1

Temat: regulacja tylniej sprężyny - amora

Muszę skręcić tylni amortyzator w KTM LC4 640 z 2003 roku - tylko nie wiem jak się za to zabarć, żeby niepotrzebnie nierozkręcać motocykla. Dostęp do sprężyny jest kiepski, więc jak najlepiej podejść do tematu co zrobić (chcę skręcić sprężynę poprzez dwa pierścienie znajdujące się u góry )

2

Odp: regulacja tylniej sprężyny - amora

Pytanie . W jakim celu chcesz skręcić sprężynę amortyzatora? Co chcesz  przez to uzyskać?

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

3

Odp: regulacja tylniej sprężyny - amora

chcę żeby moto było sztywniejsze i mniej się uginało poprzez co wyżej bym siedział na Kacie,

4 Ostatnio edytowany przez marek72 (2012-03-12 23:31:32)

Odp: regulacja tylniej sprężyny - amora

mrowka napisał/a:

chcę żeby moto było sztywniejsze i mniej się uginało poprzez co wyżej bym siedział na Kacie,

Po przez napinanie sprężyny na pewno nie uzyskasz ze sprężyna będzie twardsza i przypadku motorów należny pamiętać o opadzie statycznym które powinno byc w każdym motorze (wg marki) miedzy 2,5-3,5 cm  a jest to potrzebne aby zawieszenie mogło poprawnie pracować,itp . Napiąć sprężynę można poprzez zluźnienie nakrętki kontrującej a następnie kręcąc sprężyna i poruszać wraz nakrętkę napinającą w odpowiednim kierunku . Można do tego użyć odpowiedniego klucza hakowego lub za pomocą dłuższego pręta aluminiowego (aby nie zniszczyć nakrętek) i pukając w nakrętkę poruszać ja. Przeczytaj ten post o ustawieniu zawieszenia
[url]http://forum.supermoto.pl/topic18419-przerobka-husqvarny-te-510-na-supermoto-p2.html[/url]

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

5

Odp: regulacja tylniej sprężyny - amora

marek72 ma rację skręcając sprężynę nie uzyskasz pożądanego efektu, żeby go osiągnąć musiałbyś wymienić sprężynę.
Jeśli chcesz poeksperymentować to do pierścieni możesz się dostać kluczem hakowym poprzez demontaż airboxu (najpierw cały stelaż) lub wyjęcie całego amortyzatora (będzie szybciej) lub jak przedmówca radził użycie pręta i młotka (najszybciej)

LC4

6

Odp: regulacja tylniej sprężyny - amora

... więc żeby nie wyglądać na Ktm-mie jak na osiołku musiałbym wymienić sprężynę? czy są jeszcze jakieś inne pomysły ... i jakasprężynę musiałbym nabyć? dziękuje panowie za pomoc,

7

Odp: regulacja tylniej sprężyny - amora

mrowka napisał/a:

... więc żeby nie wyglądać na Ktm-mie jak na osiołku musiałbym wymienić sprężynę? czy są jeszcze jakieś inne pomysły ... i jakasprężynę musiałbym nabyć? dziękuje panowie za pomoc,

Przypuszczam ze masz sprężynę oryginalna i jej twardość waha sie ze względu na model 2003 KTM 640 LC4 Adv R ma sprężynę o twardości 70 a w modelu 2003 KTM 640 LC4 DS jest sprężyna 66 . Nie wiem ile warzysz i co robisz na tym motorze (ulica czy tor), to proponuje ci twardsza sprężynę o wartości większej od oryginalnej o jakieś 5 NM ale to tylko półśrodek korygujący tylko twardość amortyzatora .

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

8

Odp: regulacja tylniej sprężyny - amora

a moze najpierw sprawdzic sag i jezeli jest prawidlowy nic nie ruszac, olac wyglad i cieszyc sie z odpowiednich własciwosci trakcyjnych.

hybryda