1 Ostatnio edytowany przez tadzik (2012-03-12 11:40:31)

Temat: Pierwszy start - techniczne sprawy

planuję w tym sezonie wystartować w kilku rundach PP. Oczywiście poczytałem artykuły, regulaminy, statuty, relacje, tematy na forum. Nie zmienia to faktu, że chciałbym potwierdzić kilka kwestii.
Jeżeli zapomniałem nadmienić o czymś istotnym/ważnym/obowiązkowym ( nie piszę o wzięciu motoru, kasku i kombi bo to oczywiste ;), to proszę o jakąś wskazówkę od bardziej doświadczonych kolegów :)

- korek oleju z oczkiem aby móc go zadrutować - zakup jakiegoś akcesoryjnego z dziurą
- muszę kupić matę ekologiczną
- na starty demontaż wszystkich lamp, migaczy, podnóżków - osłony łańcucha zębatek zostawiamy
- numery dostaje się przed startem, czy trzeba mieć już swoją okleinę ? - dzisiaj dopiero udało mi się zarezerwować numer
- dla wygody do busa wrzucić jakieś krzesełka + ew. wiatę/namiot
- kanister z benzyną
- wziąć ze sobą narzędzia
- podnośnik pod moto
- w moto zrobiony zbiornik na płyny

facebook.pl/tr4moto
tr4moto.blogspot.com

2

Odp: Pierwszy start - techniczne sprawy

Zapomniałeś o "napojach energetycznych " i grubym portfelu  :), :), jeżeli masz koce grzewcze do opon to weź ze sobą przedłużacz min 30mb, numery sam naklej tak jest najlepiej, matę nie musisz kupować najlepiej to weź stary chodnik lub wykładzinę dywanową (wymiary są podane w regulaminie, a pod wykładzinę połóż plandekę i będzie git, na razie tyle a jak sobie coś przypomnę to dopiszę

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

3

Odp: Pierwszy start - techniczne sprawy

Sprawdź też czy kask posiada czytelną homologację - metka wszyta na pasku.
Warto mieć zadrutowane również śruby trzymające zacisk hamulcowy do lagi i nie tylko wlew oleju ale i śrubę (śruby) spustowe.
Fakt, że chyba tylko w Poznaniu to sprawdzają.

pozdrawiam, samson
www.farmapomyslow.pl

4 Ostatnio edytowany przez tadzik (2012-03-12 12:44:31)

Odp: Pierwszy start - techniczne sprawy

kask mam z DOT i Snell 2005 co jest honorowane, więc spoko.
Dobrze, też że można zrobić matę home made, także w weekend będę przycinał ;)
co do kocy do opon, to może kiedyś ..., najpierw chciałbym coś postartować a potem inwestować jak będzie możliwość.

Czyli na teraz to muszę w takim razie kupić tylko komplet śrub z dziurami.

Korek do baku nie powinien być z krótkim odpowietrzeniem ??

facebook.pl/tr4moto
tr4moto.blogspot.com

5

Odp: Pierwszy start - techniczne sprawy

Korek do baku bez znaczenia czy odpowietrzenie w główkę czy krótkie - nikt nie zwraca na to uwagi.
Koce jednak polecałbym zakupić - start na zimnych oponach może być lichy jak poniosą Cie emocje :)

pozdrawiam, samson
www.farmapomyslow.pl

6

Odp: Pierwszy start - techniczne sprawy

samson napisał/a:

Korek do baku bez znaczenia czy odpowietrzenie w główkę czy krótkie - nikt nie zwraca na to uwagi.
Koce jednak polecałbym zakupić - start na zimnych oponach może być lichy jak poniosą Cie emocje :)

:)
koce są na liście, zaraz po komplecie kół na slickach - tylko wszystko w swoim czasie i powoli
raz że nie mam za bardzo kasy aby władować 2-3 tysiaki przed pierwszym startem a dwa chciałbym najpierw zobaczyć jak moto się sprawuje i czy nie będę musiał zmienić świeżo co zakupionego sprzęta.
bo 660 smc jak na początek to wydaje mi się, że  trochę dużo ...  ;)

facebook.pl/tr4moto
tr4moto.blogspot.com

7

Odp: Pierwszy start - techniczne sprawy

Male wiertlo, a najlepiej kilka bo sie lamia i po temacie z otworkami.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

8

Odp: Pierwszy start - techniczne sprawy

[url]http://allegro.pl/zeta-sruba-spustowa-oleju-z-magnesem-crf-cr-yz-yzf-i2186298493.html[/url]

KTM 690 SMC/Enduro + Akrapovic
Beast mode: ON

9

Odp: Pierwszy start - techniczne sprawy

a kwestie sprzętu - zębatki dobieracie pod tor, czy cały sezon jeździcie na jednych ?
a na jakich ? :)

facebook.pl/tr4moto
tr4moto.blogspot.com

10

Odp: Pierwszy start - techniczne sprawy

tutaj coś masz w tym temacie [url]http://forum.supermoto.pl/topic15802-zmiana-zebatek-p2.html[/url]

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

11

Odp: Pierwszy start - techniczne sprawy

a tutaj jest kalkulator przełożeń [url]http://www.gearingcommander.com/,[/url]

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

12

Odp: Pierwszy start - techniczne sprawy

trawer napisał/a:

a tutaj jest kalkulator przełożeń [url]http://www.gearingcommander.com/[/url]

dzięki :)
ja raczej pytam pod kątem - nie jakie zębatki co powodują - aczkolwiek kalkulator się przyda,
tylko czy charakterystyka torów pozwala na to, że jeździcie na jednym zestawie cały sezon.
opinii będzie pewnie tyle co użytkowników

facebook.pl/tr4moto
tr4moto.blogspot.com

13

Odp: Pierwszy start - techniczne sprawy

słuchaj tor w Gostyniu jest techniczny raczej tam dużych prędkości nie będziesz osiągał nie wiem jak jest w Koszalinie i Bydgoszczy ale w Kisielinie jest jedna długa prosta wiec możesz tam zmienić zębatkę, ja mam YZ 450 z czterobiegową skrzynią więc nie za ciekawie i na moje pierwsze starty w tamtym roku na tych dwóch torach przy małych umiejętnościach nie zmieniałem zębatek, w tym roku podejrzewam że dopiero zmienię w Kisielinie. Myślę że na początek jak ustawisz sprzęta na Gostyniu to całą rundę przejedziesz, takie jest moje zdanie nie wiem jak inni

Husqvarna FS 450 nr 99, CRF250R nr 999

14

Odp: Pierwszy start - techniczne sprawy

Aby bawić się zębatkami to trzeba troszkę pojeździć po torze.
Ja śmigałem w Gostyniu, Poznaniu, Kisielinie.
Poznań i Kisielin może i było ok. Natomiast w Gostyniu rzadko kiedy wbiłem 5 bieg. Wolałbym jednak tam skrócić troszkę przełożenia.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

15

Odp: Pierwszy start - techniczne sprawy

W CRF450 obyło się bez zmieniania zębatek, jedynie Kisielin wymaga więcej prędkości do końca prostej startowej.
Reszta torów ma podobne specyfikacje i lepiej nie gmerać w zębatkach bo później się długo człowiek przyzwyczaja do np. brania zakrętów na innym biegu.

pozdrawiam, samson
www.farmapomyslow.pl