16

Odp: 125

Torów u nas za bardzo nie ma więc motor byłby bardziej na jakiś teren , a masz G3d jakiś filmik jak się sprawuje motor ???
Na yt są filmiki z jazdy na torze w większości, mnie bardziej obchodzi droga leśna/polna , a jak są te filmiki na jakiejś polnej/leśnej drodze to gościu albo jeździć nie umie albo oszczędza motor bo nawet wkręcić nie może...
Co do rejestracji nawet nie miałbym zamiaru tego rejestrować , raz że nie mam prawka , dwa że policja zlewa na crossy jak widzą że jade asfaltem moment żeby dojechać do lasu czy gdzieś.

17 Ostatnio edytowany przez cichy (2012-05-07 16:00:18)

Odp: 125

2t wychodzi nawet drożej w utrzymaniu niż 4t. Znacznie częściej wymienia się tłok korbę i cylinder. Oczywiście nie ma głowicy, rozrządu i pompy oleju, ale jest spalanie, drogi olej do mieszanki, częstsze pranie filtra i sprzęgło mocniej dostaje po dupie.

Ale nic daje takiej frajdy, jak lekka seta na torze, najlepiej z dużymi skokami. :)

Tylko, że sprzęt słabo nadaje się do endurowania po lesie. Długa jedynka utrudnia manewry przy niewielkich prędkościach a silnik nie lubi jazdy na pół gwizdka. Tu ma pełna łycha wtedy jest dobre smarowanie.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

18

Odp: 125

Jeśli mam do wydania ~200zł miesięcznie na utrzymanie (nie licze oleju i paliwa, na to jest oddzielna dola:D) to wyrobie z kosztami na 250 4t?

19 Ostatnio edytowany przez cichy (2012-05-07 17:48:13)

Odp: 125

No jakbyś jeździł nie częściej niż raz w miesiącu :) to może.

Ale nie licz na to że kupisz full crossa w dobrym stanie za 5 tysięcy.
Taki motocykl kosztuje 10 koła, poniżej są tylko zajeżdżone trupy.
Ale lepiej jest kupić tańszy za 7 i za 3 zrobić remont, wtedy będziesz miał pewność, że wszystko jest nowe.
Samego oleju będziesz potrzebował cztery różne bańki, do skrzyni, amortyzatorów, mieszanki i filtrów.

w 2t
Tłok zmieniasz co 25 godzin 350zł
Korba i łożyska co trzy tłoki 400zł
Cylinder może wytrzymać nawet osiem tłoków 2200zł

Do tego opony 400zł
Reperaturka pompy hamulcowej 200zł/szt.
Kosz sprzęgłowy 700zł
Tarcze i przekładki sprzegła 250zł
Łożyska zawieszenia 300zł
Serwis amortyzatora 300zł
przesłona w gaźniku 400zł
łańcuch i zębatki 250zł
Uszkodzona chłodnica 600zł
Uszkodzony dyfuzor 800zł
Uszkodzona skrzynia 800-1000zł
klamki, linki, klocki tarcze to już pierdoły.

Jeżeli ktoś jeździł trzy sezony i nie zaglądał do silnika, to wszystkie te elementy będą zużyte i blisko awarii, więc w 10-cio letnim motocyklu, gdzie każdy kolejny właściciel ma coraz mniej kasy na serwis, należy zakładać, że do wymiany będzie większość.

W 4t
rzadziej ale droższe remonty.
Tłok co 100-120 godzin 600zł
korba co dwa tłoki 700zł
zawory 120-250godzin jakieś 1000-1500zł
łańcuch rozrządu 150zł
pompa oleju 300-400godzin 250-500zł

Mam nadzieję, że cię nie zniechęciłem.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

20 Ostatnio edytowany przez scott776 (2012-05-07 18:47:01)

Odp: 125

Ale bez przesady że tyle to mało na części ;]
Przecież co miesiąc nie wymieniam części tylko odkładam po te 2 stówy i jak potrzeba to kupuje części :D
A co do motoru to napisałem że się wstrzymam z miesiąc może dwa , bo mam szanse dobrze dorobić i wtedy kupię droższy i młodszy motor , znajomi mówią że za 6-7 tysięcy to już ładna 125 będzie , a widziałem ostatnio na allegro Husqe 125 '06 za 6tysięcy więc wolę poczekać , zarobić kasy i kupić coś tego typu a narazie wypytuje tu was co i ile kosztuje jak często itp :D
Czyli jak mam te 6-7 tysięcy to co bardziej radzicie ? Tego dwusuwa czy cztero 250ccm ?
Aha i jeśli polatam 2-3 razy w tygodniu po 3 godziny to co ile ten np. tłok trzeba wymieniać ?
Bo przecież wiadomo że na początku nie będę latał cały czas na max obrotach a 1 mth to własnie 1h latania na najwyzszych obrotach , będę uczył się i poznawał motor.
A co do kupna to złoma nie kupię , jakby co będę jechał ze znajomym który od wielu lat jeździ przeróżnymi motorami i tak z wierzchu to powie co nie tak a jak będzie coś wątpliwego to zawsze mogę zrobić wgląd do silnika nie ? :P


Aha , i mi chodzi że 2 stówy to mam na czysto , nie licząc olejów i paliwa

21

Odp: 125

na 250 cc w 2-suwie masz za mało kasy a taką huśke miał ktoś z forum ale za około 8 koła jak dobrze pamiętam chyba może się wypowie to będziesz wiedział ale dasz rade na spokojnie jak nie kupisz jakiejś lipy

22

Odp: 125

250 w 2t nawet nie chcę bo za mocne póki co.

23 Ostatnio edytowany przez cichy (2012-05-07 20:43:34)

Odp: 125

na wgląd do silnika niestety nie każdy się zgodzi. niestety to jedyny sposób żeby się przekonać w jakim stanie jest cylinder.
i nie daj sobie wmówić, że tuleja zeliwna się nadaje do takiego motocykla. Jeżeli ktoś nabił tuleje to znaczy, że zniszczył cylinder byleby motocykl jakoś jezdzil.
Staraj się szukać blisko, a najlepiej od znajomych. Zdrowy motocykl trafisz dopiero za którymś razem, więc wydasz trochę na dojazdy.
Jak będziesz dzwonił to pytaj czy jest nikasil i która selekcja rolka, jeżeli nie wie, to dłużej nie ma sensu z nim gadać.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

24

Odp: 125

Jeżeli dali nicasil , to znaczy że jest lepszy , a żeliwna tuleja tak jak powiedziałeś żeby tylko jeździł , i pewnie dlatego że taniej.
To tak jak byś wsadził chińskie zaworki za 100zł do czterosuwa :P