1 Ostatnio edytowany przez Barteksm (2011-11-20 15:32:24)

Temat: Serwisowanie gaźnika

Czyszcze podciśnieniowy gaźnik Mikuni BST 40 i moje pytanie brzmi .
Czy plastikową przepustnice z mebraną która jak wiadomo chodzi w równie plastikowej prowadnicy, smaruje sie smarem ? Bo szczerze powiedziawszy nie wiem czy smar jest tam obojetny czy raczej niewskazany.
Przepustnica otwierana przez podciśnienie tysiące razy jak nie miliony , po kilku lub kilkunastu latach wyciera prowadnice, odrobina smaru zmniejszyła by napewno tarcie plastiku tylko czy po prostu smar jest wskazany w takim miejscu jak gaźnik ?

Dodaje poglądowe zdjecia :
Przepustnica z mebraną (membrana poza kadrem )
http://tapatalk.com/mu/43d297a4-4ff1-5412.jpg
Prowadnica w której przesuwa sie przepustnica
http://tapatalk.com/mu/43d297a4-4fd5-ff97.jpg

motoslide.com

2

Odp: Serwisowanie gaźnika

smar nie zawsze zmniejsza tarcie ...  daj smaru pomiedzy rolgaz a kierownice i zobacz jaki bedzie efekt .. ;)

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

3

Odp: Serwisowanie gaźnika

Raczej się nie smaruje.
Będzie się tylko przyklejał syf do tego smaru.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4 Ostatnio edytowany przez Barteksm (2011-11-20 17:18:42)

Odp: Serwisowanie gaźnika

No możliwe , tylko wiesz przez lata wytarła się prowadnica, a przez to sama przepustnic lata w niej luźno.
Z kolei to powoduje , że otwór przepusticy nie pokrywa sie z otworem w prowadnicy , a przez to iglica cierpi , już jedna mi pekła , po prostu sie przepiłowała . Teraz musze uzupełnic braki w tej prowadnicy i nie wiem czy walnąc troche grafitowego na koniec czy nie .

hacker33 napisał/a:

Raczej się nie smaruje.
Będzie się tylko przyklejał syf do tego smaru.

Własnie dla tego nie jestem przekonan do tego smaru i jeśli nikt wiecej nic ciekawego nie powie to zrezygnuj z tego smarowania.

motoslide.com

5 Ostatnio edytowany przez maciey (2011-11-20 19:39:30)

Odp: Serwisowanie gaźnika

Do smarowania dobry jest silikon w sprayu. Daje niezły poślizg i syf nie przywiera do niego.
Świetnie sprawdza się np do zamków w samochodzie.
Ale czy w tym przypadku będzie dobry, to nie wiem.
Można też dostać teflon w srayu

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."

6 Ostatnio edytowany przez tabul (2011-11-20 21:43:10)

Odp: Serwisowanie gaźnika

ja też nie smaruje takich rzeczy;) jak mocno zużyta to może kup gazior na części;) kiedyś za grosze kupiłem gaźniki po pożarze, a wszystkie części mi potrzebne okazały się dobre ;)

7

Odp: Serwisowanie gaźnika

Drodzy koledzy :)

Gaźnik w  tym miejscu jest smarowany benzyną i to mu w zupełności wystarcza.


joł

8

Odp: Serwisowanie gaźnika

zero smaru w tym miejscu....

i can do this .. here, hold my beer

9

Odp: Serwisowanie gaźnika

Dobra wielkie dzięki.
Braki w prowadnicy uzupełniłem klejem dwuskładnikowym .

motoslide.com

10

Odp: Serwisowanie gaźnika

odgrzewam ten stary temat żeby nie zakładać nowego, robię przegląd i naprawę swego suzuki DR 800 i mam pewien problem, myślę, ze związany z gaźnikiem...
mianowicie nie mogę odpalić swego biga, stał 8 miechów w serwisie bo niby kompresja była słaba i postawiłem na szlif. Później okazało się ze jest dobra i to niby moduł. Modul poszedł do przejrzenia do modułowców i jest niby ok. No to gaźniki.. niby coś tam robili ale w sumie to przywieźli go na lawecie z powrotem z diagnozą że nie wiadomo co...wkur... się i postanowiłem samemu to zrobić...rozebrałem gaziory i pierwsze co widzę to poziom na pływakach mam na jednym ok 13,30 na drugim nieco więcej- zamiast 14,60 a iglice max do góry. Do tego jeden zworek iglicowy jakby nie miał sprężyny tak kijowo odbija (w serwisie niby wymienili na nowe). Membrany wygladają na całe i po wyjęciu bez problemu idzie je założyć z powrotem. Na przepustnicach (prowadnice) luz jak cholera. Dodam, że jak już odpalał i się nagrzał to szedł jak burza aż spod tyłka wyrywało. Odpalał na zimnym coraz słabiej, słabiej aż w końcu w ogóle przestał. Iskra jest paliwo też. filtr powietrza czysty. Mam wrażenie że gaźniki podają za dużo paliwa i stąd problem (jak wcześniej odpalałem na zimnym to bez ssania i z lekkim gazem). Jak już się uda odpalić to kolanko robi się czerwone od spalania w nim wyplutego wcześniej paliwa. Na ciepłym pali lepiej ale szału też nie ma.
tu to co znalazłem o mikuni bst-33:
[url]http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/152072-regulacja-gaznika-mikuni-bst-33-dr-350/[/url]
a jak wy ustawiacie swoje gaźniki po całkowitym demontażu i czyszczeniu? gdzie kupić prowadnice, przepustnice, iglice do tego gaźnika?
zadałem te pytania też na forum DR ale jak dotąd brak odpowiedzi- poza zagranicznymi adresami serwisów bmw i ktm.

11 Ostatnio edytowany przez bbuh (2013-04-16 15:50:39)

Odp: Serwisowanie gaźnika

*

drz400e/sm

12

Odp: Serwisowanie gaźnika

paliwo aż wypluwa, to chyba za dużo, ja też nie jestem ekspertem dlatego każda porada na wagę złota...

13

Odp: Serwisowanie gaźnika

Jak włączysz ssanie to kolektor też się zrobi czerwony.

Co do gaźników ustaw te poziomy paliwa jak trzeba.
Daj iglicę na środkowy ząbek.
Wykręć śrubę od mieszanki o jeden obrót.
Przepustnice max do góry na śrubach.
I postaraj się go odpalić.
Jak odpalisz i silnik się troszkę rozgrzeje to daj znać jakie zjawiska występują.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

14

Odp: Serwisowanie gaźnika

jak na cieplym pali lepiej to na100% nie ma z bogato

i can do this .. here, hold my beer

15

Odp: Serwisowanie gaźnika

dzięki, popróbuję i dam znać