1 Ostatnio edytowany przez Olaff (2012-03-07 18:27:07)

Temat: SM + enduro/cross kit.

Witka.

Niech mnie jakaś pomocna dusza oświeci, bo się tak głowie i głowie. Jak to jest jak mam Supermociaka i chcę dokupić do niego komplet kółek enduro/cross i przerzucać co jakiś czas. Muszę później jechać wyważyć koła, tak? I jak to jest z przednim zaciskiem, jak kupuje seryjne SM (w sensie nie przerabiane z crossa na sm) i wrzucam do niego zestaw enduro/cross z mniejszą tarczą itd. Wiem, że jeśli przerabiamy z crossa na SM to trzeba adapter pod zacisk, ale czy jak robimy odwrotnie to też trzeba coś kombinować/dokupować?

Za rok chcę zmienić sprzęta i pytam już teraz, bo chce mieć wszystko jasno i na temat.

Chyba wybrałem dobry dział..

Sory za te powtórzenia w tekście :p

Pozdro.

READY TO >> TERROR

2

Odp: SM + enduro/cross kit.

Olaff napisał/a:

I jak to jest z przednim zaciskiem, jak kupuje seryjne SM (w sensie nie przerabiane z crossa na sm) i wrzucam do niego zestaw enduro/cross z mniejszą tarczą itd. Wiem, że jeśli przerabiamy z crossa na SM to trzeba adapter pod zacisk, ale czy jak robimy odwrotnie to też trzeba coś kombinować/dokupować?

Jesli masz supermociaka z kocowka lagi dostosowana do duzej tarczy to mozesz miec problem z zalozeniem crossowego zacisku, bowiem mocowanie bedzie na tyle odsuniete od osi kola ze zacisk wyjdzie poza mala tarcze.
Ale nie martw sie, znam takich co lataja na kolachMX z duza tarcza.

Crazy pozdrawia
#30
http://www.youtube.com/user/supermoto30

3

Odp: SM + enduro/cross kit.

Koła wyważa się przy zmianie opon a nie kół.
Co do tarcz i zacisków to wszystko zależy jak to będzie rozwiązane w twoim motocyklu:

1) jeżeli motocykl ma dużą tarczę i adapter dzięki któremu zacisk jest "dalej" to:
- możesz założyć duże koła z dużą tarczą
- możesz założyć duże koła z małą tarczą (w terenie bezpieczniej) i zmienić adapter na mniejszy lub wykręcić adapter i przykręcić zacisk bezpośrednio do lag (jeżeli wejdzie zacisk)

np. stara Husqvarna 610 SM
http://www.emoto.com/img/docs/husqvarna-610sm/husqvarna-610sm-06610.jpg

2) jeżeli motocykl ma dużą tarczę i zacisk radialny to:
- możesz tylko zmienić całe lagi na takie z tradycyjnym mocowaniem zacisku i zacisk na crossowy

np. KTM690SMC, Aprilia SXV450/550, KTM450SMR, Husqvarma SMR itp.
http://gallery.mvagusta.net/image_db/jds/ktm690smc/47259.jpg

3) jeżeli motocykl ma dużą tarczę i mocowanie w lagach na stałe oddalające zacisk to:
- możesz założyć duże koła z dużą tarczą (jeżeli wejdzie zacisk)
- możesz zmienić całe lagi na takie z mocowaniem zacisku pod małą tarczę

np. DRZ400SM, WR250X, KTM625/660SMC
http://desmond.imageshack.us/Himg808/scaled.php?server=808&filename=p1010004v.jpg&res=medium
http://knowledgeareas.com/wp-content/uploads/2010/06/2010-WR250X-wheels.jpg

Ogólnie najlepiej mieć zawieszenie od cross i dostosowywać je do SM niż SM i dostosowywać je do crossa

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: SM + enduro/cross kit.

Ja smigam husqvarna sm450rr i mam zamontowane kola od TC czyli cross z tarcza od sm.

WWW.HI-OCTANE.PL

#13 Mistrzostwa Polski

5

Odp: SM + enduro/cross kit.

A ja olałem przedni przy zakładaniu kół crossowych i też było fajnie.

6

Odp: SM + enduro/cross kit.

A ja olałem duże koła i wszędzie latam na 17

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

7

Odp: SM + enduro/cross kit.

Z tym wyważeniem to już wszystko jasne, dzięki.

Co do moto to będzie to raczej wr450 lub jak się uda to crf 450.

READY TO >> TERROR

8 Ostatnio edytowany przez Barteksm (2012-03-07 21:27:01)

Odp: SM + enduro/cross kit.

hacker33 napisał/a:

A ja olałem duże koła i wszędzie latam na 17

me too

motoslide.com

9

Odp: SM + enduro/cross kit.

Głównie nastawiam się na SM, ale mam też grupke kumpli, którzy na full crossach latają i dla odmiany fajnie by było pośmigać gdzieś po hołdach itd :)

READY TO >> TERROR

10

Odp: SM + enduro/cross kit.

Tez mysle o takim zestawie po wakacjach kiedy to bedzie juz prawko, i dochodze do wniosku ze lepiej i latwiej jest kupic poczatkowo crossowke/enduro i do tego zestaw kol z odpowiednia tarcza i adapterem, a najlepiej jakbys miaj jeszcze druga pompe, przewod hamulcowy i zacisk do supermoto. zmieniasz kola, adapter inny, montujesz 2 zestaw hamulcowy i wio, a zajmie to moze z 20min, 10 przy wprawie

11 Ostatnio edytowany przez Kowal SG (2012-03-09 18:37:35)

Odp: SM + enduro/cross kit.

Ja ma tak jak  piszesz, zmieniam zacisk wraz z przewodem i pompą,  zajmuje mi to przy dobrych wiatrach od 1,5 do 2 godziny.
Zapomniałeś o tylnim kole, w sm bedziesz miał mniejszą zębatke niż w enduraku , trzeba bedzie łańcuch w najleprzym wypadku napiąć ( ja tak mam ) w skrajnym kumpel w Husce musi skracać o 2 ogniwa. Do tego dochodzi przedni błotnik warto zmienić na mniejszy taki sm-otowy. Ja jeszcze montuję do wersji sm tylnie oświetlenie żeby jakiś zjeb mi w dupe nie wjechał.
Trzeba  też utwardzić zawiecho.
Nie liczyłem mycia zabłoconego Enduraka, przed przeróbką na sm  + 1h.
Tak że o 10 minutach zapomnij, tyle zajmuje mi wypalenie fajki przed całą robotą.

exc 400                 www.oklejsie.pl

12

Odp: SM + enduro/cross kit.

tomekkowalski napisał/a:

Ja ma tak jak  piszesz, zmieniam zacisk wraz z przewodem i pompą,  zajmuje mi to przy dobrych wiatrach od 1,5 do 2 godziny.
Zapomniałeś o tylnim kole, w sm bedziesz miał mniejszą zębatke niż w enduraku , trzeba bedzie łańcuch w najleprzym wypadku napiąć ( ja tak mam ) w skrajnym kumpel w Husce musi skracać o 2 ogniwa. Do tego dochodzi przedni błotnik warto zmienić na mniejszy taki sm-otowy. Ja jeszcze montuję do wersji sm tylnie oświetlenie żeby jakiś zjeb mi w dupe nie wjechał.
Trzeba  też utwardzić zawiecho.
Nie liczyłem mycia zabłoconego Enduraka, przed przeróbką na sm  + 1h.
Tak że o 10 minutach zapomnij, tyle zajmuje mi wypalenie fajki przed całą robotą.

To co opisałeś to wersja extrim. szacunek i poważanie za chęci. Chyba bym wolał miec dwa sprzety ;)

U mnie nieco szybciej.

W DRZ odkrecałem adapter, przekładałem przednie koło, zdejmowałem łańcuch, przekładałem tylnie koło, zakładałem drugi łańcuch i jazda.
We dwie osoby zajmowało to w zaleznosci od ciśnienia i motywacji od 20 minut do 2 godzin.
Generalnie musze przyznac że druga osoba znaczaco skraca czas przekładki. To raz. Dwa ze przejscie z SM do Enduro zawsze było znacznie szybsze niz z enduro do SM

to pisałem ja: Reklamacje Reklamacji.
płomień tańczący na kurhanach wrogów.

13

Odp: SM + enduro/cross kit.

Tomekkowalski, no to fest sie opierniczasz z tym zakladaniem zacisku:D Sam niestety nie mam kol, ale kiedys przez chwile opiekowalem sie calym zestawem sm kumpla. Zmiana tylnego kola zajmowala mi jakies 5 min z szybka regulacja lancucha. Zmiana kola na przod to tez "kilka sekund". caly przedni kit hamulcowy to robota rzedu 10min z szybkim odpowietrzeniem. I voila! Z zawiecha sie nie bawilem, a mycia motoru nie wliczam bo przy tym mozna siedziec i pol dnia

14

Odp: SM + enduro/cross kit.

Warto również uwzględnić różnicę zawieszeń między SM/ENDURO.
Za każdym razem jak zakładam duże koła zmieniam też przednie lagi(enduro -  miększe), tarczę, zacisk, pompę, zębatkę i wtedy jest o wiele większa frajda z jazdy w terenie niż na lagach SM (twardsze). Podobnie jest z zestawem SM... zawieszenie enduro jeszcze by przeszło(do turystycznej jazdy), ale znów odczuwa się brak tarczy 320mm i 4-tłoczkowego zacisku.

15

Odp: SM + enduro/cross kit.

Widze ze lista coraz dluzsza. Dodajmy jeszcze sprzeglo antyhoppingowe bo bez tego ani rusz. Co do zawieszenie, ja mam progresywne sprzezyny 5,6 nm/s czy jakos tak, wiec sa twardsze od serii, przez te kilka dni jak latalem sm do zawiechy nie mialem zbytnio zastrzerzen, ale do bardziej dynamicznego stylu jazdy zawiecha tez ustawia sie w kolejce.