1

Temat: Husaberg FS 650 2004-2008: przełożenie, zębatki, łańcuch

Siema,
będę wymianiał zestaw napędowy a niestety mój Berg już w rozsypce , więc przydałaby mi się pomoc.

Jakie macie przełożenie? Tj. jaka przednia/tylna zębatka? Jaka wychodzi długość łańcucha?

A może ktoś w wolnej chwili założyłby dla nas profil dla Berga na:

[url=http://www.gearingcommander.com]www.gearingcommander.com[/url]


Ja chcę kupić zębatkę na tył alu/stal - najlepszy stosunek wagi do wytrzymałości a do tego niebieska! SUPERSPROX RST990[BLU] 45

http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/supersprox_blue.jpg

Łańuchy rozważam dwa:
RK NB520GXW - motocykle szosowe do 1000ccm, terenowe 750ccm - całkiem mocny i niebieski!
http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/RK_NB520GXW.jpg

albo zajebiście mocny EK520ZZZ (Łańcuch EK520ZZZ/MG-118 qx-ring ultra wzmocniony)
http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/RK_EK520ZZZ.jpg

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

2

Odp: Husaberg FS 650 2004-2008: przełożenie, zębatki, łańcuch

No te zębatki są niekiepskie, mam taką u siebie teraz. Zajebiście będzie wyglądać z niebieskim łańcuchem. Jakiś showbike się szykuje:D

https://www.bikepics.com/members/81

3

Odp: Husaberg FS 650 2004-2008: przełożenie, zębatki, łańcuch

witam
ekspertem nie jestem, ale w moim bergu miałem na początku 16 zębów przód i 38 zębów tył . Na ulicy ok ale na torze ciężko szczególnie na ciasnych partiach i nawrotach. Trudno było na mniejszej predkości dobrać odpowiednie przełożenie żeby zębów nie wybić o kierownicę. generalnie moto przeznaczyłem na tor więc zmieniłem tył na 40 zębów i jak dla amatora to jest dla mnie znacząca poprawa (tam gdzietam gdzie wczesniej trzeba było zawracać na pięcie na 1 biegu moge w miarę płynnie na lekkim sprzęgle wyjść na 2 biegu). Nie wiem ile zębów masz na przodzie ale 45 na tyle to będzie trochę do wachlowania ;) Może więcej Ci podpowiedzą chłopaki z MP bo pewnie więcej się z tym bawili, ale jeśli chodzi o nasze "łagodne" bergi to układ 16/45 to chyba hard;) chociaż... może może- jak sprawdzisz to daj znać- jak da się jeździć to sam zmienię:)
pozdr

4

Odp: Husaberg FS 650 2004-2008: przełożenie, zębatki, łańcuch

Dokładnie.
Ja takiego przełożenia nie miałem w DRZ a co dopiero w FS.
Takie zębatki są chyba dobre w teren ale nie na asfalt. No chyba, że latasz tylko po Gostyniu.

Co do zębatek supersprox to nie uważam, że mają najlepszy stosunek masy do trwałości.
Ostatnio brałem do ręki całą stalową zębatkę mocno odchudzoną w środku i uważam, że była lżejsza od supersporxa a cena 2x mniejsza.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

5

Odp: Husaberg FS 650 2004-2008: przełożenie, zębatki, łańcuch

berek650 napisał/a:

..ale jeśli chodzi o nasze "łagodne" bergi to układ 16/45 to chyba hard;)

No masz Waść sporo racji. Ja do tej pory miałem 44 i jeździło mi się dobrze... A najbliższe rozmiary to w tym modelu 42 i 45 - stąd wstępny strzał. Natomiast i tak nie wiem co miałem z przodu, więc nie nic mi takie rozważania. Wiedząc na czym Wy latacie mogę sobie wszystko na spokojnie policzyć więc dzięki za odpowiedź!!

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

6

Odp: Husaberg FS 650 2004-2008: przełożenie, zębatki, łańcuch

hacker33 napisał/a:

Co do zębatek supersprox to nie uważam, że mają najlepszy stosunek masy do trwałości.
Ostatnio brałem do ręki całą stalową zębatkę mocno odchudzoną w środku i uważam, że była lżejsza od supersporxa a cena 2x mniejsza.

Ciągle się zastanawiam. Bo może faktycznie warto przestać się wydurniać w te jaskrawe kolorki tylko brać co najlżejsze i wytrzymalsze... Taka wewnętrza rozterka ciągle mną targa... To w końcu ma w głównej mierze za-pier-da-lać!

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

7

Odp: Husaberg FS 650 2004-2008: przełożenie, zębatki, łańcuch

Ja brałem do ręki taką zębatkę i byłem pełen podziwu jej wagi:
[url]http://www.mxlife.pl/product_info.php?cPath=276_286&products_id=6262&Z%CABATKA%20TYLNA%2045T%20KTM#prettyPhoto[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

8

Odp: Husaberg FS 650 2004-2008: przełożenie, zębatki, łańcuch

hacker33 napisał/a:

Takie zębatki są chyba dobre w teren ale nie na asfalt. No chyba, że latasz tylko po Gostyniu.

Ja złego słowa na nią nie mogę powiedzieć, zrobiłem już na niej 7000km na radomiu i jest ok.

https://www.bikepics.com/members/81

9

Odp: Husaberg FS 650 2004-2008: przełożenie, zębatki, łańcuch

Zebatka  i łancuch wyglada ladnie jak jest nowa :) mam takiego superproxa w kacie  i  efekt jest tylko po umyciu i to nie dlugo bo pozniej smar - wiadomo, to samo z lancuchem, mam pomaranczowy ale rzadko widac ze taki ma kolor. Wiec bierz zwykla stalowa zebatke taka jak pokazał hacker na przyklad i najmocniejszy lancuch, chyba ze  przywiazujesz duzą wage do detali i czesto czyscisz moto - wtedy kolorki

525 EXC

10

Odp: Husaberg FS 650 2004-2008: przełożenie, zębatki, łańcuch

albo looknij za zebatkami IronMan, ponoc nie do zajebania, fakt ze ceny troche chore, bo przednia kosztuje tyle co Renthal do mojego Kata na tyl, ale ponoc kilka lancuchow przezywa

11

Odp: Husaberg FS 650 2004-2008: przełożenie, zębatki, łańcuch

manual przewiduje dla FS 15/42 jezdzilem na takim ale w trasie był troche za wolny :D załozyłem 16/42 i było idealnie jezdziłem tez na 16/39 tu juz troche gorzej była duza roznica miedzy 5 a 6 biegiem, jezdziłem równiez 13/42 :D masakra
mysle ze musisz sam sprawdzic jakie bedzie najlepsze przełozenie dla Ciebie bo kazdy lubi co innego :P

Husaberg FS650 > Husaberg FS570 :D > KTM 950SM

12

Odp: Husaberg FS 650 2004-2008: przełożenie, zębatki, łańcuch

Mój budżet nie przewiduje zbyt wielu przymiarek... :) Ale mam już input, teraz sobie popatrze, pomierze, policze... zobaczymy co z tego wyjdzie. Na pewno będę szedł w przełożenia torowe.

## Zostaje jeszcze pytanie - jaką max prędkość osiągają zawodnicy średniej stawki na naszym najszybszym torze? ##

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

13

Odp: Husaberg FS 650 2004-2008: przełożenie, zębatki, łańcuch

Ciekawa sprawa - udało mi się namierzyć moją przednią zębatkę - to jest 14tka!!

Mój Berg,"wersja PP":  44/14 stusunek:3,14 V-Max 165.67
Propozycja Berek650 : 40/16 stusunek:2,5   V-Max  208.27

Bardzo duża różnica. Będę się trzymał bliżej mojej wersji.

Najpewniej jedno z tych dwóch:
42/14 s: 3,0  Vmax 173.56
42/15 s: 2,8  Vmax 185.96

Może któryś z zawodników dorzuciłby kilka groszy?

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

14

Odp: Husaberg FS 650 2004-2008: przełożenie, zębatki, łańcuch

żaden ze mnie zawodnik, ale kilka groszy dorzucę. Ja miałem u siebie 15/45, zmieniłem na 14/45 i to był dobry ruch. Różnica w przykurwieniu jest odczuwalna ale nie drastyczna, w Kisielinie i tak nie wykorzystywałem Vmaxa (~165). Narazie nie będę kombinował z napędem takie zestawienie mi odpowiada.

Co do prędkości to pewnie zależy od toru, na Kisielinie wydaje mi się 130-140km/h (jakbym miał licznik to było by mi łatwiej powiedzieć :D)

Husaberg FS 650

15 Ostatnio edytowany przez MudAndTracker (2012-12-18 23:42:24)

Odp: Husaberg FS 650 2004-2008: przełożenie, zębatki, łańcuch

Tu sprawę udało mi się nieco rozgryźć i popchnąć do przodu.

Primo - założyłem na [url]http://www.gearingcommander.com/[/url] profil dla Husaberga FS 650 2004.
Secundo - zgłosiłem również zapotrzebowanie na rocznik 2005, bo zaszła w nim istotnia zmiana.

Otóż: w 2004 mamy w silniku Primary Drive Ratio =  2.689
          w 2005 już tylko 2.375

Żeby wszystko trzymało się kupy ja muszę mieć u siebie właśnie 2.375 (tu jest niestety luka w mojej teorii, bo za ch... nie wiem jak to by mogło się stać...). Husaberg wypuszczał FSa 2004 na przełożeniu 15/40 i motocykl osiągał Vmax 170 gdzieś w okolicach obrotów maksymalnych - czyli 6900.

Przy moim obecnym 14/44 miałem Vmaxa  ok 145.
Kupuje zestaw 14/42 i będzie to teraz nieco ponad 150.

Dlaczego?
- bo takie są zębatki jakie sobie wydumałem
- bo w Kisielinie podpinałem w jednym miejscu bieg na ułamek sekundy
- bo Berg ma dużo mocy
- bo nie mam pojecia jakie prędkości osiąga się na naszych torach

Wszystko wyjdzie w praniu. Zakładam, że jak już będę miał większe rozeznanie to wezmę tę zębatkę polecaną przez Hackera. Póki co idziemy jednak nurtem lansu-bansu i testów.

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]