Odp: Nowy tłumik do drz.
Miałem spark arrestor, wygląda podobnie jak db killer.
Chodził na tym świetnie, tylko nie przeszedł pomiaru :-)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Suzuki » Nowy tłumik do drz.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Miałem spark arrestor, wygląda podobnie jak db killer.
Chodził na tym świetnie, tylko nie przeszedł pomiaru :-)
dla tych co chcę uzyskać parę kucy w DRZ-ecie SM
mam na wymianę z dopłatą wałki od E i Keihin FCR 39 MX
aha, chyba że tak :D
Widzę,że muszę wam przedstawić różnice
YOSHI RS3 jest niehomo i nie ma db killera i wygląda tak
Natomiast
YOSHI RS2 ma fabrycznie db killer z możliwością demontażu i wygląda tak
do niego w zestawie jest wspomniany db killer
a nawet zatyczka przydatna przy myciu motocykla :)
Co do emitowanego hałasu to w PL motocykle o pojemności do 125 cm3 może wytwarzać hałas do 94 dB, natomiast motocykle o pojemności większej niż 125 cm3 nie mogą przekroczyć progu 96 dB
wg specyfikacji: YOSHIMURA RS2 przy 4500 RPM:
z wkładką: 95,3 dBA
bez wkładki: 95,7 dBA
Tu właśnie pojawia się problem, bo to jedyne info jakie znalazłem na temat poziomu głośności tego wydechu RS-2. Sam go posiadam i wg mnie różnica hałasu z wkładką i bez, wydaję się być większa, niż to wynika ze specyfikacji.
Mi się wydaje że bez to na bank przekracza a z nie wiem ??? trzeba by to fachowo sprawdzić
chyba że z tymi jednostkami jest coś nie tak bo jedyna informacja jaką znalazłem na temat dBA to:
"dB – Decybel
Jednostka miary dźwięku/hałasu.
dB(A) – Zakres decybeli odzwierciedlający wytrzymałość ludzkiego słuchu. "
Jak by ktoś mógł to wyjaśnić to byłbym wdzięczny.
Jeszcze jedno na RS-2 nie widnieje żadne oznaczenie homologacji
*
"...SKALA DECYBELOWA
Głośne dźwięki to dźwięki mające dużą energię, wzbudzające duże fale; ciche dźwięki mają dużo mniej energii i wzbudzają mniejsze fale. Ilość energii w dźwięku można zmierzyć, ale głośność mierzy się zwykle w belach lub raczej w dziesiątych częściach bela zwanych decybelami (dB). Skala decybelowa jest logarytmiczna, to znaczy dźwięk 2 dB jest dziesięć razy głośniejszy niż dźwięk 1dB, a dźwięk 20dB jest sto razy głośniejszy. ..."
Wydawałoby się, że między 80dB, a 100dB jest niewielka różnica.
[url]http://www.orbid-sound.de/index.php?id=praxis&hifiid=seite06[/url]
przez jakiś czas bawiłem się komorze bezszumowej, gdzie badaliśmy energię pochodzącą od akurat naprężeń, ale to nie istotne.... Ważne, że kilka dB jesteś w stanie rozróżnić bardzo łatwo. Teoretycznie, o ile pamiętam 1 decybel to najmniejsza zmiana, jaką potrafi wychwycić przeciętne, ludzkie ucho. Najłatwiej zrozumieć to tak, że zgodnie ze skalą logarytmiczną, średnio co 3dB odbieramy dany dźwięk jako dwukrotnie głośniejszy. To chyba najlepiej przemawia do świadomości.
Jak chcecie mieć pewnośc to możecie podjechać na stacje diagnostyczną, ja byłem na dwóch i za free i wam zmierzą ile tam macie w rzeczywistości, a nie jak pisze producent.Bo u mnie z i bez to różnica 2 db co jest sporą różnicą w głośności.
Znalazłem dzisiaj na allegro kilka wydechów do drz firmy DOMINATOR, może ktoś ma u siebie taki wydech i pochwali się opinią :)? [url]http://moto.allegro.pl/listing/user.php?string=drz&us_id=17644045[/url]
Patrzyłem na komentarze od kupujących u tego sprzedającego to czasami spotkałem się z takimi że wydech trochę słabo pasował.
Ja w poprzednim moto miałem ten wydech. Ogólnie ok jak za tamtą kasę (było taniej niż teraz). Bas konkretny, za 50ziko dokupiłem DBkillera i wydech stawał się duuużo cichszy. Jednak po ok 2000km pojawiło się prawie niezauważalne pęknięcie na spawie. Myślę że w dobrej cenie skusiłbym się na taką puszkę do DRZety wierząc w zastosowanie lepszych spawów.
Jeszcze pytanko czy przy wymianie na taki wydech dominatora trzeba zmieniać dysze w gaźniku i robic 3x3? czy to tylko przy wymianie pełnego układu wraz z kolektorem?
Odkopuje i sorry za post pod postem, mam sam końcowy tłumik leo vince x3 (już niedługo mam nadzieję że się ogarnie rurę dolotową) po założeniu tego leo trzeba wycinać dziure w air boxie? zmieniać dysze w gaźniku? warto kupić DYNOJET'y? [url]http://moto.allegro.pl/zestaw-dysz-dysza-dynojet-suzuki-drz-400-sm-400sm-i3080631994.html[/url]
Co zrobić żeby dobrze wszystko się zgrało?
Odkopuje i sorry za post pod postem, mam sam końcowy tłumik leo vince x3 (już niedługo mam nadzieję że się ogarnie rurę dolotową) po założeniu tego leo trzeba wycinać dziure w air boxie? zmieniać dysze w gaźniku? warto kupić DYNOJET'y? [url]http://moto.allegro.pl/zestaw-dysz-dysza-dynojet-suzuki-drz-400-sm-400sm-i3080631994.html[/url]
Co zrobić żeby dobrze wszystko się zgrało?
poradz sie na thumpertalku jakie dysze/iglica bedal pasowaly do twojego setupu i kup wlasnie takie
Wiadomo że warto kupić.
Masz wszystkie dysze, iglice itd. wraz z instrukcją obsługi jak to zrobić i jakie dysze wsadzić.
Na thumpertalku pewnie wyczytasz, że ma wsadzić zestaw JD jetting.
*
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Garaż » Suzuki » Nowy tłumik do drz.
Wygenerowano w 0.064 sekund, wykonano 78 zapytań