1

Temat: Koła SM, rozmiar tulejki dystansującej łożyska.

Mam w kacie koła SM z Huski. Nie wiem z jakiej, tylko tyle że tarcza na 4 śruby, ośka 20mm. Przy okazji wymiany łożysk wyjąłem tulejkę dystansową z piasty i wygląda co najmniej na przekombinowaną. Miała po obu stronach dospawane podkładki różnej grubości. Mam ochotę zastąpić to normalną tuleją. Jaka powinna być jej długość (wiem mogę zmierzyć to co jest teraz, tylko skąd pewność że jest to poprawny wymiar).
Druga sprawa to utrzymanie wspomnianej tulejki w osi piasty po wyjęciu ośki (inaczej może ona spaść do piasty i nie będzie możliwe wsunięcie ośki). Na rysunkach widzę, że w piaście powinien się znajdować gruby pierścień podtrzymujący wspomnianą tuleję, u mnie go nie ma. Gdzie znajdę taki pierścień / z czego jest on zrobiony i jak go wsadzić do środka?

2

Odp: Koła SM, rozmiar tulejki dystansującej łożyska.

Najlepiej pomierzyć, bo skoro ktoś tam rzeźbił to znaczy, że nie trzyma oryginalnego wymiaru. Ten pierścień jest zrobiony z gąbki - ma tylko utrzymywać tulejkę na środku. Zakładasz go razem z tulejką przed założeniem łożyska.
Tylko trzeba to bardzo precyzyjnie pomierzyć i zabezpieczyć przed korodowaniem. Albo kup z ASO licząc, że akurat będzie dobra.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

3

Odp: Koła SM, rozmiar tulejki dystansującej łożyska.

Nigdy nie wpadłbym na to, że materiałem na pierścień może być gąbka, Dzięki.
Co do tulejki to wprasuję łożyska i zmierzę szczelinę.

4

Odp: Koła SM, rozmiar tulejki dystansującej łożyska.

Tzn. u siebie znalazłem coś co przypominało raczej taką piankę w formie rury/tulei jaką stosuje się n.p. do ocieplania rur instalacji c/o. (szare, dosyć sztywne, ok 0,5cm grubości, trochę ściśliwe). Za pierwszym razem z pośpiechu nieprecyzyjnie to opisałem - sorry.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...