1

Temat: Remont kapitalny EXC 520

Potrzebuję części do kompletnego remontu silnika EXC 520
Pytanie brzmi, jak kupić części najtaniej - czyli gdzie co i jak - jak Wy to robicie?
W grę wchodzi spora sumka więc pomyślałem, że najpierw spytam Was.
A może lepiej zlecić naprawę komuś kto robi remonty często i ma wtedy tanie części i wyjdzie na to samo ale bez mojej roboty - jak to działa w praktyce?
Wymienić chcę wszystko - zawory, korba, tłok, łożyska i pewnie jeszcze kilka już w trakcie remontu.
Trochę mnie zaskoczył w trakcie sezonu więc oczywiście zależy mi na czasie.
Z góry dzięi za sugestie.

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

2

Odp: Remont kapitalny EXC 520

Pytanie czy chcesz zamienniki czy oem.
Jeżeli oem to przy takim zamówieniu na pewno dostaniesz jakiś rabat np. 15%
Jeżeli natomiast zamienniki to pytanie czy wszystko kupisz w jednym sklepie czy nie?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Remont kapitalny EXC 520

Ciernik widze ze po twoim profilaktycznym zdjeciu czapki, wyszly niezle kwiatki. Ile mth na zegarze?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

4

Odp: Remont kapitalny EXC 520

hacker33 napisał/a:

Pytanie czy chcesz zamienniki czy oem.
Jeżeli oem to przy takim zamówieniu na pewno dostaniesz jakiś rabat np. 15%
Jeżeli natomiast zamienniki to pytanie czy wszystko kupisz w jednym sklepie czy nie?

Myślę o oryginalnych częściach. Ale tak, chciałbym kupić, w jednym sklepie.
Podzwonię, pogadam, to chyba najlepsza, stara, sprawdzona metoda wywiadu :-)

Dzinks,
no niestety wymiana łańcuszka rozrządu nie zlikwidowała niepokojącego dźwięku. Jest jak było a nawet się pogłębia.
Moto zapierdziela jak trzeba ale najwyraźniej czas na remont - nie chcę przegiąć i wymieniać np. karterów.
Brałem na remont poprawkę podczas zakupu i myślałem że jeszcze do końca sezonu pociągnie - niestety ....
Osobiście wyjeździłem na nim 5 tyś km jedynie z wymianą rozrządu zaraz po zakupie.
Koleś przedemną jeżdził trzy sezony (podobno) więc remont nie podlega w tej chwili dyskusji - to już jego czwarty sezon.
Chyba nie tak źle jak na psujące się ktmy :-) - na moje oko wychodził z 15tyś bez remontu.

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

5

Odp: Remont kapitalny EXC 520

O jaki niepokojącym dzwięku piszesz.

exc 400                 www.oklejsie.pl

6

Odp: Remont kapitalny EXC 520

tomekkowalski napisał/a:

O jaki niepokojącym dzwięku piszesz.

Pewnie trudno będzie to opisać, ale wcześniej go nie było. Raczej to nie żarty. To nie sprzęgło ani podobne konstrukcyjne wady exc. Tłukło znacznie.
Silnik już rozebrałem. Tłok juz słaby, powierzchnia niasilu jak nówka, więc chyba nie będzie żle - trzeba jeszcze wszytko pomierzyć.
Jest luz na sworzniu tłoka oraz delikatny na wale od magneta. Na razie, mam nadzieję, że wymiana łożysk w środku załatwi sprawę.
Jeszcze nie rozpołowiłem silnika - brakuje ściągacza magneta. Może to łożyska na wałku wyrównoważającym. Nie tak łatwo to swierdzić.
Wymienię wszystko w środku i zobaczymy......

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally