1

Temat: Pytanie dotyczące Lag i Gaźnika Cagiva 125 2t.

1.W mojej Cagivie super city 125 po rozebraniu lag zauważyłem dziwną rzecz.
Mianowicie po spuszczeniu oleju w 1 ladze ciągle jest opór przy nacisku a w drugiej jego kompletny brak.
Czy to możliwe że w tym zawieszeniu "upside down"  sprężyna jest tylko w 1 ladze a druga jest pusta?

2. Gaźnik zamontowany dellorto 28 potrafi mi się przyciąć - a dokłądniej pływak w nim. I automatycznie wylewa mi się paliwo z przelewu bodajżę. Wystarczy że postukam gaźnikiem i pływak się odwiesza.
Chciałem go przeczyścić ale nie mam pojęcia jak zdjąć tę czarną komorę.
Trzyma się na czymś od wewnątrz. Wykręcenie dyszy nic nie dało.

foto gaźnika:   [url]http://www.lambrettaspares.com/products/images/categories/cat/009.jpg[/url]

Cagiva  SM 125-> Suzuki Rm 250-> Gasgas TXT PRO 280

2

Odp: Pytanie dotyczące Lag i Gaźnika Cagiva 125 2t.

Bardzo możliwe że masz 1 sprężyne, ja w husqvarnie tez tak mam i to jest poprawnie :)
To jest dellorto phbh jeśli sie nie myle, wykecenie tej śruby od dołu to jedyny sposób (mam taki sam gaźnik)
Muszisz troche tą komorą poruszać co by ładnie wyszło, no chyba ze ktoś to wcześniej skleił.
Potem wystarczy jakiś polniczek i przypiłować pływak na mocowaniu :)

Husqy SMR-R 450

3

Odp: Pytanie dotyczące Lag i Gaźnika Cagiva 125 2t.

Okej dzięki. Z tym  gaźnikiem to tak to phbh.
Po wykręceniu śruby od dołu i dyszy komora odstaje na pare mm ale a chiny nie chciala mi wyjść.
A wiadomo jak ktoś nie jest pewny tego co robi to łatwo coś połamać.
Dzięki za info dziś jako że święto to nie będę robił :)

Cagiva  SM 125-> Suzuki Rm 250-> Gasgas TXT PRO 280

4

Odp: Pytanie dotyczące Lag i Gaźnika Cagiva 125 2t.

Również mam ten sam gaźnik. Gdy odkręcałem to komora ładnie odeszła.

5

Odp: Pytanie dotyczące Lag i Gaźnika Cagiva 125 2t.

Cześć. Kupiłem niedawno taką cagive i też właśnie rozbieram widelec. Faktycznie jest tam jedna sprężyna, a druga laga od str. tarczy jest pusta i ten wkład tłumiący jest inny, nawet rura stalowa jest inaczej zakończona
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=228bf56a522c4616]http://images40.fotosik.pl/1736/228bf56a522c4616m.jpg[/url]
Rozkładając tą lagę bez sprężyny musiałem rozwalić taką blokadę trzymającą pręt [url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b24c52e091d4bcd8]http://images43.fotosik.pl/1483/b24c52e091d4bcd8m.jpg[/url] i teraz muszę dorabiać. Też już rozglądałem się za nowym zawieszeniem ale spotkałem się z paroma takimi samymi przypadkami więc może tak ma być. Nie wiem tylko teraz jak zalać olej. Wlać te wymagane 400mm do jednej lagi (tej bez sprężyny) czy do obydwóch? Nie rozumie działania tego widelca. W jednej ladze ma być sprężyna a w drugiej olej? (to bez sensy by był uszczelniacz olejowy na drugiej ladze)

6

Odp: Pytanie dotyczące Lag i Gaźnika Cagiva 125 2t.

Ehh...
Jest to rozwiązanie popularne w sztućcach rowerowych Marzocchi.
W jednej ladze medium ściskane, w drugiej tłumik.

Olej powinien być w obydwu lagach ale jego ilość nie koniecznie musi być taka sama. Olej smaruje tulejki ślizgowe i je chłodzi, bez niego wideł zatrze się momentalnie.

Tutaj tylko serwisówka będzie znała odpowiedź jaka ilość w jakiej ladze.


joł

7

Odp: Pytanie dotyczące Lag i Gaźnika Cagiva 125 2t.

Nie rozwaliłeś tej blokady,ona nie jest jedną częścią ;)
Olej lejesz do obydwu lag.
Szukaj serwisówki cagiva+marzocchi 40mm,akurat mi się nie chce,ale jest na pewno ;)

Była Husqa WSM 50.
Powrót w 2015...

8

Odp: Pytanie dotyczące Lag i Gaźnika Cagiva 125 2t.

Te blokady ze zdjęcia są z drugiej lagi. Moto skręcone i już śmigam :)