Odp: [Z] CRF 450 na inne sm/enduro, najchętniej DRZ.
Mam pyt :) jak mozna okreslic ze tlok jest zuzyty w 50% ?
#13 Mistrzostwa Polski
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Giełda » Zamienię/Oddam » Archwium - Zamienię/Oddam » [Z] CRF 450 na inne sm/enduro, najchętniej DRZ.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Mam pyt :) jak mozna okreslic ze tlok jest zuzyty w 50% ?
Dwa wymiary trzeba wziasc pod uwage. Wymiar samego tloka ktory jest wybity na tloku oraz maksymalny luz miedzy tlokiem a cylindrem ktory jest podany w serwisowce. Majac srednice cylindra i znajac wymiar nowego tloka mozna zmierzyc jak ciasno tlok byl spasowany gdy byl nowy. Drugi pomiar jaki musi byc w tolerancji zgodnej z serwisowka, to maksymalny luz w moim przypadku wynoszacy 0,12mm Z pomiarow wyszlo, ze tlok jako nowy byl spasowany na 0,05mm . Zostaje nam 0,07mm zapasu. Mierzac tlok ktory mam, luz zwiekszyl sie 0,03mm czyli do 0,08mm . Zostaje 0,04mm zapasu czyli mniej wiecej 50% tego, co bylo jako nowe. Owalizacja cylindra wynosila 0,01mm
JA wiem, ze tutaj wiekszosc ma swoja definicje slowa remont. Remont bez wymiany tloka to nie jest remont prawda? Dla mnie remont, to doprowadzenie silnika do takiego stanu w ktorym wszystko co jest zuzyte, zostaje zastapione nowym i wszystko doprowadza sie do stanu w ktorym tolerancja jest zgodna z wskazaniami producenta.
P.S. W motocykl wlozylem 1500zl, a tlok zostal bo jeszcze nawet nie zblizyl sie do gornej granicy tolerancji. Nie jestem wielkim panem zawodnikiem, zeby wyrzucac dobre czesci.
Dzieki za odp. :) dobrze ze wiesz o czym piszesz a nie jest to wyssane z palca. Bo duzo ludzi pisze bzdury. Pozdrawiam :)
Nie interesują mnie takie oferty typu "byłbym się w stanie zastanowić" oczekuję konkretów i poważnych ofert :)
Dwa wymiary trzeba wziasc pod uwage. Wymiar samego tloka ktory jest wybity na tloku oraz maksymalny luz miedzy tlokiem a cylindrem ktory jest podany w serwisowce. Majac srednice cylindra i znajac wymiar nowego tloka mozna zmierzyc jak ciasno tlok byl spasowany gdy byl nowy. Drugi pomiar jaki musi byc w tolerancji zgodnej z serwisowka, to maksymalny luz w moim przypadku wynoszacy 0,12mm Z pomiarow wyszlo, ze tlok jako nowy byl spasowany na 0,05mm . Zostaje nam 0,07mm zapasu. Mierzac tlok ktory mam, luz zwiekszyl sie 0,03mm czyli do 0,08mm . Zostaje 0,04mm zapasu czyli mniej wiecej 50% tego, co bylo jako nowe. Owalizacja cylindra wynosila 0,01mm
JA wiem, ze tutaj wiekszosc ma swoja definicje slowa remont. Remont bez wymiany tloka to nie jest remont prawda? Dla mnie remont, to doprowadzenie silnika do takiego stanu w ktorym wszystko co jest zuzyte, zostaje zastapione nowym i wszystko doprowadza sie do stanu w ktorym tolerancja jest zgodna z wskazaniami producenta.
P.S. W motocykl wlozylem 1500zl, a tlok zostal bo jeszcze nawet nie zblizyl sie do gornej granicy tolerancji. Nie jestem wielkim panem zawodnikiem, zeby wyrzucac dobre czesci.
jerry a jak ciebie
zużycie otworów na sworzeń?
zużycie rowków pierścieni tłokowych ?
Jery, PW
JERY napisał/a:Dwa wymiary trzeba wziasc pod uwage. Wymiar samego tloka ktory jest wybity na tloku oraz maksymalny luz miedzy tlokiem a cylindrem ktory jest podany w serwisowce. Majac srednice cylindra i znajac wymiar nowego tloka mozna zmierzyc jak ciasno tlok byl spasowany gdy byl nowy. Drugi pomiar jaki musi byc w tolerancji zgodnej z serwisowka, to maksymalny luz w moim przypadku wynoszacy 0,12mm Z pomiarow wyszlo, ze tlok jako nowy byl spasowany na 0,05mm . Zostaje nam 0,07mm zapasu. Mierzac tlok ktory mam, luz zwiekszyl sie 0,03mm czyli do 0,08mm . Zostaje 0,04mm zapasu czyli mniej wiecej 50% tego, co bylo jako nowe. Owalizacja cylindra wynosila 0,01mm
JA wiem, ze tutaj wiekszosc ma swoja definicje slowa remont. Remont bez wymiany tloka to nie jest remont prawda? Dla mnie remont, to doprowadzenie silnika do takiego stanu w ktorym wszystko co jest zuzyte, zostaje zastapione nowym i wszystko doprowadza sie do stanu w ktorym tolerancja jest zgodna z wskazaniami producenta.
P.S. W motocykl wlozylem 1500zl, a tlok zostal bo jeszcze nawet nie zblizyl sie do gornej granicy tolerancji. Nie jestem wielkim panem zawodnikiem, zeby wyrzucac dobre czesci.
jerry a jak ciebie
zużycie otworów na sworzeń?
zużycie rowków pierścieni tłokowych ?
W normie
Dwa wymiary trzeba wziasc pod uwage. Wymiar samego tloka ktory jest wybity na tloku oraz maksymalny luz miedzy tlokiem a cylindrem ktory jest podany w serwisowce. Majac srednice cylindra i znajac wymiar nowego tloka mozna zmierzyc jak ciasno tlok byl spasowany gdy byl nowy. Drugi pomiar jaki musi byc w tolerancji zgodnej z serwisowka, to maksymalny luz w moim przypadku wynoszacy 0,12mm Z pomiarow wyszlo, ze tlok jako nowy byl spasowany na 0,05mm . Zostaje nam 0,07mm zapasu. Mierzac tlok ktory mam, luz zwiekszyl sie 0,03mm czyli do 0,08mm . Zostaje 0,04mm zapasu czyli mniej wiecej 50% tego, co bylo jako nowe. Owalizacja cylindra wynosila 0,01mm
JA wiem, ze tutaj wiekszosc ma swoja definicje slowa remont. Remont bez wymiany tloka to nie jest remont prawda? Dla mnie remont, to doprowadzenie silnika do takiego stanu w ktorym wszystko co jest zuzyte, zostaje zastapione nowym i wszystko doprowadza sie do stanu w ktorym tolerancja jest zgodna z wskazaniami producenta.
P.S. W motocykl wlozylem 1500zl, a tlok zostal bo jeszcze nawet nie zblizyl sie do gornej granicy tolerancji. Nie jestem wielkim panem zawodnikiem, zeby wyrzucac dobre czesci.
niewiem czy dobrze rozumiem twoj post ale wynika z tego ze luz pomiedzy tłokiem a cylindrem moze wynosic 0,12 ?niechce mi sie jakos w to wierzyc, wossner, vertex itp zalecaja 0,05-0,07 , z tego co piszesz masz 0,08 czyli tłok juz jest do wymiany.
niewiem czy dobrze rozumiem twoj post ale wynika z tego ze luz pomiedzy tłokiem a cylindrem moze wynosic 0,12 ?niechce mi sie jakos w to wierzyc, wossner, vertex itp zalecaja 0,05-0,07 , z tego co piszesz masz 0,08 czyli tłok juz jest do wymiany.
to uwierz wossner na pudełku pisze jaki luz musi być minimalny i wynosi dokładnie 0,06, a maksymalny luz między tłokiem a cylindrem według manuala (możesz sprawdzić ) to właśnie 0,12 i to jest wymiar przy którym trzeba wymieniać tłok bez gadania u Jerego jest jeszcze ok dlatego go zostawił.
Nie interesują mnie takie oferty typu "byłbym się w stanie zastanowić" oczekuję konkretów i poważnych ofert :)
A co z reszta mojego posta ;)?
Co jest nie tak z serwisem crfy?
Zastosuj się do drugiej części zacytowanego posta i nie zadawaj zbędnych pytań... :)
JERY napisał/a:Dwa wymiary trzeba wziasc pod uwage. Wymiar samego tloka ktory jest wybity na tloku oraz maksymalny luz miedzy tlokiem a cylindrem ktory jest podany w serwisowce. Majac srednice cylindra i znajac wymiar nowego tloka mozna zmierzyc jak ciasno tlok byl spasowany gdy byl nowy. Drugi pomiar jaki musi byc w tolerancji zgodnej z serwisowka, to maksymalny luz w moim przypadku wynoszacy 0,12mm Z pomiarow wyszlo, ze tlok jako nowy byl spasowany na 0,05mm . Zostaje nam 0,07mm zapasu. Mierzac tlok ktory mam, luz zwiekszyl sie 0,03mm czyli do 0,08mm . Zostaje 0,04mm zapasu czyli mniej wiecej 50% tego, co bylo jako nowe. Owalizacja cylindra wynosila 0,01mm
JA wiem, ze tutaj wiekszosc ma swoja definicje slowa remont. Remont bez wymiany tloka to nie jest remont prawda? Dla mnie remont, to doprowadzenie silnika do takiego stanu w ktorym wszystko co jest zuzyte, zostaje zastapione nowym i wszystko doprowadza sie do stanu w ktorym tolerancja jest zgodna z wskazaniami producenta.
P.S. W motocykl wlozylem 1500zl, a tlok zostal bo jeszcze nawet nie zblizyl sie do gornej granicy tolerancji. Nie jestem wielkim panem zawodnikiem, zeby wyrzucac dobre czesci.
niewiem czy dobrze rozumiem twoj post ale wynika z tego ze luz pomiedzy tłokiem a cylindrem moze wynosic 0,12 ?niechce mi sie jakos w to wierzyc, wossner, vertex itp zalecaja 0,05-0,07 , z tego co piszesz masz 0,08 czyli tłok juz jest do wymiany.
Jesli wg Ciebie max luz to 0,07 to na ile pasujesz nowy tlok? 0,00? 0,01?
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Giełda » Zamienię/Oddam » Archwium - Zamienię/Oddam » [Z] CRF 450 na inne sm/enduro, najchętniej DRZ.
Wygenerowano w 0.055 sekund, wykonano 77 zapytań