16

Odp: kopniak nie stawia oporu i nie mozna odpalic

Objawów nie było żadnych. Odpalił od 1 kopa rozgrzał silnik i w drogę. przejechał 500m na światłach się zatrzymał i silnik zgasł.

17 Ostatnio edytowany przez ciernik (2012-03-11 22:32:08)

Odp: kopniak nie stawia oporu i nie mozna odpalic

fxrider napisał/a:

...ale zwykle takie przypadki znacznie odchudzają kieszeń.

Ano, znacznie, znacznie :( wiem o co chodzi


edit.
Odkręć kolektor, żaświeć w otwór, rusz kopniakiem i podejrzyj co tam się dzieje - kompresja "ucieka" raczej z tamtej strony
Jeśłi była cisza przy zatrzymaniu silnika - może to coś miękkiego z filtra powietrza?
Już wymyślam.... ale może?

DR650, XT600, EXC520, YZ450F, EXC-R450, EXC-R400, EXC-R530, SXF350, SXF250, EXC500SM, ADV990, 690Rally

18 Ostatnio edytowany przez sobekkk (2012-03-11 23:24:31)

Odp: kopniak nie stawia oporu i nie mozna odpalic

sprawdz te zawory... moze sie srobka od regolacji luzu obluzowala i dokrecila podczas pracy w efekcie zawor jest otwarty
jesli silnik na chwile przed zatrzymaniem nie zrobil charakterystycznego "JEB" to pewnie nic sie nie stalo (i w tego sie trzymajmy poki co ;) )


jaki to dokladnie hausaberg ?

19

Odp: kopniak nie stawia oporu i nie mozna odpalic

sprawdź luzy na zaworach - stożkowe pojedyncze  sprężyny lubią pękać,
wiele osób wymienia je  na podwójne.

Husaberg FS650
663 944 902 sms
UK 07907566238

20 Ostatnio edytowany przez plaster220 (2012-03-12 17:22:21)

Odp: kopniak nie stawia oporu i nie mozna odpalic

po sprawdzeniu okazało się że pękła sprężyna zaworowa
http://desmond.imageshack.us/Himg217/scaled.php?server=217&filename=20120312150133.jpg&res=medium

21

Odp: kopniak nie stawia oporu i nie mozna odpalic

hubercik123 napisał/a:

sprawdź luzy na zaworach - stożkowe pojedyncze  sprężyny lubią pękać,
wiele osób wymienia je  na podwójne.

Brawa dla kolegi za trafną diagnozę.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

22

Odp: kopniak nie stawia oporu i nie mozna odpalic

teraz proszę o podpowiedź jak wyciągnąć te sprężyny?

23

Odp: kopniak nie stawia oporu i nie mozna odpalic

Ściągaczem sprężyn zaworowych.
Problem jest tylko taki że będziesz musiał zdjąć głowicę.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

24

Odp: kopniak nie stawia oporu i nie mozna odpalic

hacker33 napisał/a:
hubercik123 napisał/a:

sprawdź luzy na zaworach - stożkowe pojedyncze  sprężyny lubią pękać,
wiele osób wymienia je  na podwójne.

Brawa dla kolegi za trafną diagnozę.

przeczytaj czwarty post w tym temacie

SM570R była a teraz???

25

Odp: kopniak nie stawia oporu i nie mozna odpalic

Zasłyszany sposób na demontaż sprężyn bez zdejmowania głowicy:

Przez otwór świecy podać ciśnienie z kompresora, powinno utrzymać zawór u góry (zamknięty).
Wtedy docisnąć sprężynę i zdjąć zabezpieczenia.
Starą świecę zapłonową rozwiercić, aby miała przelot i założyć na nią wąż od sprężarki.

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

26

Odp: kopniak nie stawia oporu i nie mozna odpalic

Tłok do góry, to przytrzyma zawór.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/
CRF 490 sumo & CRF 250 MX

27 Ostatnio edytowany przez hubercik123 (2012-03-12 19:54:58)

Odp: kopniak nie stawia oporu i nie mozna odpalic

hacker33 napisał/a:

Ściągaczem sprężyn zaworowych.
Problem jest tylko taki że będziesz musiał zdjąć głowicę.

dokładnie tak trzeba to zrobić,
stożkowe sprężyny są  bardzo  twarde, więc innym sposobem  ciężko będzie to zrobić,
przy okazji wymień łańcuszek ok 200zł, uszczelniacze, uszczelka pod głowicę ok 100zł, sprężyny podwójne ok 500zł

[url]http://www.ebay.co.uk/itm/HUSABERG-DUAL-VALVE-SPRING-KIT-must-all-Husabergs-Set-4-/260971345944?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3cc31ab818[/url]

lub  dzwoń do Kacpra  600 812 519

Husaberg FS650
663 944 902 sms
UK 07907566238

28

Odp: kopniak nie stawia oporu i nie mozna odpalic

maciey napisał/a:

Zasłyszany sposób na demontaż sprężyn bez zdejmowania głowicy:

Przez otwór świecy podać ciśnienie z kompresora, powinno utrzymać zawór u góry (zamknięty).
Wtedy docisnąć sprężynę i zdjąć zabezpieczenia.
Starą świecę zapłonową rozwiercić, aby miała przelot i założyć na nią wąż od sprężarki.

W Larssonie chyba mają spec redukcje do tegoż.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

29

Odp: kopniak nie stawia oporu i nie mozna odpalic

Można użyć przewodu od ciśnieniomierza:
[url]http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzIwMTQzMQ==[/url]
Może nie tanio, ale przypuszczam, że sama uszczelka pod głowicę kosztuje więcej.
I masz nowe narzędzie w garażu.

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

30

Odp: kopniak nie stawia oporu i nie mozna odpalic

Zdejmowałem zawory w DRZ i o ile już problemem jest ich zdjęcie o tyle jeszcze większym problemem jest ich późniejsze założenie.
Masz tam dwie połówki "tulejki" którymi blokujesz sprężyny zaworowe.
Musisz założyć podkładkę trzymającą od góry sprężynę, dobrze ścisnąć sprężynę zaworową i zabezpieczyć ją (podkładkę) tymi dwiema połówkami tulejki.
Tulejki te muszą trafić dokładnie w wyżłobienie które jest w zaworze.
Ja miałem ściągacz do zaworów i dokładne włożenie tych dwóch połówek we właściwe miejsce nie było wcale takie łatwe. Jeżeli je źle wsadzisz to jest duża szansa, że Ci któraś w czasie pracy silnika wypadnie i wtedy na wymianie samej sprężyny się nie skończy (a takich przypadków na forach widziałem bardzo dużo).

Po drugie przynajmniej ja w takim przypadku jak na fotce zdjąłbym głowicę i rzucił okiem na tłok i zawór od środka.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQy39iX-EHJ7HQBoxUzt6Alb2uePJt69s0-KpMDC0TE-zNeElXf

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD