna obręcz - 5" czy 4.25"

hacker33 napisał/a:

składanie w zakrętach przeradza się w porażkę.

chyba troszeczkę przesadzasz, może zawodowiec będzie czuł diametralną różnicę i nie da rady urywać cennych sekund, ale na ulicy ...nie będzie aż takie porażki :-)

motoslide.com

8

Odp: Tylna obręcz - 5" czy 4.25"

Mi udało się dorwać pirelli diablo supercorse w rozmiarze 150 i na 4,25 leży idealnie a poza tym to typowo sportowa opona i profil idealnie pasował do tej felgi, dlatego mi sie dobrze na tym lata, ale tak jak chłopaki piszą nie ma wyboru w 150, więc wybór jest prosty.

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

9

Odp: Tylna obręcz - 5" czy 4.25"

maniek-rr312 napisał/a:

Duzo lepsze jest 5 cali. Wiecej opon do wyboru i lepiej leza. Jak lancuch troche obciera opone to nic strasznego.

A pomijając kwestię dostępności opon 5" i 160 czy 4,25" i 150?
W czym guma 160 jest lepsza od 150?
Wydawało mi się, że w supermoto bardziej liczy się poręczność niż stabilność przy dużych prędkościach.

EXC-F 250
Tymczasowo bez supermoto

10

Odp: Tylna obręcz - 5" czy 4.25"

Trochę obok tematu. Miał ktoś doczynienia z obręczami Behr - te które KTM sprzedaje w PP? Warto to brać czy zainwestować w D.I.D. lub Excel? A może jeszcze coś innego

EXC-F 250
Tymczasowo bez supermoto

11

Odp: Tylna obręcz - 5" czy 4.25"

To czy opona jest lepsza zależy jaką kupisz oponę.
Jak kupisz oponę dobre firmy i jeszcze z przeznaczeniem do supermoto to będzie to lepsza opona niż jakaś chińska przeznaczona do turystyki.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

12

Odp: Tylna obręcz - 5" czy 4.25"

hacker33 napisał/a:

To czy opona jest lepsza zależy jaką kupisz oponę.
Jak kupisz oponę dobre firmy i jeszcze z przeznaczeniem do supermoto to będzie to lepsza opona niż jakaś chińska przeznaczona do turystyki.

Może wyraziłem się niezbyt precyzyjnie. Chodzi o tą samą oponę w rozmiarze 150 i 160, np Dunlop Mutant

EXC-F 250
Tymczasowo bez supermoto

13

Odp: Tylna obręcz - 5" czy 4.25"

sarar napisał/a:

Trochę obok tematu. Miał ktoś doczynienia z obręczami Behr - te które KTM sprzedaje w PP? Warto to brać czy zainwestować w D.I.D. lub Excel? A może jeszcze coś innego

Miałem w husce takie obręcze ciężkie masywne ale pancerne, jeżeli husqa i ktm je montują więc tragedii nie ma.

SM570R była a teraz???

14

Odp: Tylna obręcz - 5" czy 4.25"

Husqvarna oryginalnie wychodzi na sanremo i sa to bardzo slabe felgi. Aprilia wychodzi na behrah slyszalem ze sa ciezkie.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

15

Odp: Tylna obręcz - 5" czy 4.25"

Jeżeli mowa o tej samej gumie to 150 będzie poręczniejsza, ale nie bedziesz zawsze latał na mutancie, pojedziesz na tor i bedziesz chciał mieć dobrą sportową oponę a będzie cięzko w tym rozmiarze.A co do felg to jak masz sprzęta do kupienia na behrach to bierz ale jeżeli masz zamiar kupować osobno to szukaj exceli, ja kupiłem najpierw behry ale zmieniłem na excele chociażby ze względów estetycznych, co do wagi. . . jest, ale nie odczuwalna

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250