Temat: Sprawdzanie luzu zaworowego oraz wymiana simeringa - EXC 400
Chcialem przed swietami pogrzebac przy motorze bo niestety mechanik nabawił sie kontuzji, i nie bedzie w stanie zrobic mi motoru do świat. Chce sprawdzic luzy zaworowe, ale chcialem sie dowiedziec czy potrzebuje do tego nowej uszczelki pod ta "kape" czarna, czy bedzie mozna uzyc starej? Wiem ze producent zaleca dokrecenie oslony zaworow z sila 10 nm, ale ja nie posiadam niestety klucza i zastanawiam sie czy musi byc az tak dokladnie czy moge to dokrecic "na oko"? Druga rzecz to wymiana simeringa przy zebatce zdawczej. Moze mi ktos powiedziec czy potrzebuje do tego jakiegos specjalnego narzedzia, czy starczy odkrecic zebatke i simering wydlubac śrubokrętem? Czy przy zakladaniu nowego wystarczy go wcisnac "suchego" czy moge go zamoczyc w oleju, zeby latwiej wchodzil? No i czy przykrecajac pokrywe zaworow uzyc kleju do gwintow?