16

Odp: [Z] CRF 450 na inne sm/enduro, najchętniej DRZ.

Mam pyt :) jak mozna okreslic ze tlok jest zuzyty w 50% ?

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

17 Ostatnio edytowany przez JERY (2012-10-27 11:23:37)

Odp: [Z] CRF 450 na inne sm/enduro, najchętniej DRZ.

Dwa wymiary trzeba wziasc pod uwage. Wymiar samego tloka ktory jest wybity na tloku oraz maksymalny luz miedzy tlokiem a cylindrem ktory jest podany w serwisowce. Majac srednice cylindra i znajac wymiar nowego tloka mozna zmierzyc jak ciasno tlok byl spasowany gdy byl nowy. Drugi pomiar jaki musi byc w tolerancji zgodnej z serwisowka, to maksymalny luz w moim przypadku wynoszacy 0,12mm Z pomiarow wyszlo, ze tlok jako nowy byl spasowany na 0,05mm . Zostaje nam 0,07mm zapasu. Mierzac tlok ktory mam, luz zwiekszyl sie 0,03mm czyli do 0,08mm . Zostaje 0,04mm zapasu czyli mniej wiecej 50% tego, co bylo jako nowe. Owalizacja cylindra wynosila 0,01mm

JA wiem, ze tutaj wiekszosc ma swoja definicje slowa remont. Remont bez wymiany tloka to nie jest remont prawda? Dla mnie remont, to doprowadzenie silnika do takiego stanu w ktorym wszystko co jest zuzyte, zostaje zastapione nowym i wszystko doprowadza sie do stanu w ktorym tolerancja jest zgodna z wskazaniami producenta.

P.S. W motocykl wlozylem 1500zl, a tlok zostal bo jeszcze nawet nie zblizyl sie do gornej granicy tolerancji. Nie jestem wielkim panem zawodnikiem, zeby wyrzucac dobre czesci.

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

18

Odp: [Z] CRF 450 na inne sm/enduro, najchętniej DRZ.

Dzieki za odp. :) dobrze ze wiesz o czym piszesz a nie jest to wyssane z palca. Bo duzo ludzi pisze bzdury. Pozdrawiam :)

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

19

Odp: [Z] CRF 450 na inne sm/enduro, najchętniej DRZ.

Nie interesują mnie takie oferty typu "byłbym się w stanie zastanowić" oczekuję konkretów i poważnych ofert :)

Husqy SMS 125
CRF R 450 SM

20

Odp: [Z] CRF 450 na inne sm/enduro, najchętniej DRZ.

JERY napisał/a:

Dwa wymiary trzeba wziasc pod uwage. Wymiar samego tloka ktory jest wybity na tloku oraz maksymalny luz miedzy tlokiem a cylindrem ktory jest podany w serwisowce. Majac srednice cylindra i znajac wymiar nowego tloka mozna zmierzyc jak ciasno tlok byl spasowany gdy byl nowy. Drugi pomiar jaki musi byc w tolerancji zgodnej z serwisowka, to maksymalny luz w moim przypadku wynoszacy 0,12mm Z pomiarow wyszlo, ze tlok jako nowy byl spasowany na 0,05mm . Zostaje nam 0,07mm zapasu. Mierzac tlok ktory mam, luz zwiekszyl sie 0,03mm czyli do 0,08mm . Zostaje 0,04mm zapasu czyli mniej wiecej 50% tego, co bylo jako nowe. Owalizacja cylindra wynosila 0,01mm

JA wiem, ze tutaj wiekszosc ma swoja definicje slowa remont. Remont bez wymiany tloka to nie jest remont prawda? Dla mnie remont, to doprowadzenie silnika do takiego stanu w ktorym wszystko co jest zuzyte, zostaje zastapione nowym i wszystko doprowadza sie do stanu w ktorym tolerancja jest zgodna z wskazaniami producenta.

P.S. W motocykl wlozylem 1500zl, a tlok zostal bo jeszcze nawet nie zblizyl sie do gornej granicy tolerancji. Nie jestem wielkim panem zawodnikiem, zeby wyrzucac dobre czesci.

jerry a jak  ciebie
    zużycie otworów na sworzeń?
    zużycie rowków pierścieni tłokowych ?

Motocyklizm- Choroba dziedziczna, niestety niewyleczalna. Objawia się już od najmłodszych lat chorego, w postaci "rogala twarzowego"

21

Odp: [Z] CRF 450 na inne sm/enduro, najchętniej DRZ.

Jery, PW

Husqy SMS 125
CRF R 450 SM

22

Odp: [Z] CRF 450 na inne sm/enduro, najchętniej DRZ.

pedrosa73 napisał/a:
JERY napisał/a:

Dwa wymiary trzeba wziasc pod uwage. Wymiar samego tloka ktory jest wybity na tloku oraz maksymalny luz miedzy tlokiem a cylindrem ktory jest podany w serwisowce. Majac srednice cylindra i znajac wymiar nowego tloka mozna zmierzyc jak ciasno tlok byl spasowany gdy byl nowy. Drugi pomiar jaki musi byc w tolerancji zgodnej z serwisowka, to maksymalny luz w moim przypadku wynoszacy 0,12mm Z pomiarow wyszlo, ze tlok jako nowy byl spasowany na 0,05mm . Zostaje nam 0,07mm zapasu. Mierzac tlok ktory mam, luz zwiekszyl sie 0,03mm czyli do 0,08mm . Zostaje 0,04mm zapasu czyli mniej wiecej 50% tego, co bylo jako nowe. Owalizacja cylindra wynosila 0,01mm

JA wiem, ze tutaj wiekszosc ma swoja definicje slowa remont. Remont bez wymiany tloka to nie jest remont prawda? Dla mnie remont, to doprowadzenie silnika do takiego stanu w ktorym wszystko co jest zuzyte, zostaje zastapione nowym i wszystko doprowadza sie do stanu w ktorym tolerancja jest zgodna z wskazaniami producenta.

P.S. W motocykl wlozylem 1500zl, a tlok zostal bo jeszcze nawet nie zblizyl sie do gornej granicy tolerancji. Nie jestem wielkim panem zawodnikiem, zeby wyrzucac dobre czesci.

jerry a jak  ciebie
    zużycie otworów na sworzeń?
    zużycie rowków pierścieni tłokowych ?

W normie

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]

23 Ostatnio edytowany przez endo007 (2012-10-27 18:52:58)

Odp: [Z] CRF 450 na inne sm/enduro, najchętniej DRZ.

JERY napisał/a:

Dwa wymiary trzeba wziasc pod uwage. Wymiar samego tloka ktory jest wybity na tloku oraz maksymalny luz miedzy tlokiem a cylindrem ktory jest podany w serwisowce. Majac srednice cylindra i znajac wymiar nowego tloka mozna zmierzyc jak ciasno tlok byl spasowany gdy byl nowy. Drugi pomiar jaki musi byc w tolerancji zgodnej z serwisowka, to maksymalny luz w moim przypadku wynoszacy 0,12mm Z pomiarow wyszlo, ze tlok jako nowy byl spasowany na 0,05mm . Zostaje nam 0,07mm zapasu. Mierzac tlok ktory mam, luz zwiekszyl sie 0,03mm czyli do 0,08mm . Zostaje 0,04mm zapasu czyli mniej wiecej 50% tego, co bylo jako nowe. Owalizacja cylindra wynosila 0,01mm

JA wiem, ze tutaj wiekszosc ma swoja definicje slowa remont. Remont bez wymiany tloka to nie jest remont prawda? Dla mnie remont, to doprowadzenie silnika do takiego stanu w ktorym wszystko co jest zuzyte, zostaje zastapione nowym i wszystko doprowadza sie do stanu w ktorym tolerancja jest zgodna z wskazaniami producenta.

P.S. W motocykl wlozylem 1500zl, a tlok zostal bo jeszcze nawet nie zblizyl sie do gornej granicy tolerancji. Nie jestem wielkim panem zawodnikiem, zeby wyrzucac dobre czesci.

niewiem czy dobrze rozumiem twoj post ale wynika z tego ze luz pomiedzy tłokiem a cylindrem moze wynosic 0,12 ?niechce mi sie jakos w to wierzyc, wossner, vertex itp zalecaja 0,05-0,07 , z tego co piszesz masz 0,08 czyli tłok juz jest do wymiany.

24

Odp: [Z] CRF 450 na inne sm/enduro, najchętniej DRZ.

endo007 napisał/a:

niewiem czy dobrze rozumiem twoj post ale wynika z tego ze luz pomiedzy tłokiem a cylindrem moze wynosic 0,12 ?niechce mi sie jakos w to wierzyc, wossner, vertex itp zalecaja 0,05-0,07 , z tego co piszesz masz 0,08 czyli tłok juz jest do wymiany.

to uwierz wossner na pudełku pisze jaki luz musi być minimalny i wynosi dokładnie 0,06, a maksymalny luz między tłokiem a cylindrem według manuala (możesz sprawdzić ) to właśnie 0,12 i to jest wymiar przy którym trzeba wymieniać tłok bez gadania u Jerego jest jeszcze ok dlatego go zostawił.

Była: Honda CBR F4 Sport- dobre moto,jest KTM 520EXC supermoto,Gas Gas 280 TXT PRO

25

Odp: [Z] CRF 450 na inne sm/enduro, najchętniej DRZ.

Młody napisał/a:

Nie interesują mnie takie oferty typu "byłbym się w stanie zastanowić" oczekuję konkretów i poważnych ofert :)

A co z reszta mojego posta ;)?
Co jest nie tak z serwisem crfy?

WR 450 F
GSXR 1100

26

Odp: [Z] CRF 450 na inne sm/enduro, najchętniej DRZ.

Zastosuj się do drugiej części zacytowanego posta i nie zadawaj zbędnych pytań... :)

Husqy SMS 125
CRF R 450 SM

27

Odp: [Z] CRF 450 na inne sm/enduro, najchętniej DRZ.

endo007 napisał/a:
JERY napisał/a:

Dwa wymiary trzeba wziasc pod uwage. Wymiar samego tloka ktory jest wybity na tloku oraz maksymalny luz miedzy tlokiem a cylindrem ktory jest podany w serwisowce. Majac srednice cylindra i znajac wymiar nowego tloka mozna zmierzyc jak ciasno tlok byl spasowany gdy byl nowy. Drugi pomiar jaki musi byc w tolerancji zgodnej z serwisowka, to maksymalny luz w moim przypadku wynoszacy 0,12mm Z pomiarow wyszlo, ze tlok jako nowy byl spasowany na 0,05mm . Zostaje nam 0,07mm zapasu. Mierzac tlok ktory mam, luz zwiekszyl sie 0,03mm czyli do 0,08mm . Zostaje 0,04mm zapasu czyli mniej wiecej 50% tego, co bylo jako nowe. Owalizacja cylindra wynosila 0,01mm

JA wiem, ze tutaj wiekszosc ma swoja definicje slowa remont. Remont bez wymiany tloka to nie jest remont prawda? Dla mnie remont, to doprowadzenie silnika do takiego stanu w ktorym wszystko co jest zuzyte, zostaje zastapione nowym i wszystko doprowadza sie do stanu w ktorym tolerancja jest zgodna z wskazaniami producenta.

P.S. W motocykl wlozylem 1500zl, a tlok zostal bo jeszcze nawet nie zblizyl sie do gornej granicy tolerancji. Nie jestem wielkim panem zawodnikiem, zeby wyrzucac dobre czesci.

niewiem czy dobrze rozumiem twoj post ale wynika z tego ze luz pomiedzy tłokiem a cylindrem moze wynosic 0,12 ?niechce mi sie jakos w to wierzyc, wossner, vertex itp zalecaja 0,05-0,07 , z tego co piszesz masz 0,08 czyli tłok juz jest do wymiany.

Jesli wg Ciebie max luz to 0,07 to na ile pasujesz nowy tlok? 0,00? 0,01?

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/9062/katradom2.jpg[/IMG]