1

Temat: Płyn chłodniczy

Jestem w trakcie wymiany płynu chłodniczego w moim 660 SMC i wg serwisówki powinienem go rozcieńczyć mniej więcej 60/40 z wodą destylowaną. Czy ktoś mniej więcej wie w jakim celu - czy sam płyn chłodniczy nie ma lepszych właściwości do oddawania temperatury jak woda ?

facebook.pl/tr4moto
tr4moto.blogspot.com

2

Odp: Płyn chłodniczy

Z tego co mnie uczono w szkole to właśnie woda jest jednym z tych czynników który najlepiej (najwięcej) odbiera i oddaje energii.

Większość tzw. płynów do chłodnic to nic innego jak przeciwzamarzacze.
W zależności do jakich temp. chcemy aby płyn chłodzący nie zamarzał rozcieńczamy go mniej lub bardziej.
Jest też pewnie jakaś chemia aby układ nam nie korodował od środka, śniedział itd.

Wszystko to powinno być napisane na opakowaniu.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

3

Odp: Płyn chłodniczy

Chyba, że kupisz już gotowy koncentrat. Taki tylko wlewasz i się nie martwisz proporcjami.

Go big or go home!
Największa forma kontroli jest wtedy kiedy myślisz, że jesteś wolny.

4

Odp: Płyn chłodniczy

Skład płynu chłodniczego chroni przed zamarzaniem i... przegrzewaniem. Większość płynów dostępnych na rynku krzepnie gdzieś w okolicy minus 37 stopni Celsjusza, a do wrzenia dochodzi dopiero przy 110-120.

Najlepsze płyny gotują się w plus 140 stopniach. Producenci motocykli biorą pod uwagę te właściwości, stąd zalewanie współczesnych układów wodą jest niedopuszczalne.

Moja stara drz 400 na wodzie gotowała się jak wściekła, dopiero 140 st płyna załatwił sprawę.

exc 400                 www.oklejsie.pl

5

Odp: Płyn chłodniczy

no właśnie producent mojego motoru - KTM zaleca rozcieńczyć płyn chłodniczy ( nie koncentrat ) w stosunku 60/40 z wodą destylowaną.
To rozcieńczać czy nie ?
bo nie planuję używać motoru w temperaturach poniżej zera, więc zostaje tylko kwesti gotowania się - co może nie być takie łatwe bo mam jeszcze wiatrak przy chłodnicy ...

facebook.pl/tr4moto
tr4moto.blogspot.com

6

Odp: Płyn chłodniczy

tadzik jeżeli masz taki problem z tym płynem to kup gotowy płyn do użycia i będziesz spał spokojnie.

ja stosuje ten i polecam
[url]http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzExMDI5NA==[/url]

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: Płyn chłodniczy

mam ten [url]http://autokosmetyki-24.pl/pl/plyn-do-chlodnic-castrol-anti-freeze-pl-1l-castrol.html[/url]
Sądząc po temperaturze wrzenia nie będę nic rozcieńczał.
Dodatkowo po wymianie będę zwracał mocno uwagę czy się nic nie gotuję...
Następnym razem wezmę lepszy ...

facebook.pl/tr4moto
tr4moto.blogspot.com

8 Ostatnio edytowany przez tadzik (2012-04-16 18:49:21)

Odp: Płyn chłodniczy

up - pojebałem okna :P
a finał jest taki, że wlałem nierozcieńczony płyn do chłodnicy

facebook.pl/tr4moto
tr4moto.blogspot.com

9

Odp: Płyn chłodniczy

tadzik masz manuala do kata po polsku?

KAWASAKI KX 60 > 80 > 125 > 125 * ORAZ KTM 640 CL4*

                       LUBISZ TO SIĘ BAWISZ

10 Ostatnio edytowany przez tadzik (2012-04-16 20:19:08)

Odp: Płyn chłodniczy

Niestety nie.
Mam tylko te co są dostępne w necie -  po angielsku/niemiecku/francusku/

facebook.pl/tr4moto
tr4moto.blogspot.com

11

Odp: Płyn chłodniczy

Tadzik z tego co wiem to chcesz startować, a z tego co mi wiadomo to na zawodach trzeba mieć wode w chłodnicy :)
Tak tylko pisze zeby Ci zycie ułatwić i zebyś nie miał problemów przy kontroli technicznej :)

Husqy SMR-R 450

12 Ostatnio edytowany przez tadzik (2012-04-19 11:11:05)

Odp: Płyn chłodniczy

kusloncu napisał/a:

Tadzik z tego co wiem to chcesz startować, a z tego co mi wiadomo to na zawodach trzeba mieć wode w chłodnicy :) Tak tylko pisze zeby Ci zycie ułatwić i zebyś nie miał problemów przy kontroli technicznej :)

Faktycznie, musiało mi to umknąć. Będę musiał dokładniej przestudiować regulamin. Dzięki za info :)

a wracając do płynu chłodniczego - podczas jazdy po mieście - wiadomo, korki, od świateł do świateł, zauważyłem, że korek od chłodnicy mi puszcza i co jakiś czas rzygnie sobie .
Zastanawiam się czy może to być przyczyna słabego płynu, co się szybko gotuje ( bo tylko do 107'C ), czy może nieszczelnego korka, bo coś nie do końca gładka jest powierzchnia gdzie uszczelka z korka się opiera w chłodnicy.

Mieliście taki problem ?

facebook.pl/tr4moto
tr4moto.blogspot.com

13

Odp: Płyn chłodniczy

Popuszcza Ci przez korek czy przez rurke ktora wychodzi obok tego, bo to tez roznica? Byc moze zalales za duzo plynu. Zazwyczaj na butelkach od plynu masz napisane czy mieszac czy nie, ja osobiscie wole plyn ktory jest juz gotowy do uzycia. Bardzo sobie cenie Engine Ice - 2 litry za 90zl nie robia z niego jakiegos mega drogiego plynu a nie zdażyło mi sie zeby moto sie zagrzal. Czemu PZM chce wode w chlodnicy? Moim zdaniem wydaje sie to co najmniej glupie, no i sprzet na takich zawodach musi dostawac po dupie.

14

Odp: Płyn chłodniczy

+1 Engine Ice

15

Odp: Płyn chłodniczy

PZM chcę wodę, żebyś nie ubrudził toru jak rozprujesz chłodnice. Z wodą na torze nigdy nie miałem problemów. Tam się jedzie a nie stoi na światłach. No i należy pamiętać że nawet woda nie zagotouje się w 100 stopniach w zdrowym układzie.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX