16

Odp: ktm duke 690 problem

takie podejrzenie:
690 ma 2 przepustnice jedną sterujesz ty, drugą komputer, po lewej i po prawej stronie obudowy są czujniki położenia przepustnicy.
Można samemu wykonać regulację położenia przepustnicy. W Tuneecu masz pokazane napięcia dla obu przepustnic powinny być 0,7-0,74V. Jak jest poza zakresem to gaśnie, falują obroty itp.
Może 2ga przepustnica ci coś szwankuje po upadku lub jest rozkalibrowana, tzn. jest w innym położeniu niż widzi komputer i dawkuje więcej paliwa.

Jest też czujnik spalania stukowego, może wywalił jakiś błąd(albo jest uszkodzony) i zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu.

W 690 jest chyba czujnik przewrócenia motocykla, ale jak nie ma błędu to powinno być ok.

Ale to takie gdybanie...

17

Odp: ktm duke 690 problem

A potem taka 690 ląduje z przegrzanym silnikiem na allegro.Tak na poważnie to czy mieszanka nie jest za uboga w tym momencie?Moim zdaniem jak wydech rozgrzewa się do czerwoności to mieszanka jest uboga co za czym idzie temp spalin jest wtedy bardzo wysoka i powoduje rozgrzewanie sie kolektora.Jakie masz wartości sądy?Sprawdź wartości rzeczywiste w danym momencie..Odczytaj wartości sądy i napisz jakie masz na biegu jałowym jakie podczas obciążenia silnika i tym się sugeruj.Tak jak kolega napisał prawdopodobnie masz problem z TPS.Wytłumaczy mi ktoś na jakiej zasadzie działa wyłączenie sądy i jak sterownik radzi sobie ze składem mieszanki?Skąd będzie wiedział jak dawkować paliwo w danym momencie,warunkach,itp.Czy taka ingerencja w moto nie spowoduje jego uszkodzenia po parunastu tys kilometrów?Inne będzie zapotrzebowanie na paliwo np jadąc w tych samych warunkach samemu lub z pasażerem.To po co w takim razie ona w ogóle jest jak można ją wyrzucić.Oczywiście jak mamy twardą mapę wystrojoną na hamowni pod dany motor i zawodnika wtedy możemy osiągnąć optymalne osiągi motocykla ale żywotność takiego sprzętu raczej jest sezonowa.

18 Ostatnio edytowany przez fistach (2012-04-18 23:14:17)

Odp: ktm duke 690 problem

sonda ingeruje w sklad mieszanki podczas zamknietej /lekko otwartej przepustnicy.
Montowana fabrycznie by sprostać wymogom prawnym dotyczącym ograniczenia emisji spalin. (sonda dostraja mieszanke w czasie rzeczywistym, zeby emisja spalin byla jak najnizsza)

Jezeli chcesz wykorzystac pelna moc maszyny, bez "laga" podczas naglego odkrecenia manetka, to musisz ja wylaczyc.
W tym momencie ECU korzysta tylko z zakresow AIR/FUEL ratio mapy a nie wartosci sondy. (zwiekszy to oczywiscie spalanie)

Ta ingerencja pomaga rowniez w sytuacji gdy ktos narzeka na lekkie szarpanie podczas jednostalej predkosci z lekko odkrecona manetka.

Wylaczenie sondy nie wplywa na zywotnosc silnika. No chyba ze ktos wgral se mape z dupy... ale wtedy to nawet sonda mu nie pomoze :)

Huska 701 '17

19

Odp: ktm duke 690 problem

fistach napisał/a:

sonda ingeruje w sklad mieszanki podczas zamknietej /lekko otwartej przepustnicy.
Montowana fabrycznie by sprostać wymogom prawnym dotyczącym ograniczenia emisji spalin. (sonda dostraja mieszanke w czasie rzeczywistym, zeby emisja spalin byla jak najnizsza)

Jezeli chcesz wykorzystac pelna moc maszyny, bez "laga" podczas naglego odkrecenia manetka, to musisz ja wylaczyc.
W tym momencie ECU korzysta tylko z zakresow AIR/FUEL ratio mapy a nie wartosci sondy. (zwiekszy to oczywiscie spalanie)

Ta ingerencja pomaga rowniez w sytuacji gdy ktos narzeka na lekkie szarpanie podczas jednostalej predkosci z lekko odkrecona manetka.

Wylaczenie sondy nie wplywa na zywotnosc silnika. No chyba ze ktos wgral se mape z dupy... ale wtedy to nawet sonda mu nie pomoze :)

okk czyli sugerujesz wyłaczyc sonde chociz do próby? a powiedz mi bo widze ze tez masz 690 powiedz mi jak zmieniasz mape np to musisz wyłaczyc zapłon załoczyc na 10 sekund?? bo wiem ze jakos trzeba przygotoswac komputer do tego i pozniej mozna resetowac tps czy wgrywac mape

20 Ostatnio edytowany przez vilku (2012-04-19 13:49:29)

Odp: ktm duke 690 problem

po pierwsze musisz miec naladowany aku do pelna
wyciagasz bezpiecznik od swiatel zeby nie zjadaly, w SMC to jest chyba 7

na kompie instalujesz sterowniki FDTI (emulacja portu szeregowego na usb)
podlaczasz kabel, odpalasz tuneecu, przekrecasz kluczyk w moto

program powinien sie polaczyc - wtedy mozesz wrzucic mape

jak sie nie laczy to najprawdopodobniej masz zjebane te drivery usb bo czasem ciezko z tym dojsc do ladu, np ostatnio na lapie brata musialem zainstalowac o wersje nizej, bo przy podlaczeniu kabla wyjebywal bluescreen :)


ale chyba najpierw powinienes oddac moto do serwisu na strojenie TPS?
(strojenie TPS to nie to samo co krecenie manetka w ta i spowrotem)

tak jak mowili koledzy pewnie jak moto przewrocilo sie to czujniki sie przesunely i trzeba ustawic, sam tego nie zrobisz

Wgrywam mapki do KTM'ów
tel: 797 237 537

21

Odp: ktm duke 690 problem

Jak już poruszany jest temat 690 to jakie powinny być obroty na rozgrzanym silniku?

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

22

Odp: ktm duke 690 problem

Ponawiam pytanie.obroty mam ok 1300 i nie powinny być większe?

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

23 Ostatnio edytowany przez maciey (2012-04-27 00:09:14)

Odp: ktm duke 690 problem

Ja mam ok 1800

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

24

Odp: ktm duke 690 problem

Koso napisał/a:

Ponawiam pytanie.obroty mam ok 1300 i nie powinny być większe?

a gasnie ci czy nie? jak nie gasnie i chodzi rowno, to nie ma sie co przejmowac. A jak cie wkurza no to trzeba na idle'u podniesc wartosci.
Ty masz wylaczona sonde, wiec ECU korzysta z wartosci w tabeli.

Huska 701 '17

25

Odp: ktm duke 690 problem

Nie gaśnie, ale fajnie chodzi jak go odpale zimnego i ma te 2000 ;)

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250